Business Profile

Hotel Akantus - Modern, Ambitious and Attentive to Details

 
 
Una dintre cele mai recente aparitii de pe piata hoteliera romaneasca este Hotel Akantus din Cluj-Napoca, clasificat la 4 stele, care si-a inceput activitatea in primavara acestui an.
 
 
Surprinzandu-si oaspetii cu o panorama de 360 de grade la inaltime, ca element constructiv distinctiv, Akantus ofera camere de diverse tipuri (DeLuxe Guest Room, Premium Guest Room, DeLuxe Suite, Premium Suite, Belle View DeLuxe Suite,Premium Suite, Belle View DeLuxe Suite, Belle View Premium Suite sau Penthouse), propunandu-si sa fructifice avantajele date de pozitia sa centrala in oras, dar si de verticalitatea corpului din mijloc al cladirii. Este, de asemenea, dotat cu 4 sali de conferinte ce pot gazdui pana la 460 de persoane, un centru SPA & Wellness foarte modern, cu vedere panoramica de la inaltime asupra orasului, 4 locatii de tip food & beverage cu o capacitate insumata de peste 400 de locuri si o parcare subterana cu acces controlat si lift auto, pe langa cea supraterana.  
                 
Echipa de management a hotelului a inteles de la bun inceput exigentele celor care aleg un hotel de 4 stele, o mare parte din actuala si potentiala clientela provenind din mediile de afaceri, universitar, politic – oameni cu o viata foarte activa si solicitanta, care apreciaza orice minut de relaxare intr-un mediu nu numai contemporan si surprinzator, dar care pune la dispozitie diverse tipuri de facilitati: piscina interioara panoramica, sala de fitness dotata cu echipamente performante Technogym, sauna uscata / baie de aburi, Health Bar, terasa panoramica s.a. Hotelul nu face economie de spatiu, camerele fiind ample, amenajate intr-un stil modern si dotate conform nevoilor de tip business.
Totodata, managementul a prevazut de la bun inceput aspecte care sa ajute hotelul sa se distinga cu adevarat in piata hoteliera a Clujului si sa-l promoveze in mod individual, stiind ca intr-un oras in plina dezvoltare, ce gazduieste o multitudine de manifestari, o mare parte dintre ele de tip business, este important sa te diferentiezi, respectiv sa fii inovator. Urmand acest principiu, a fost introdus conceptul Executive Floor (etajul 4 al hotelului), cu acces la Executive Lounge, unic in localitate, care presupune servicii si beneficii in plus oferite oaspetilor cazati la acest etaj: mic dejun tip continental, o selectie de bauturi fine, dulciuri si fructe, early dinner si acces la terasele cu vedere panoramica asupra orasului. Este clar faptul ca acest concept urmareste oferirea unui plus de exclusivitate clientilor exigenti din sfera afacerilor. Dupa numai cateva luni de la deschidere, evenimentele predominante s-au dovedit a fi cele de tip corporate, care includ mai multe componente, precum cazare, servicii de food & beverage si sali de conferinta.
 
                  
In prezent, centrele de profit cu cea mai mare pondere in economia hotelului sunt cazarea si departamentul de alimentatie publica, centrul de conferinta si centrul SPA fiind elementele suport ale primelor doua.
Zona de SPA & Wellness, care cuprinde si piscina interioara amplasata la inaltime pentru surprinderea panoramei de 360 de grade, este deschisa oricui si, de altfel, a devenit deja apreciata de riverani, profilul clientului SPA fiind asemanator celui cazat in hotel: middle si top management. Unele dintre cele mai importante elemente ce contribuie la succesul unui astfel de centru de servicii integrat hotelului sunt tehnologia de ultima ora utilizata, structura spatiului detinut si formarea si cresterea personalului. Mai mult, se marseaza pe ideea instruirii si motivarii staff-ului, care sa lucreze in spiritul unei echipe unite, evitand astfel fluctuatia de personal.
                     
Datorita colaborarii cu agentiile specializate din tara si din strainatate, dar si cu anumite companii multinationale, o parte dintre clientii hotelului, chiar din primele luni de functionare, au constituit-o turistii straini. Hotelul a primit astfel oaspeti din UK, Ungaria, Franta, Cehia, Suedia, Emiratele Arabe Unite, S.U.A. s.a..
Cluj-Napoca este un oras activ si cu traditie in sfera ospitalitatii, ce atrage in prezent o multitudine de manifestari si evenimente, fie ele culturale, de tip corporate sau din oricare alta zona economica sau sociala, facand ca industria HoReCa sa fie realmente atractiva aici si sa umbreasca aspectele mai putin promitatoare care tin de conjunctura economica generala din ultimii ani. Managementul Hotelului Akantus mizeaza pe diferentierea hotelului in piata de profil, pe atuurile sale, constient fiind ca cea mai buna strategie de promovare si fidelizare a clientului sunt serviciile de calitate, fie ca acestea sunt integrate in structura si dotarile hotelului, fie ca sunt date de calitatea muncii personalului sau de transparenta comunicarii cu oaspetii. Pana la urma, dincolo de mijloacele de publicitate clasice, cea mai buna promovare este facuta de un client multumit, care recomanda hotelul altor persoane.
Autor: Cristina Dobrescu; foto: Hotel Akantus
Print Inchide