PROMOTII
Get Ready for SUMMER
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Proiect clasic hotel 5 stele, Bucuresti
Lista noutati Detalii
STIRI
Produs contrafacut ASEVI PARDOSELI PORTOCALA 1L
Lista stiri Detalii
LOCATII
Shanghai
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Actualitate

Alin Burcea despre turismul romanesc

 
Este proprietarul Hotelului Best Western Stil din Bucuresti si al agentiei de turism Paralela 45, precum si Vicepresedinte al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (A.N.A.T.). Da, este vorba despre domnul Alin Burcea, cu care am discutat succint despre problemele turismului autohton. 
 
 
Rev. HoRes: Domnule Burcea, cum ati intrat si evoluat in turism, inclusiv ca intreprinzator privat?
A.B.: Sunt absolvent al Facultatii de Turism iar in facultate am lucrat ca ospatar, receptioner si ghid. Activitatea de ghid mi-a placut cel mai mult si am lucrat mai multi ani, atat pentru straini, cat si pentru romani.
In decembrie 1989, am lucrat ca ghid pentru ziarul japonez Yomiury Shimbun, am castigat cateva mii de dolari, astfel ca in aprilie 1990 am luat licenta nr. 354 din Romania. Pentru mine, ca absolvent de turism, sa am agentia mea a fost un vis devenit realitate.
 
Rev. HoRes: Care sunt cele mai importante probleme ale turismului autohton?
A.B.: Problemele turismului sunt fiscalitatea mare, lipsa brandului de tara, lipsa unei promovari externe coerente si eficiente, lipsa sprijinului pentru incoming, functionarea grea si fara resurse a Autoritatii Nationale pentru Turism si lipsa legii turismului.
 
Rev. HoRes: Dintre problemele turismului intern care necesita sustine si rezolvare pe cale legislativa?
A.B.: In primul rand, TVA-ul la masa este enorm, 24 %. Am cerut si facem presiuni pentru 9 % T.V.A. pentru mesele la restaurant in cazul pachetelor turistice.
Acum se asteapta normele la legea voucherelor, care ar mai da o gura de oxigen turismului intern, pentru ca aceste vouchere sunt numai pentru Romania.
Taxa hoteliera este mare si vor acum sa o faca si mai mare, in contextul in care banii nu se intorc in turism.
 
Rev. HoRes: Ce solutii considerati ca sunt posibile pentru turism, inclusiv in ceea ce priveste fiscalitatea?
A.B.: Pentru fiscalitate trebuie sa reducem TVA-ul la 9 %, cum spuneam, pentru masa si comisionul agentiei. La incoming ar trebui sa avem T.V.A. zero, cum au multi.
Asteptam normele la legea voucherelor iar taxa hoteliera chiar trebuie sa ramana 1 %, nu mai mult.
 
Rev. HoRes: Ce ne puteti spune despre turismul de incoming?
A.B.: Povestea cu incomingul este complexa si pleaca de la faptul ca Romania nu are un brand. Totodata, cred ca ne batem joc de cele 20 de agentii care, ca nebunele, mai fac incoming, intrucat in afara de o masa la targurile internationale, nu sunt sprijinite cu absolut nimic. In schimb, s-au dat sute de mii de euro la TUI, la DERTOUR, ca sa aparem in cataloage, iar rezultatele acestei investitii sunt inexistente.
La targuri avem participari corecte dar sfioase, cand noua ne trebuie ceva exploziv, sa se uite toti la standul Romaniei! Din pacate, azi nu mai avem bani, bugetul e secatuit, programul european care acorda bani pentru promovare nu s-a folosit integral - am fost atat de destepti incat nu am consumat toti banii...; ca DNA m-as duce peste ministrii responsabili de aceasta situatie, printre ei aflandu-se si doamna Elena Udrea. 
 
Rev. HoRes: Povestiti-ne va rog despre problematica vizelor pentru turistii straini.
A.B.: Problema vizelor este complicata. Acum lucram cu IRI, organism de stat al Ministerului de interne, la aceasta tema. Pentru tarile arabe, pentru Iran, China, trebuie asigurare de repatriere, pentru ca in cazul in care nu se intorc anumiti turisti sa existe resurse financiare sa fie repatriati. Din pacate, companiile de asigurari, semifalimentare, nu mai vor sa elibereze astfel de asigurari, deci acesti straini nu mai pot lua vize pentru Romania. De aceea incercam acum, impreuna cu IRI, cu domnul general Nelu Pop, sa gasim noi, A.N.A.T., solutii.
 
Rev. HoRes: S-a vorbit mult recent despre turistii din Republica Moldova. Ce ne puteti spune despre Romania si turistii moldoveni?
A.B.: Povestea cu Moldova este ca nu au existat vize pentru Romania, ca se obtineau extrem de greu. Acum, din aprilie 2014, moldovenii au vize pentru UE si nu mai merg in vacanta in Ucraina, fiind probleme.
Pentru a-i coopta in vacanta in Romania, patronatele din turism ii aduc in infotripuri, pentru ca nu ne prea cunosc statiunile.
Cu siguranta va fi crestere de turisti moldoveni care vor vizita Romania!
 
Rev. HoRes: Care este bilantul de pana acum, pentru 2014, pentru turismul romanesc?
A.B.: Nu cunosc acest bilant exact, nu avem statistici. Straini vin putini in Romania, circa 1,7 milioane pe an, din care sub 1 milion pentru vacante, ceea ce este extrem de putin. Ca si pondere, din numarul de innoptari circa 22 % sunt straini iar restul romani.
 
Rev. HoRes: Care sunt concluziile sezonului estival 2014, pentru piata autohtona?
A.B.: Pe litoral in 2014 a fost putin mai bine ca in 2013, inregistrandu-se o crestere de 3-4 %, fata de scaderea de 10 % din 2013. Turismul balneo merge binisor, nu grozav, dar turismul de munte merge destul de slab.

Rev. HoRes: Spuneati de turismul balneo, care este situatia statiunile balneare din Romania?
A.B.: Majoritatea statiunile balneare sunt distruse, baza materiala este praf, iar bani pentru investitii nu prea exista. Concluzia o puteti trage dumneavoastra.
 
Rev. HoRes: Dar situatia statiunilor montane?
A.B.: Zona montana din Romania este in aer! Statiunile de munte nu au agrement, nu au aqua parcuri si intrucat nu prea au zapada, turistii nu prea merg la munte. La Predeal se construiesc acum un aqua parc si o sala de sport, o parcare la partie, dar vor fi gata abia anul viitor. 
A, nu mai spun ca promovarea statiunilor montane este zero!

Rev. HoRes: Ce prognoze aveti pentru sezonul de iarna 2014 pentru turismul intern?
A.B.: Pentru iarna 2014-2015 sunt convins ca nu va fi niciun reviriment. Revelionul va merge bine, dar atat. Ianuarie si februarie vor fi luni slabe.
 
Rev. HoRes: In ce masura afecteaza site-urile de reduceri activitatea si profitabilitatea agentiilor de turism?
A.B.: Din fericire nu prea ne afecteaza intrucat hotelierii romani s-au prins de escrocheria site-urilor de reduceri si nu prea lucreaza cu ele.
 
Rev. HoRes: S-a promovat destul de puternic «o 9 atitudine in turism». Ce ne puteti spune despre ea?
A.B.: O noua atitudine in turism se refera la modul de abordare a turistului, atat la agentia de turism, cat si la prestator, la hotelier. De aici porneste totul, de la orientarea cu adevarat spre client!
 
Rev. HoRes: Vroiati sa vindeti hotelul Stil. L-ati vandut?
A.B.: Nu. Astazi nu se vand hoteluri, sau, daca se vand, se vand la preturi ridicole.

Rev. HoRes: Din aceasta perspectiva, de proprietar de hotel, din experienta dumneavoastra personala, ce sfaturi acordati investitorilor in turism?
A.B.: Sa studieze legea, caci am vazut de pilda ca domnul ministru Jianu a venit, in sfarsit, cu niste facilitati la investitii. Sa tina cont ca in general hotelurile merg in orasele mari si pe litoral. Sa faca un proiect bun si sa caute o franciza, intrucat ajuta foarte mult. Sa consulte normele de clasificare ale Ministerului Turismului inainte de a incepe proiectarea. Sa nu omita sa aiba cateva sali, mari sau mici, pentru evenimente. Chiar si la o pensiune cu 15-20 de camere trebuie sa existe o sala pentru evenimente, seminarii, team building-uri. 
Va recomand sa nu construiti un hotel sub 80 de camere, daca aveti resurse, ceea ce inseamna cam 5.000 mp, adica 8 milioane. Evident, pentru investitii mari.
Totodata, un hotelier trebuie sa aiba un foarte bun om de marketing si vanzari, intrucat greul incepe abia dupa ce hotelul este gata.  
 
Nota: fotografia domnului Alin Burcea ne-a fost pusa la dispozitie de catre dumnealui.
 
N.r.: Pentru mai multe informatii puteti accesa site-urile www.anat.ro si www.burcea.ro.
 
Autor: Revista HoRes
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
150 euro bonus pentru cititorii revistei HoRes - promotie AIR FRANCE KLM ROMANIA
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14