PROMOTII
HoRes Conference 2021 si Conferinta Forever Young Magazine 2021
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Ansamblu rezidential de 5 blocuri
Lista noutati Detalii
STIRI
Proiect locuinta unifamiliala P+1E Corbeanca
Lista stiri Detalii
LOCATII
Hotel Wels
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Profil de business

Best Western Savoy: noul val in ospitalitate

 
 
Iubitorii de soare, apa si liniste veniti pe litoralul romanesc vor gasi locul perfect in nordul statiunii Mamaia, unde functioneaza din 1982 cunoscutul hotel Savoy. Lucrurile bune nu s-au schimbat in ultimii 30 de ani, ba chiar se poate spune ca s-au inmultit in privinta hotelului. Avantajelor locatiei, deschiderii largi catre plaja, li s-au adaugat serviciile de 4 stele si notorietatea brandului Best Western, care si-au pus amprenta asupra acestui hotel care se reinventeaza continuu.
 
Cei mai multi hotelieri de pe litoral care au operat, in ultimii ani, unitati construite inainte de 1989, s-au marginit sa tina in functiune aceste locatii fara a investi prea mult in ele, chiar daca erau proprietari sau nu. De la aceasta mentalitate pana la a reusi sa inscrii hotelul intr-un lant international este cale lunga – o cale pe care hotelul Savoy din Mamaia a parcurs-o onorabil, gandindu-se nu atat la conditiile de eligibilitate, cat mai ales la meritele in fata clientilor.
 
Intre standardele clientilor si cele ale brandului
Hotelul Savoy din Mamaia a fost dat in folosinta in sezonul estival 1982. Inca din santier, a fost preluat si administrat de doamna Angela Zahiu, la vremea aceea deja cu o experienta de 12 ani in turism. Sub conducerea si administrarea dumneaei, Savoy a devenit hotelul de referinta al statiunii, datorita calitatii serviciilor de aici. In 1992, Savoy a fost luat in locatie de gestiune si in aceasta perioada a fost unul dintre putinele hoteluri care au reinvestit profitul, incepand un proces de modernizare, motiv pentru care a fost printre primele cinci hoteluri privatizate. Dupa privatizare, in 1995, s-a continuat procesul de modernizare, avand ca target trecerea la 4 stele si intrarea intr-un lant international. Astfel, in 2000, in urma unei investitii de aproximativ 2.000.000 de dolari, s-a trecut la 4 stele si hotelul a intrat in lantul american Best Western. Inca din perioada de liceu si studentie, tanarul Bellamy Zahiu a participat alaturi de Angela si Ion Zahiu, proprietarii hotelului, la toate proiectele de investitii, implicandu-se in realizarea lor.
 
                                                              
                                
Modernizarea Complexului Savoy a insemnat inlocuirea retelelor sanitare, termice in intregime cu tevi din cupru, schimbarea retelelor electrice si telefonice. In urma acestor investitii, complexul hotelier Savoy a aparut cu multe facilitati in plus: servicii de spalatorie si curatatorie chimica, un ambient deosebit al camerelor dat de mobilierul nou, mocheta in culori calde, minibar, seif de valori, internet wireless gratuit, televizoare color, climatizare. Apartamentele nou create au jacuzzi, chicinete, terase generoase, iar pentru relaxarea turistilor s-a creat un centru SPA (jacuzzi, bazin de gimnastica si intretinere, sali de masaj, bai de plante, impachetari corporale). Pentru siguranta turistilor, a fost montat si sistemul de acces cu cartele, unul dintre primele de pe litoral.
Anul trecut a fost inlocuita mocheta din tot hotelul (peste 6.000 mp!). Anul acesta, inaintea sezonului, au fost redecorate holurile, barul, piscina – linerul care nu trebuie sa aiba o vechime mai mare de 10 ani, daca se doreste ca totul sa fie impecabil. Terasa restaurantului are un nou look, o noua dusumea din lemn natur. Si multe altele, poate minore daca le enumeri doar, insa cu efecte decisive asupra functionalitatii si imaginii de ansamblu. ”Brandul ne cere, dar nu de asta imbunatatim proprietatea, ci ca sa oferim mai mult confort. Si inainte de criza, dar mai ales acum, am fost foarte atenti la feedback, la clienti, pe care trebuie sa-i facem sa revina. Altfel, nu se poate rezista in acest business. Si oricata reclama ai plati, imaginea se face in mare parte tot prin recomandari – cum a fost primit clientul, cu ce facilitati, la ce nivel. Pic cu pic se aduna”, ne arata domnul Bellamy Zahiu, General Manager-ul hotelului, care ne-a oferit in cele ce urmeaza mai multe informatii despre acest business.
Asa cum am mai aratat in revista noastra, Best Western e un brand destul de flexibil si nu se implica in partea de management. Dar cand este vorba despre respectarea standardelor minime, rigurozitatea este maxima. La Savoy, in fiecare an se face o inspectie de catre un reprezentant al brandului din Grecia, care studiaza hotelul in cel mai mic detaliu. In urma inspectiei, se face un raport anual, cu punctaje care sunt respectate de fiecare data.
Best Western Savoy are 131 de spatii de cazare, distribuite pe 8 etaje, toate cu vedere la mare, jumatate dintre ele pentru nefumatori. Sunt 98 de camere duble, dintre care 44 twin, in ideea ca hotelul este destinat atat relaxarii, cat si segmentului business, cu organizari de conferinte, team building-uri sau alte evenimente, cazuri in care se solicita paturi separate. Avand o suprafata mai mare, cele 17 camere duble de lux au pat matrimonial si o canapea extensibila, potrivite pentru 3 persoane sau pentru familii. Hotelul mai are 16 apartamente, in principiu destinate tot familiilor: 8 apartamente junior, 4 senior, 2 executive si 2 matrimoniale.  
La parter, restaurantul Emir de 300 de locuri se continua generos cu o terasa in aer liber. In proximitatea receptiei functioneaza un bar care completeaza zona de lobby. Un pool bar este amenajat in apropierea piscinei de exterior pentru adulti, aflata intre hotel si plaja. Exista, de asemenea, o piscina si pentru copii.
Cele doua sali de conferinte de pana la 100 de locuri fiecare dispun de tot mobilierul si aparatura necesare.
Zona de SPA exista din 2003 si asigura procedurile clasice (masaj de relaxare, hidromasaj, reflexoterapie, impachetari cu argila, proceduri de infrumusetare si sanatate), iar in centrul medical de balneologie se fac proceduri de fizioterapie, hidroterapie, curenti alternativi si galvanici, kinetoterapie in sala si apa.
 
Restaurant de nisa
Restaurantul, cu profil libanez, are si meniu international, cu accente mediteraneene si traditionale romanesti (fara de care nu se poate, pentru ca oricand pot exista solicitari). Domnul Zahiu n-a dorit insa ca restaurantul sa mizeze doar pe bucataria libaneza, deoarece exista riscul pierderii unor clienti care se simt limitati de meniu. Prin urmare, mancarea libaneza, calda si rece, are o cota de aproximativ 25% din meniu. ”Personal imi place foarte mult bucataria libaneza, mai ales ca este o mancare sanatoasa, cu multe vegetale si deseori fara carne. Faptul ca restaurantul are un profil atrage in prima instanta; multi nu cunosc mancarea libaneza si vor sa incerce, cu reticenta uneori, si cam 80% dintre ei o gasesc pe gustul lor. Ca business, este bine sa ai o nisa, dar in acelasi timp riscant sa ai doar asta”, arata domnul Zahiu.
Anul acesta, clientilor care fac rezervare direct la hotel li se ofera cina gratuit, avand de ales intre mai multe variante ale unui set-meniu. In cazul in care se depaseste un numar de persoane (40-50), se poate face un bufet. ”In aceiasi bani, am venit cu o facilitate care credem ca va creste gradul de ocupare si veniturile, fara schimbare de pret. Rolul este de a impulsiona o clientela inca reticenta din cauza crizei si care asteapta inca ofertele last minute, in conditiile unui sezon turistic destul de scurt”, declara interlocutorul nostru.
Pentru a valorifica potentialul locatiei, a fost prevazuta pentru aceasta vara si lansarea unui restaurant de peste (desigur proaspat) in zona piscinei, cu mancare usoara si accente fusion, pentru pranz si cina. Nu este exclus ca, in aceeasi idee, sa fie gandit ceva de genul ”live cooking”, cu statii de lucru bine definite (peste, grill, paste etc.). Conceptul nu este inca finalizat, dar bucatarul sef lucreaza alaturi de un colaborator cu experienta, care a lucrat 15 ani in Dubai, pentru o solutie adaptata tipului de client al hotelului.
”Clientul hotelului din Mamaia nu este captiv, nu poti face o paritate intre numarul de clienti ai hotelului si cel de clienti ai restaurantului. In realitate, trebuie atras si determinat sa ramana in restaurant, ceea ce este greu - daca nu ai all inclusive, oamenii accepta cu greu masa inclusa. In Mamaia exista un hotel care a gasit o solutie pentru a face acest serviciu rentabil, ne-am gandit si noi sa oferim all inclusive, dar e inca in stadiul de proiect”, declara domnul Zahiu.
Pentru a ajuta consumatorul, a fost creata o carte de vinuri de nivel premium, care vine sa completeze meniul propriu-zis. Aceasta carte a fost gandita astfel incat clientul restaurantului sa vada mai mult decat o lista – se mai dau si detalii despre fiecare produs, despre origine, o harta unde se poate vedea tara de provenienta. Rolul practic este oricum important: se intampla uneori ca un tip de vin sa fie confundat de catre client, dar imaginea din catalog il ajuta. 
Tot ca proiect de viitor este instalarea in lobby a 2 display-uri cu oferte speciale, despre live cooking, seri tematice, oferta speciala de vinuri a saptamanii (un parteneriat cu furnizorul de vinuri) si alte informatii. ”Scopul nu este neaparat sa faci profit mare din consumul de vinuri, dar cred ca este loc pentru o crestere a cantitatii, iar pentru aceasta venim cu preturi foarte mici la vinuri de o calitate deosebita – nu gasesti prea des un Greco di Tuffo la 80 de lei in restaurant. Trebuie sa ne gandim ca un restaurant de hotel are o serie de cheltuieli importante in spate (costuri de operare, de functionare, salarii etc.) si orice crestere a profitului, inclusiv prin cantitate, este bine-venita”, ne spune gazda noastra.
 
Target pe evenimente
Recent, la Savoy au avut loc 2 evenimente ale unor companii, care de fapt nu au solicitat salile de conferinte – au avut nevoie doar de restaurant, terasa si piscine. ”A iesit bine, feedback-ul e foarte bun si probabil le vom reedita. Ceea ce ne-a satisfacut in mod particular a fost ca am reusit sa oferim servicii de masa intr-o zi la 2.200 de oameni”, ne povesteste gazda noastra. 
Cam 25% din clientii hotelului Savoy vin pentru evenimente. In general, acestia sunt ghidati in buna masura de preturi, care sunt desigur mai mici cu cat sunt mai aproape de capetele de sezon. Asadar, sunt preferate lunile mai, iunie, finalul de august si inceputul de septembrie. Nu este exclus ca unitatea sa fie solicitata si in iulie, mai ales daca statiunea gazduieste evenimente de amploare locala. Targetul conducerii este sa creasca acest segment prin oferte speciale, facilitati la cazare si la salile de conferinte, pachete de masa, pachete de bauturi atractive. O facilitate care i-a incantat pe unii clienti a fost posibilitatea de a-si crea singuri meniul pentru evenimente. Se ofera o lista cu mai multe variante pentru fiecare fel de mancare, cu 3 grile tarifare. Astfel, organizatorii pot alege intre 30-40 de feluri de aperitive, 10-12 supe, 30-35 de feluri principale. ”Chiar daca i se ofera clientului 20 de meniuri, este posibil ca acesta sa vrea din fiecare cate ceva, asa ca este mai bine ca din start sa-i lasam aceasta libertate, mai ales ca organizatorul evenimentului isi cunoaste invitatii si stie ce vrea. Mai sunt si clienti care ne lasa pe noi sa decidem, dar oferim si alte posibilitati, pentru ca vrem sa iesim putin din tipar - cateodata un lucru prinde, alteori nu, suntem datori sa incercam tot timpul”, declara domnul Zahiu.
 
Grija pentru copii
Cand este vorba de leisure, Best Western Savoy targeteaza cu atentie familiile cu copii, si pentru acest lucru exista un loc de joaca interior si unul la piscina. In vara aceasta este functional un program cu animatori care in fiecare dimineata, de la 9 la 10, stimuleaza oaspetii hotelului cu un zumba dance, la piscina. O alta ora de animatie este gandita pentru perioada dupa-amiezii. Ceea ce ne-a atras atentia in mod deosebit a fost oferta de scoala de vara adresata constantenilor, care au posibilitatea de a-si aduce copiii in hotel de la ora 9 dimineata pana la ora 17, pe baza unui abonament. In tariful acestui abonament se ofera copiilor micul dejun si pranzul, dar mai ales partea de socializare: zumba dance, clovni, cursuri de desen, modelaj, cursuri de inot la piscina, toate incluse in pretul abonamentului. Ideea este de a oferi copiilor aflati in vacanta, cei care nu pleaca la bunici sau in alte parti, posibilitatea de a face ceva in timpul liber, ajutandu-i in acelasi timp pe parinti.
 
Despre sezonalitate
Hotelul este deschis de regula doar in sezonul turistic, dar are posibilitatea de a face fata functionarii in perioada intregului an, fiind dotat cu propria centrala termica. A functionat cativa ani si in sezonul rece, cand au fost cazati aici americanii care au construit baza militara de la Mihail Kogalniceanu. ”Am fost unul dintre hotelurile selectate de ei, dar de atunci nu s-a mai justificat din punct de vedere economic sa deschidem in afara sezonului. In privinta functionarii de la 1 mai pana la 30 septembrie, mi se pare a fi un lucru bun in principiu, pentru ca este bine ca statiunea sa existe unitar, continuu, cu o serie de unitati deschise. Este foarte dificil intr-o activitate sezoniera sa gasesti personal calificat numai pe sezon, sa califici in fiecare an personal incepator, iar cand incepe sa se miste la locul de munca, se termina sezonul. In conditiile acestea nu este usor ca angajatul sa-si priveasca meseria pe termen lung sau sa se lege de locul de munca in domeniul ospitalitatii. Responsabilitatea, simtul de raspundere nu este un atribut al tuturor angajatilor si din aceasta cauza exista o fluctuatie mare de personal. Un job este un act asumat, cu o fisa a postului care trebuie respectata si o mare responsabilitate fata de client, “stapanul” nostru. Avem clienti, avem job!”, arata domnul Zahiu.
 
                                              
 
Castiguri pentru toti
Ne-am exprimat nedumerirea asupra faptului ca litoralul romanesc are numai doua hoteluri afiliate la branduri internationale. Savoy este unul dintre ele. ”Fiecare brand are politica lui de dezvoltare si trebuie spus ca sunt costuri si responsabilitati pentru a te afilia, pentru a te mentine. Poate ca unii hotelieri s-au gandit ca investitiile  nu sunt necesare, dar este cert ca nu mai merge cu aceasta conceptie. Avem concurenta tarilor riverane Spania, Turcia, Grecia, Italia, unde natura a fost generoasa in ceea ce priveste relieful, clima, vegetatia exotica, apa limpede a Mediteranei, cu localitati pline de incarcatura istorica, antica sau medievala, alaturi de o infrastructura buna, autobuze civilizate pentru transportul turistilor si mai ales grija guvernelor pentru turism, pe care il considera o prioritate nationala. Pana si Bulgaria este favorizata de o clima mai blanda, cu un sezon de aproape sase luni, fapt ce i-a permis o dezvoltare rapida si o circulatie turistica intensa”, mai spune gazda noastra.
 
Interactiv prin internet
Internetul este privit ca un canal foarte important pentru promovare, hotelul Savoy investind serios in acest domeniu. Pe site-ul locatiei se poate urmari un tur virtual 360°, care de anul acesta este mai interactiv prin prezenta unei persoane, un agent virtual care il conduce pe cel care acceseaza site-ul in prezentarea hotelului, cu tipurile de camere si toate facilitatile. La salile de conferinte a fost conceput un IPIX planner, cu posibilitatea de a crea structura salii. Organizatorul evenimentului poate folosi mouse-ul pentru a selecta si aranja mobilierul si echipamentele, toate la dimensiuni proportionale. ”Noile formule sunt mai umane, mai atractive decat niste simple poze cu text. Investim in zona aceasta pentru ca asa vedem viitorul, desi costurile nu sunt mici; facem optimizari pentru motoarele de cautare, suntem prezenti si pe Facebook, in general ne intereseaza tot ce este nou din zona web. Desigur, piata percepe mai greu aceste facilitati, multi prefera sa le faca personal pe toate, dar este pacat sa nu folosim si aceste metode de personalizare oferite de zona IT”, incheie General Manager-ul hotelului.
 
Fisa de achizitii
 
Echipamente de bucatarie: Horeca Expert
Sisteme inchidere usi: Assa Abloy
Softuri: T&C Net
Racoritoare: Coca-Cola
Vinuri si spirtoase: Parma Euxin
Bere: Ursus Breweries
Vinuri: Cramele Halewood
Retea IT&C: Axel Web
Dezvoltare site: IPIX
                                        
Autor: Lucian Nicolescu
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
Proiect pensiune P+1E, cu 7 camere
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14