PROMOTII
HoRes Conference 2021 si Conferinta Forever Young Magazine 2021
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Ansamblu rezidential de 5 blocuri
Lista noutati Detalii
STIRI
Nevralgia pudendala, o boala foarte rara ameliorata cu succes prin metode nemedicamentoase – in premiera la Centrul de Terapia Durerii Provita
Lista stiri Detalii
LOCATII
Hotel Wels
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Focus

Cosmetica hoteliera, intre ieftin si ecologic

 
 
Piata cosmeticelor hoteliere, in ansamblu, a fost poate cea mai putin afectata de criza, dar acest lucru nu a exclus dinamismul ei, reorientarea catre alte tipuri de calitate, volume consumate, chiar tipuri noi de produse care nu erau solicitate pana acum in unitatile de cazare. Iata de ce este necesar sa mai aruncam o privire din cand in cand, sa vedem ce este nou si, prin studierea preferintelor din zona cosmeticelor, sa intelegem mai bine cine este actualul client al industriei.  
 
 
    
Criterii de selectie a partenerilor
In primul rand, este necesar ca hotelierii sa inteleaga un aspect: furnizorii lor de cosmetice hoteliere au, la randul lor, niste furnizori; in Romania exista putini producatori, cu atat mai putin producatori care sa fie si distribuitori directi catre hoteluri. Unul dintre principalele criterii in alegerea producatorului sau furnizorului de cosmetica hoteliera a fost raportul calitate-pret, bineinteles in conditii de perfecta siguranta pentru consumatori, cu teste dermatologice, fise tehnice si declaratii de conformitate. Importatorii romani si-au ales furnizorii in functie de garantia calitatii produselor si de modul in care acestea se pliaza pe cerintele si nevoile clientilor. Calitatea ingredientelor si conformitatea acestora cu normele europene, posibilitatea de identificare a produsului prin numarul de lot, continuitatea in furnizarea produselor reprezinta alte cateva criterii esentiale ce stau la baza parteneriatelor. Lucrurile au fost uneori simple: parteneriatele s-au infiripat pe baza recomandarilor din piata. De asemenea, s-a luat in calcul posibilitatea unei relatii de lunga durata, iar pentru targetul premium si super-premium de asociere a brandurilor internationale cu un anumit furnizor roman. Lucru nu intotdeauna simplu. «Marii producatori isi aleg furnizorii in urma unor studii solicitate firmelor de consultanta care se informeaza in detaliu asupra istoricului parteneriatelor si asupra situatiei financiare a potentialilor distribuitori”, arata doamna Daniela Ciurescu, Director General al firmei Leida Impex.

In opinia reprezentantilor firmei Hores 2002, prezenta stabila pe piata distributiei de cosmetice hoteliere, permanenta dezvoltare a retelei de distributie (la nivel national), portofoliul de clienti si categoriile din care fac parte unitatile de cazare sunt alte cateva criterii importante in colaborarea cu producatorii. Daca iti ajustezi oferta doar dupa specificul "national", intr-o perioada relativ scurta de timp vei simti presiunea tendintelor venite din exterior. De aceea, Hores 2002 isi imbogateste in permanenta oferta, prin includerea noutatilor de  pe piata externa a cosmeticelor hoteliere.
Normativele si standardele de brand au si ele un rol in optiunile pentru cosmetica, dar nu unul decisiv. ”Hotelierii au inteles importanta cosmeticelor si pun in camere mai multe produse decat cele cerute de standard. De la hotelurile intre 3 si 5 stele avem solicitari pentru anumite produse care ne motiveaza sa ne imbunatatim permanent oferta. De exemplu, sunt hotelieri care ofera clientilor sare de baie si setul de igiena personala pentru femei, desi acestea nu sunt solicitate de normele de clasificare si licentiere”, arata doamna Angela Petre (Hores 2002).
 
Ce stim despre consumatorul roman
Clientul ospitalitatii romanesti este dependent in buna masura de criteriile de selectie ale hotelierului. Astfel, doamna Adriana Grosu, Marketing Manager la firma Concept Hotels, arata ca sunt extrem de putine hotelurile care au chestionare pentru clientii lor in ceea ce priveste nivelul de satisfactie generat de produsele cosmetice sau asteptarile clientilor pentru produsele destinate igienei corporale.
In general, exista doua tipuri de hotelieri: cei preocupati de pret si cei preocupati de calitate.
Reprezentantul firmei Hargita Holding Import – Export, domnul Incze Geza, este de parere ca pretul a castigat aceasta cursa. „A aparut si o sintagma, care pare o gluma: produs de calitate la pret de nimic. Calitatea este vizata tot timpul, dar putini si-o pot permite, prin urmare a crescut ponderea produselor «ieftine»”, declara dumnealui.
 
                                                      

In perceptia reprezentantei firmei Concept Hotels, exista de asemenea doua tipuri de clienti ai hotelurilor:
1. Turistul - in bagajele acestuia sigur va exista samponul / gelul de dus / sapunul pe care le prefera si le foloseste in mod uzual; pentru aceasta categorie de clienti conteaza mai putin ce cosmetice gaseste in camera;
2. Clientul business - acesta este de obicei mai putin pregatit si cu siguranta va aprecia sa gaseasca cosmetice de calitate in camera.

Doua categorii de clienti (oarecum similare) au identificat si reprezentantii firmei Cleaning Logistic:
1. Cei care, indiferent daca gasesc in camera de hotel cosmetica, nu o folosesc deoarece prefera produsele aduse de acasa;
2. Cei care le folosesc in mod obisnuit atunci cand merg la hotel si de multe ori fac diferenta intre produse.

„Pentru tot mai multi consumatori finali, micile detalii conteaza insa; este foarte important sa gaseasca in camera de hotel un produs care sa nu usuce pielea sau sa o deshidrateze, de aceea este necesar ca in momentul in care isi aleg linia de cosmetica, hotelierii sa aiba niste criterii de diferentiere. Suntem invadati tot mai mult de produse din China si Turcia, cu pret scazut, insa nu trebuie sa uitam de indoielile asupra calitatii”, ne atrage atentia doamna Diana Vladascau de la firma Cleaning Logistic.
 
Cosmetica ecologica
Statistic, circa 80% din produsele cosmetice au in compozitie parabeni, substante care maresc perioada de valabilitate a sampoanelor, cremelor hidratante, sapunurilor sau gelurilor de dus. Constientizarea efectelor nocive ale acestora in urma utilizarii pe termen lung a avut ca urmare atractia tot mai mare pentru produse naturale, cu arome naturale. Tendinta ecologista a fost completata cu alegerea unor recipiente reciclabile si faptul ca produsele nu sunt testate pe animale.

Ce inseamna cosmetice „Eco”:
- liniile Eco sunt create folosind formule specifice si respectand anumite standarde (Ecolabel la nivel european);
- sunt realizate din materiale brute si extracte naturale vegetale, cu o atentie deosebita pentru ambalaje realizate din materiale regenerabile si reciclabile;
- contin 95 % ingrediente naturale sau de origine naturala, restul de 5 % reprezentand procentul de aditivi artificiali;
- 50 % din ingredientele vegetale sunt de origine biologica;
- au minimum 5 % ingrediente Bio in produsul finit;
- prin utilizare, transport, depozitare nu afecteaza mediul natural (nu polueaza).
Ce inseamna cosmetice „Bio”:
- minimum 95 % din ingrediente sunt naturale sau de origine naturala;
- 95 % din ingredientele vegetale sunt de origine biologica;
- au minimum 10 % ingrediente Bio in produsul finit.
Cosmeticele Bio au compozitii bazate pe uleiuri si unturi vegetale, ceruri, uleiuri esentiale, extracte si conservanti din plante si alte vegetale. „In cosmetica Bio, derivatii petrochimici (parafinele) sunt inlocuiti cu uleiuri vegetale, ape florale, ceruri naturale care fac din acest excipient o sursa de principii active suplimentare. Ingredientele vegetale biologice sunt cele care provin din culturi tratate fara pesticide, fara derivati petrochimici, fara modificari genetice, fara conservanti chimici (parabeni), pe soluri curate, unde nu au fost folosite pesticide minimum 5 ani”, arata doamna Angela Petre (Hores 2002).
 
Despre dozatoare
„Dozatoarele, daca sunt de buna calitate, contribuie la reducerea consumului, deci la reducerea cheltuielilor, fapt care acum este foarte important. Avand in vedere ca se reduce si risipa de produse, este posibil ca in viitor sa devina o practica frecventa”. 
                                                                    Incze Geza (Hargita Holding Import – Export)
 
„Dozatoarele sunt folosite de obicei in hotelurile de 2 si uneori 3 stele. De la 3 stele in sus se folosesc in general cosmetice in recipiente, plus partea de accesorii (casca de dus, burete de pantofi, set pentru cusut etc.). La 4 stele este posibil sa fie intalnite si dozatoare si recipiente mici.” 
                                                                            Diana Vladascau (Cleaning Logistic)
 
„Este nepotrivit sa te speli la dus atingand acelasi dozator pe care l-au atins si altii tot acolo!” 
                                                                                 Daniela Ciurescu (Leida Impex)
 
„In aceasta perioada mai ales, toti hotelierii sunt interesati de reducerea costurilor si instalarea acestor dozatoare poate fi o solutie pe termen mediu. In faza initiala, achizitionarea dozatoarelor va insemna o investitie, dar se va amortiza in timp. Exista si varianta subventionarii de catre furnizorul de sapun / sampon lichid / gel de dus a dozatoarelor, in baza unui contract, pentru o anumita cantitate de consumabile.”  
                                                                                Edi Filip (E&G Cosmetic)
 
“In privinta dozatoarelor care se pot reumple, nu mai putem vorbi de garantarea calitatii produsului. Cred ca ele sunt folosite tocmai pentru a descuraja consumul. In ceea ce priveste dozatoarele cu flacon sigilat, succesul este unul probat si testat de peste 7 ani, fiind rezultanta economiilor realizate in consum cu pana la 60 %. Majoritatea hotelierilor sunt de acord ca folosirea cosmeticelor in flacoane cu gramaj redus este mai igienica decat dozatoarele. De asemenea, este si o chestiune de aspect si continut.” 
                                                                                Adriana Grosu (Concept Hotels)
 
„Din discutiile noastre cu clientii, se pare ca dozatoarele au intrat in gama de “echipamente” hoteliere standard, alaturi de seiful de camera, de cartela magnetica etc. Succesul lor este determinat de reducerea, evidentiata in timp, a cheltuielilor pentru consumabile. Dozatoarele elegante cu sistem de prindere din inox (de preferinta produse in Anglia sau Cehia) sunt cele mai solicitate, datorita fiabilitatii si a duratei lungi de viata. Cererea de dozatoare din plastic cromat este in regres accentuat tocmai pentru absenta acestor calitati. Important este ca dispenserul sa fie reincarcabil, astfel incat clientul sa nu depinda de un singur furnizor de rezerve.    
                                                                               Angela Petre (Hores 2002)
 
Esente si forme
Esentele momentului sunt cele floral-fructate si marine, care se mentin in top de ceva vreme. Ca tendinte din perspectiva culorilor, se merge pe transparenta (la produsele lichide), uneori cu capace metalizate, sau pe nuante care sa respecte culorile baii. Verdele, brunul sau ciclamenul sunt cateva repere. Inscriptiile aurii si argintii sunt inca la moda. Ca forma de prezentare, interesul hotelierilor a impus flacoanele de 30 si 45 ml, pe cat posibil avand o forma practica, de regula rectangulara (anul trecut in strainatate erau preferate formele tubulare). La sapunuri, majoritatea prefera ambalaje din hartie plisata sau carton. Bineinteles, modalitatea de ambalare si gramajele sunt conditionate de categoria hotelului si de bugetul alocat achizitiei. Pentru hotelurile de 5 stele, exista aceasta preocupare pentru utilizarea unor produse cu brand cunoscut.
                                                         
Sezonalitate cosmetica
Sezonul cu cele mai intense achizitii pare ca este cel estival – cererile de cosmetice cresc in aceasta perioada deoarece se redeschid hotelurile de la mare care nu functioneaza decat in intervalul mai – septembrie. O crestere semnificativa se inregistreaza si in perioada propice schiului, in hotelurile si pensiunile de la munte, respectiv in timpul sarbatorilor de Paste si Craciun. Cum locatiile de la munte si cele pentru turismul de afaceri au o oarecare constanta a gradului de ocupare, iar aprovizionarile se fac lunar, perioadele mentionate mai sus dau varfurile de consum ale pietei. Intrebarea care se pune este daca preturile variaza in functie de aceasta sezonalitate. Majoritatea furnizorilor ne spun ca nu, atata vreme cat livrarea nu presupune costuri suplimentare. Si cum hotelierii au deja experienta in legatura cu periodicitatea consumului, principalele discutii se poarta in zona discounturilor si a promotiilor, care de multe ori sunt strans legate de pachetele de produse adaptate atat cererii reale, cat si normelor de clasificare. Le puteti gasi prezentate si in publicatiile noastre. 
 
Pentru realizarea acestui articol au furnizat informatii firmele: Cleaning Logistic, Concept Hotels, E&G Cosmetic, Hargita Holding Import – Export, Hores 2002 si Leida Impex.
 
 
Autor: Lucian Nicolescu
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
Proiect pensiune P+1E, cu 7 camere
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14