PROMOTII
Promotie lenjerii de pat Dormisete
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Noile balsamuri Asevi Sensations
Lista noutati Detalii
STIRI
Centrul de Diagnostic si Tratament Provita a lansat platforma Health 360 care are ca misiune diminuarea autodiagnosticarilor
Lista stiri Detalii
LOCATII
Hotel Wels
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Arhitectura si design de interior

Cum putem obtine un design de interior de calitate

 
 
Doamna Alina Roescu, Interior Designer & Managing Partner al  primului studio specializat in design de interior pentru industria ospitalitatii din Romania, Ardesign Co., a studiat design de interior la Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu din Bucuresti, a urmat cursuri de specializare in design de interior pentru hoteluri si showroom-uri la Milano, si in design de lumini la Londra si New York. Am avut placerea sa discutam cu dumneaei despre elementele necesare obtinerii unui design de interior de calitate, atat de important pentru orice zona din industria ospitalitatii. 
 
 
Doamna Roescu, care sunt factorii care trebuie luati in calcul la proiectarea unui spatiu?
Primul factor pe care il luam in calcul este functionalitatea. Odata ce functiunile si tema de proiectare sunt bine stabilite, design-ul de interior trebuie sa tina cont de profilul clientului ce va vizita acea locatie, pentru ca in final sa creeze acea armonie ce ii va conferi acestuia senzatia primitoare dorita. Doar in acest mod se poate realiza acel concept, acel scenariu sau povestea pe care spatiul isi doreste sa o descrie.
 
Care sunt pasii necesari pentru a trece de la concept la proiect si apoi de la proiect la realizare?
Conceptul reprezinta un prim pas, amprenta pe care designer-ul o da spatiului, acea prima idee, acel inceput de drum. Trecerea de la concept la proiect reprezinta corelarea acestei idei cu elementele clare care fac posibila realizarea unui proiect. Cu cat aceste elemente sunt mai bine identificate, cu atat un proiect este mai bine executat si punerea lui in practica este mai usoara. Aceste elemente sunt: finisajele peretilor, culorile, lumina, forma mobilierului, texturile, tehnologia, obiectele sanitare, elementele de decor si de arta etc. O buna coordonare a acestor elemente reprezinta de fapt o munca in echipa intre reprezentantii tuturor specialitatilor angrenate in acest proiect (fie ca vorbim de structura, arhitectura, design, instalatii, management, furnizori), iar partea cea mai frumoasa a realizarii unui proiect, succesul, apare doar daca aceasta echipa functioneaza. Totodata, pentru ca vorbim de un domeniu complex, de o piata concurentiala care, de ce sa nu recunoastem, in ultimul timp a influentat in bine calitatea serviciilor (desi trecem printr-o perioada grea din punct de vedere economic), putem spune ca primul obstacol este trecut atunci cand beneficiarul intelege ca pentru a avea o locatie de succes este nevoie sa isi angajeze specialisti (fie ca este vorba despre specialisti in domeniul investitiilor, al marketing-ului, al proiectarii etc.).
 
Care sunt principalele greseli pe care le fac investitorii HoReCa in ceea ce priveste design-ul de interior, si ma refer aici nu numai la unitatile independente, ci si la lanturile internationale sau la locatiile care functioneaza sub fraciza?
Prima mare greseala pe care o fac investitorii este ca, de foarte multe ori, constransi fiind de termenele de finalizare a unui proiect (sa nu uitam ca, vorbind de industria ospitalitatii, orice zi in plus in care locatia noastra este inchisa inseamna o pierdere de bani) incep executia inainte de a avea un concept bine definit. Spun ca este o greseala pentru ca facem referire la un domeniu in care toate ar trebui sa fie foarte coerente, iar confortul si buna gestionare ulterioara sunt asigurate tocmai de aceasta coerenta.
Spre exemplu: la o camera de hotel, pentru a avea un confort ridicat, aparatajul electric trebuie sa fie pozitionat in functie de amplasarea si gabaritul mobilierului. Daca acest gabarit sufera modificari ulterioare executiei unor etape de lucru ce se afla in stransa legatura (fie ca e vorba de latimea patului, a noptierelor sau de inaltimea acestora din urma), pot aparea anumite probleme, si voi preciza aici doar doua dintre ele:
  1. daca s-au facut deja cablarile pentru partea electrica, orice modificare ulterioara atrage schimbarea pozitiei aparatajului electric, ceea ce inseamna timp si bani pierduti (fie pentru ca s-au realizat deja finisajele la pereti, fie pentru ca s-au montat deja dozele sau chiar pentru ca rezerva de cablu nu permite o deplasare a acestuia);
  2. daca, sa spunem, am comandat deja mocheta si ne-am dorit sa avem o grafica speciala, iar aceasta din urma marca cumva perimetrul din jurul anumitor piese de mobilier, atunci prin orice modificare a acestuia nu vom mai obtine efectul dorit.

Acestea sunt doua exemple foarte simple, dar pe care din pacate le intalnim frecvent si care implica fie o suplimentare a bugetului si a timpului de executie (pentru a face modificarile), fie ne conduc la situatia de a accepta un design sau un confort mai putin reusit.
In privinta lanturilor internationale sau a locatiilor care functioneaza sub franciza, lucrurile sunt si mai grave, pentru ca din cele doua posibilitati mentionate mai sus a doua dispare, caci atat design-ul, cat si confortul, trebuie obligatoriu sa se incadreze in anumiti parametri. Deci, indiferent daca greseala apare datorita proiectantului sau a executantului, sau ca din diverse motive nu s-a respectat caietul de sarcini, in mod normal pentru a pastra sau a ne incadra in anumite standarde (pe care le-am acceptat deja cand am decis sa facem parte din acel lant sau franciza), suntem obligati sa remediem neajunsurile si vom pierde atat bani, cat si timp.

 
 
Cat de importante sunt finisajele?
Sunt foarte importante, in primul rand pentru ca reprezinta un element fara de care ar fi imposibila trecerea de la concept la proiect.
 
 
 
Dar culorile?
Culoarea este un element care ne ajuta sa definim spatiul. Avand in vedere ca in cazul culorii perceptia este atat de individuala, alegerea unei palete cromatice este o munca extrem de dificila. Vorbim de industria ospitalitatii, de un numar mare de clienti cu gusturi si perceptii diferite, asa incat intrebarea banala: Care sunt culorile tale preferate? nu ne prea ajuta. Asadar, indiferent cat iubim culorile sau cat ne place sa ne jucam cu varietatea pe care ne-o poate da intensitatea lor, vom utiliza de cele mai multe ori o baza neutra, pe care incercam sa folosim culorile foarte puternice sau intense doar ca accent, evitand sa ne bazam intreg conceptul cromatic pe ele. Vom folosi contrastele pentru a obtine o atmosfera speciala si vom incerca sa mentinem un echilibru din punct de vedere cromatic, intrucat culorile ne fac sa simtim, dar pot avea un efect total diferit de la o persoana la alta.
 
Ce trebuie sa urmareasca un proiect de iluminare bine realizat?
Impreuna cu spatiul, culorile, texturile si toate obiectele, iluminatul joaca un rol central pentru ca ne ajuta la crearea unor stari. Daca reusim sa realizam acest lucru cu un iluminat eficient energetic inseamna ca avem un iluminat bine realizat. In prezent, sursele de iluminat sunt intr-o permanenta evolutie, ceea ce ne permite ca prin iluminatul interior sa exprimam o idee, sa conferim o anumita atmosfera, sa obtinem o mai buna redare a texturilor, culorilor, materialelor. Totodata, iluminatul ar trebui sa fie un amestec linistitor de lumina naturala si artificiala.
 
Cum poate fi schimbat periodic look-ul unei locatii fara mari investitii financiare, stiut fiind faptul ca orice unitate HoReCa este necesar sa isi schimbe aspectul dupa un interval de timp, pentru a veni cu ceva nou in fata publicului?
In functie de cat de mare vrem sa fie impactul schimbarii aspectului si, bineinteles, in functie de bugetul alocat si, nu in ultimul rand, in functie de creativitatea celui insarcinat cu aceasta schimbare, putem sa dam o alta imagine locatiei inlocuind anumite obiecte decorative sau poate retapitand anumite piese de mobilier, schimband anumite drapaje, inlocuind chiar si anumite finisaje la pereti sau schimband paleta cromatica a acestora s.a.m.d.
 
Care sunt tendintele actuale in design-ul hotelier?
Notiunea de tendinta in design hotelier este cred greu de definit, caci pe langa faptul ca exista multe stiluri, multe moduri de lucru, ce este actual astazi, sigur nu va mai fi asa peste un an, iar noi trebuie sa realizam un design pentru o locatie ce va fi exploatata un numar mare de ani. Aceasta tendinta trebuie obligatoriu sa fie raportata la locatie, clientela si concept, intrucat fiecare spatiu are anumite particularitati care pot actiona ca punct de pornire a oricarui design. Dupa cativa ani in care impreuna cu colegii mei am incercat sa realizam locatii frumoase, sa fim in tendinte, sa vedem care sunt aceste trenduri, cred ca de fapt tendintele in design-ul hotelier sunt si vor ramane: confortul, calitatea, atmosfera primitoare pe care incercam sa o obtinem, precum si utilizarea cat mai relaxata, deschisa, a spatiului. Aceasta utilizare deschisa permite si o usoara adaptare a spatiului in functie de necesitatile ulterioare. Chiar daca proiectezi cele mai frumoase forme pentru piesele de mobilier, daca rezultatul nu este un mobilier confortabil, sustenabil, nu ai realizat nimic. Acest lucru este valabil si la finisajele sau diversele materiale pe care decizi sa le folosesti. Chiar daca ele sunt extraordinare din punct de vedere estetic, daca nu isi pastreaza calitatea, culoarea sau diversele proprietati (in timp va arata uzat, decolorat, nu se va mai incadra in parametri etc.), atunci nu putem obtine un design de calitate. Fiind vorba despre un domeniu cu trafic intens, unde investitiile se fac cu bugete destul de mari si pentru care este nevoie de timp pentru a le recupera, pentru a demonstra profitabilitatea investitiei este nevoie de un design de calitate.
 
Care sunt principalele elemente care definesc stilul clasic de design de interior? Dar pe cel contemporan?
Nu voi enumera chiar niste elemente in adevaratul sens, in schimb voi spune ca notiunile simple ce definesc pentru noi stilul clasic sunt legate de confort, eleganta, buget (nu e ieftin), iar in cazul celui contemporan, de tehnologie, tendinte, materiale noi, actual, proaspat.
 
Ce este important in design-ul unui Spa?
Hotelurile isi redefinesc conceptul de ospitalitate, iar dotarea unui hotel cu Spa putem considera ca este parte a acestui proces si nu este deloc de neglijat avantajul competitiv pe care un centru Spa il poate aduce locatiei. Ca pentru orice functiune, design-ul unui Spa trebuie sa tina cont de locatie, clientela, flux operational si dotari. Putem vorbi de reusita unui Spa hotelier atunci cand datorita design-ului nostru, serviciilor, dotarilor, obtinem niste venituri si Spa-ul nu este doar o facilitate suplimentara pe care hotelul o ofera.
 
Ce ne puteti spune despre tendintele in amenajarile interioare de alte tipuri de unitati HoReCa?
Indiferent ca facem referire la hotel sau la alte spatii precum cluburile, cafenelele, salile de conferinte etc., trendurile asa cum spuneam si mai devreme sunt strans legate de confort, calitate si utilizarea cat mai deschisa a spatiului. As putea spune ca in cazul salilor de conferinta si a restaurantelor, utilizarea cat mai deschisa a spatiului este chiar o conditie esentiala.
 
Rezumand, care este cheia unui design interior de calitate?
Putem spune ca am obtinut un design de interior de calitate atunci cand reusim sa cream spatii armonioase, care sa raspunda unui numar cat mai mare de preferinte.
 
Pentru mai multe informatii o puteti contacta pe doamna Alina Roescu la adresa alina.roescu@ardesign.ro sau la telefon: +40 742 204 784.
 
Autor: Elena Banulescu; foto: Ardesign Co.
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
SAB NET / CAHM - cosmetica hoteliera cu textura naturala si prezenta europeana
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14