PROMOTII
OFERTA HOTEL & SPA 35 MP
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Parteneriat pentru interior elegant, la preturi fara concurenta!
Lista noutati Detalii
STIRI
inSIGN by Noblesse Group International a fost desemnat „Best Interior Design Studio in Romania” 22 iulie, Bucuresti
Lista stiri Detalii
LOCATII
Hotel Wels
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Alimentatie publica

Evenimentul mondial din domeniul Alimentatiei Publice din 2013

 
Prima editie a „World Cuisine Summit” (summit mondial in materie de gastronomie) a avut loc in ianuarie, in cadrul Sirha 2013 Lyon. Aproape 700 de participanti au asistat la diversele prezentari si mese rotunde, sub patronajul lui Paul Bocuse, presedinte de onoare. Numerosi directori generali din sectorul serviciilor alimentare, cum ar fi Franck Riboud (Grupul Danone), Olaf Koch (Grupul Metro), Dirk Van de Put (Grupul McCain) s.a., si-au exprimat punctul de vedere, in calitate de presedinti de companii, cu privire la tema zilei: revalorizarea serviciilor de alimentatie publica pentru o viata mai buna.
Experti inovatori, spirite libere, cum ar fi Carlo Petrini, fondator al Slow Food, Tristram Stuart, militant pentru lupta impotriva risipei de alimente (Waste), i-au sedus pe participantii la congres cu ideile lor vizionare si provocatoare. Cei mai mari bucatari-sefi si-au prezentat creatiile, prin interventii magistrale sau prezentarea de platouri neasteptate, dintre care amintim o demonstratie de Joël Robuchon, cel mai remarcabil chef din toate timpurile, si un extraordinar Master Class despre frugalitate sustinut de Alain Ducasse.
 
Tendintele in alimentatia publica: inceputul unui nou ciclu (2013-2018)
Sase tendinte principale pentru sectorul serviciilor alimentare din Europa au fost remarcate in cadrul evenimentului. Fiecare dintre ele influenteaza si produce efecte, la diverse niveluri, asupra alimentatiei publice, asupra ofertei si cererii din acest sector.

1. Dinamica evolutiei
O constientizare la nivel mondial a caracterului finit al resurselor alimentare ale planetei. In toate tarile europene se simte, de asemenea, nevoia de a cunoaste originea produselor consumate, precum si nevoia unei sigurante totale a proceselor de productie.
 
2. O lume care isi doreste sanatate si placere in conditii de maxima siguranta
Obezitatea si bolile legate de regimul alimentar sunt in crestere rapida. Se vorbeste astazi despre o adevarata epidemie, din Canada pana in Europa, fara a ocoli China, dar acest fenomen afecteaza mai ales Statele Unite. Cu mai mult de 55 % din populatie suferind de supraponderabilitate si cu 35 % din populatie peste pragul de obezitate, Statele Unite detin tristul record de persoane supraponderale.
Obezitatea reprezinta o preocupare centrala, fapt ce se reflecta in primul rand in preferinta pentru produsele locale selectionate (trasabilitate, produse ecologice, etichetare), pentru „produsele facute in casa”, pentru gatitul sanatos, cu respectarea totodata a tuturor regulilor de igiena.
 
3. O Europa gurmanda, deschisa impotriva vointei ei catre o lume globala si duala
In toate regiunile lumii se observa o popularizare lenta si progresiva a gusturilor considerate „internationale”, mai degraba decat a gusturilor „globale”. Tehnologiile informatiei si ale comunicarii faciliteaza si imbogatesc cunoasterea clientilor restaurantelor, creand totodata legaturi si crescand pretentiile. De asemenea, notiunea de „critica” gastronomica va evolua considerabil in urmatorii ani.
Aspect pozitiv: tendinta de internationalizare a culturilor este in crestere, stimuland creativitatea. Deschiderea catre lume, calatoriile, favorizeaza cunoasterea de noi bucatarii; progresul tehnologic face ca ofertele restaurantelor sa fie mai accesibile. De remarcat ca si particularitate faptul ca expertii italieni au refuzat in masa aceasta tendinta.
Aspect negativ: aceasta globalizare a culturilor genereaza temeri legate de uniformizarea gusturilor, de pierderea traditiei, pierdere criticata de profesionisti, precum si temeri legate de accelerarea degradarii iremediabile a planetei. Pentru anumiti experti, valorificarea patrimoniului national si local ramane o prioritate, in special in Europa de Sud.
Intr-o lume globala, ce vom putea gasi in viitor in meniul restaurantelor din Europa?
-Legume la mare cinste, diversificate si preparate intr-un mod estetic, original si creativ;
-Carne rosie, impartita in doua categorii: bucati de carne de calitate inferioara preparate intr-o maniera gustoasa (de exemplu la temperatura scazuta) si bucati de carne de calitate superioara si de origine certificata, clasificate drept premium;
-Mai multe tipuri de carne alba, mai sanatoase si mai ieftine;
-Pesti din crescatorii locale, pesti de apa dulce, specii mai putin gustoase. Accentul va fi pus pe gasirea de noi resurse si idei pentru a satisface consumatorii din ce in ce mai pasionati de peste.
In aceasta lume noua, care sunt cele mai avantajoase metode de preparare si gatit?
-Mai putina prajire, mai putine pateuri si terine, care sunt grele;
-Mai multe preparate wok, in aburi, la tava, crude, marinate, obTinute prin fierbere, emulsii, spume si chiar preparate realizate prin ardere la temperaturi scazute, considerate ca fiind mai sanatoase si apte de a respecta sau imbunatati integritatea produsului;
-Arome proaspete si naturale, combinate cu condimente provenite din Asia pentru „amestecul bucatariilor”.
In toata Europa, bucataria moleculara ramane un moft care nu rezista cautarii esentialului si dorintei de simplitate si naturalete.
 
4. Persoanele varstnice, viitorul Europei gurmande, intr-o lume cu populatie imbatranita si metisa
Din 2003, planeta a atins un varf al fertilitatii iar populatia umana a continuat sa creasca dar intr-un ritm mai putin rapid. In 2012, in intreaga lume existau 1 miliard de persoane cu varsta peste 60 de ani, iar in Europa reprezentau mai mult de 20 % din populatie. Nici China nu facea exceptie: numarul locuitorilor sai cu varsta peste 60 de ani era mai mare decat intreaga populatie din Japonia!
Totodata, 20 pana la 25 % dintre europeni sunt metisi, la fel ca aproape 40 % dintre americani.

5. Europenii doresc un marketing „invizibil” intr-o lume aflata intr-o permanenta cautare a placerii
Cetatenii tuturor tarilor aspira la hedonism intr-o societate a abundentei.
Astfel, indiferent de tipul de bucatarie, expertii prevad urmatoarele domenii de inovatie:
-Restaurantele tematice, ce vor avea drept concept central un produs, un mod de preparare...;
-Amprenta creatoare a unui chef atat asupra meniului, cat si asupra design-ului si atmosferei locatiei;
-Teatralizarea, sofisticarea prezentarii meselor;
-Atentia deosebita acordata decorului restaurantelor;
-Raspandirea bucatariilor deschise, ce permit interactivitatea sau participarea clientilor la procesul de preparare a mancarurilor: iscusinta bucatarului este pusa in scena, devine spectacol in sine si permite participarea clientului;
-Crearea de evenimente si de divertisment in restaurant pentru a surprinde clientul;
-Programele de fidelizare si serviciile „inteligente” pentru a rezerva si comanda, inclusiv la domiciliu.
 
6. In Europa, oferte de preparate diferite in functie de zi, intr-o lume cu noi obiceiuri de consum
-Ritmul contemporan impune un stres major: a nu te grabi si / sau a manca repede si bine devine o acrobatie periculoasa;
-O schimbare profunda in principiile ce tin de productie si de servicii;
-Cresterea numarului de ore de lucru, adeseori impotriva legislatiei locale si a dreptului muncii;
-O extindere a clientelei, de la bebelusi la varstnici.
Fenomen important care trebuie luat in considerare de restaurantele viitorului: segmentarea intre restaurantele de zi si restaurantele de seara si de week-end.
 

Alimentatia publica se afla intr-un proces de schimbare rapida. Se incearca a se gasi solutii la probleme de multe ori antogonice, de genul:
-dorintei de innoire permanenta si de mare varietate a ofertei, respectand totodata originile locale si anotimpurile;
-companii care sa ofere preparate de calitate la preturi mici in contextul deficitului de materii prime;
-tendintei catre hamburgerul gustos (bogat in carne de vita, branza, cereale), dar si gestionarea cumpatata a resurselor agricole;
-tendintei dominante de a se consuma pestele crud (observata peste tot in Europa), in contextul diminuarii resurselor;
-tendintei pentru „preparatele facute in casa” si scaderii efectivelor de profesionisti din domeniul alimentatiei publice in toate tarile din Europa.
Pentru a respecta echilibrul durabil dintre oferta si cererea alimentara, fara a epuiza planeta, este necesara reinventarea ecosistemului alimentar si a sectorului alimentatiei publice.
Pentru a ajunge la acest rezultat, un singur summit nu este suficient…

Participantii la congres s-au ales cu un continut foarte bogat, material pentru reflectie si inspiratie, avand drept fir rosu studiul calitativ si cantitativ special realizat de Sirha, in 10 tari, despre viitorul alimentatiei publice. Rezultatele acestor lucrari sunt disponibile in editiile Sirha World Cuisine Summit, Trends and Ideas book si Research Report, precum si in rapoartele de studiu.
 
Autor: Text si foto furnizate de Patrick Pettenuzzo - Saptamana Gustului
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
Hotel e-shop - magazin online de textile hoteliere
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14