PROMOTII
De Ziua Nationala a Romaniei, petrecem romaneste la Hotel Sulina International - Mamaia!
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Parteneriat pentru interior elegant, la preturi fara concurenta!
Lista noutati Detalii
STIRI
Revelion 2019 la Hotel Sulina International - Mamaia
Lista stiri Detalii
LOCATII
Hotel Wels
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Eveniment

HTB 2012 - o privire asupra tendintelor din industria ospitalitatii pentru anul 2013

 
 
Hotelul Radisson Blu din Bucuresti a fost in 14 noiembrie anul trecut gazda celei de-a cincea editii a evenimentului Hospitality Trends Bucharest, organizat de Trend Hospitality Consulting & Management in parteneriat cu INTEHL (Institute of Innovation and Entrepreneurship of Ecole Hoteliere de Lausanne), sub patronajul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului.

Organizatorul principal al conferintei, Trend Hospitality Consulting & Management, ofera servicii de management si consultanta pentru investitorii privati si institutionali din industria ospitalitatii, iar partenerul organizator INTEHL este incubatorul de afaceri al centrului de instruire in industria ospitalitatii de la Laussane (Elvetia), care functioneaza ca un releu intre EHL (Scoala de Antreprenoriat Hotelier) si industria mondiala a ospitalitatii.
Evenimentul a reunit peste 300 de participanti din industria ospitalitatii, investitori privati si institutionali, reprezentanti ai sistemului bancar corporatist, proprietari de hoteluri, operatori, arhitecti specializati si alti actori reprezentativi ai acestui domeniu. Prin vocea gazdelor evenimentului a fost lansata atat invitatilor din afara tarii, cat si publicului autohton, intrebarea „Suntem pregatiti pentru neprevazut?”.
 
Din concluziile evenimentului apreciate ca tendinte
Evenimentul a fost deschis de discursul Primarului General al Capitalei, Sorin Oprescu, si a cuprins doua sesiuni de plen si patru ateliere de lucru. Tendintele hoteliere pentru anul 2013 au fost dezbatute de specialisti intr-o atmosfera de familie internationala a acestei industrii.
Seara a fost rezervata acordarii premiilor de excelenta HTB 2012, printr-o ceremonie care i-a adus pe scena pe cei care s-au remarcat in industria ospitalitatii din Romania de-a lungul timpului si mai cu seama in anul 2012. Nu in ultimul rand, Hospitality Trends 2012 s-a bucurat de prezenta unor personalitati internationale marcante din domeniu, care au tinut diverse prezentari tematice, participand, de asemenea, si la discutii si analize de grup, personalitati dintre care ii amintim pe:
- Christian Michel, Senior Vice President – Development EMEA - Wyndham Intl.;
- Takuya Aoyama, Vice President Acquisitions & Development - Hyatt Intl.;
- Panos Paleologos, Development Director -  Luxury Hotel Partners Ltd.;
- Daniel Simon, Senior Director Business Development – Worldhotels;
- Luc Gesvret, S.V.P. Operations – ACCOR;
- Justin Y. Smathers, Senior Director Acquisitions & Development – Starwood Hotels;
- Thomas Emanuel, Director of Business Development – STR Global;
- Arlett Oehmichen, Director – HVS London Office;
- Lukas Hochedlinger, Development Manager – Christie + Co;
- Jeffrey F. Scott, Managing Consultant – PKF Hotelexperts;
- Gabor Tobias, Manager -  Real Estate, Leisure and Tourism Advisory Services / KPMG;
- Peter Vermeer, Vice President – Intercontinental.

Dimineata a inceput cu o prezentare de date referitoare la industria hoteliera internationala si cu accent pus pe zona europeana si mai ales est-europeana, prin prisma evolutiei si a performantelor din 2012 fata de anii precedenti. Concluziile au fost trase apoi in discutii de grup asupra tendintelor, fiind semnalate cateva surprize in ceea ce priveste asteptarile initiale ale specialistilor referitoare la potentialul de dezvoltare sau de profit al unor zone europene si situatia in fapt rezultata din datele centralizate. Acest lucru se datoreaza fluctuatiilor economice, politice chiar (cazul Greciei, spre exemplu) si de moneda, destul de neprevazute, din ultimul timp, tendinta care se manifesta in continuare si care a inspirat si logo-ul acestei editii a evenimentului. Prezentarile au redat situatia principalelor orase europene, printre care si Bucurestiul, in ceea ce priveste gradul mediu de ocupare (ADR), dar si prin prisma altor indicatori de specialitate. Neprevazute au fost si rezultatele culese din orase precum Zurich, Atena, Madrid si Lisabona, in sensul descresterii gradului de ocupare in raport cu alti ani. Dimpotriva, orase precum Varsovia, in primul rand, dar si Praga si Budapesta cunosc un trend pozitiv, oarecum neasteptat in raport cu orasele europene „grele” si aflate in mod clasic si aproape vesnic in topuri si care, in cel mai bun caz, stagneaza. Totusi, in termeni de valoare hoteliera, Parisul, Londra si chiar Istanbulul se situeaza in continuare la cote inalte. Bucurestiul, in schimb, apare din graficele specialistilor cu o cerere aflata clar in scadere in prezent si cu o oferta hoteliera care nu s-a schimbat prea mult ca volum in ultimii trei ani. Si totusi, in ciuda acestui context, gradul mediu de ocupare isi mentine o oarecare tendinta de crestere si da semne ca in ultimul timp cererea s-a mutat in zona mai scumpa. Vorbitorii au atras atentia si asupra faptului ca majoritatea hotelurilor romanesti sunt neafiliate in prezent vreunui lant international, fapt ce nu le avantajeaza in piata.
Romania, cum spuneam, nu apare ca avand o oferta bogata de camere hoteliere si, in medie, nici cu standarde de calitate ridicate, in raport cu celelalte tari est-europene, iar hotelurile aflate in prezent in constructie se considera ca nu au potentialul de a schimba acest raport. Sunt concluzii ale specialistilor straini, care nu au uitat insa sa ne reaminteasca de bogatia de resurse naturale a tarii, foarte propice dezvoltarii turismului, mai ales a celui de nisa (Delta Dunarii, zona montana s.a.). Tot din studiile prezentate mai reiese si faptul ca 97 % din vizitatorii care au intrat in tara in 2012 s-au cazat in hoteluri.
Vorbitorii au abordat apoi situatia si tendintele pentru Europa de Est si Romania, in particular, prin prisma jucatorilor cheie activi din piata: operatorii, dezvoltatorii, investitorii si bancherii, in contextul in care, desi recesiunea economica persista, ba chiar se adanceste, este totusi necesara gasirea unor solutii diverse pentru investitiile din domeniu. Și cum, dupa cum se stie, banii sunt pana la urma combustibilul necesar oricarei investitii, punctul de vedere al bancilor regionale a fost luat in considerare printre primele. Din studiile firmelor specializate prezente in cadrul conferintei reiese ca, in aproape toate tarile est-europene, in ultimii trei ani, s-a observat o descrestere a finantarii de catre banci a proiectelor imobiliare, fapt care afecteaza implicit dezvoltarea industriei hoteliere. Tendintele observate si declarate ale bancherilor au marcat in principal faptul ca riscurile imprumuturilor catre dezvoltatorii de profil sunt analizate cu o mult mai mare atentie, bancherii dovedind o prudenta din ce in ce mai mare in acordarea de imprumuturi imobiliare si un accent pus pe brand, pe o transparenta mai mare a rezultatelor si a rapoartelor. Tot acestia cer tot mai des ca parti terte specializate sa contribuie la analiza scenariilor posibile, la studiile de fezabilitate si o implicare tot mai mare inca din faza de proiect. Pentru bancheri, piata imobiliara est europeana a cauzat un sentiment de incertitudine in 2012, cu exceptia pietelor din Polonia, Rusia si Republica Ceha, unde si volumul tranzactiilor a fost mare comparativ cu celelalte state. In acest context, si referindu-se in special la tara noastra, dezvoltatorii au fost sfatuiti sa caute si alte surse de finantare, mai ales in cazul unor investitii mai mici, mult mai adecvate potentialului acestei tari. In 2012, nicio banca din Romania nu a investit intr-un proiect hotelier. Ca si nivel de atractivitate pentru investitori, Romania se afla destul de mult in urma unor tari precum Rusia, Turcia si Ucraina. Un motiv in plus pentru aceasta reticenta si lipsa de interes este si factorul politic romanesc care determina un sentiment de incertitudine si instabilitate accentuat.
O alta concluzie-tendinta a fost si ca orientarea ar trebui sa se faca, mai ales in interiorul tarii, pe mici hoteluri si pensiuni care sa puna in valoare specificul regional traditional si natural. S-a mai pus accentul, totodata, pe tendinta fireasca de altfel de a se face din start afaceri hoteliere cu mai mult profesionalism, investitorii, dezvoltatorii si proprietarii, indiferent de puterea lor fiananciara, realizand din ce in ce mai mult necesitatea de a apela la profesionistii din domeniu - constructori, arhitecti, manageri, consilieri specializati etc., apreciindu-se in mod clar ca nu mai este vremea afacerilor bazate doar pe simtul personal estetic, de business sau de alta natura, in contextul unei concurente tot mai mari. Tot in atentia proprietarilor si investitorilor, s-a insistat in discutiile evenimentului ca marimea hotelurilor este necesar sa se afle intr-un raport mai realist cu cererea, remarcandu-se si o tendinta de scadere a dimensiunilor noilor proiecte si un interes crescut catre hotelurile de dimensiuni medii. De asemenea, se observa si o tendinta de flexibilitate mai mare a stabilirii preturilor camerelor. Tot din perspectiva proprietarilor de afaceri hoteliere, se observa o crestere a importantei date unor aspecte precum pozitia si diferentierea in piata, unii vorbitori din cadrul conferintei apreciind ca hotelurile tip boutique au mai mari sanse si in tara noastra sa se diferentieze mai usor, fiind, de altfel, destul de apreciate in prezent.
Tot dintre recomandarile specialistilor prezenti la eveniment este si remarca, de bun simt de altfel, ca o cladire hoteliera care pleaca de la un concept bine inchegat si cu un stil propriu are mai multe sanse de succes decat una fara o personalitate bine definita. Totodata, un accent tot mai mare se pune pe brand si bineinteles, pe serviciile de calitate si pe management, ba chiar si pe componenta rezidentiala. Este nevoie si de o buna si constanta comunicare cu factorii media locali, de un marketing mai creativ si chiar de o implicare mai mare in viata comunitatii locale.
In ceea ce priveste clientela unitatilor de cazare, sigur ca in Bucuresti si in orasele mari ponderea ocuparii camerelor este tot mai mult impulsionata de mediul de afaceri, dar in restul tarii ea provine din turism, unde potentialul este mare, s-a insistat la eveniment, datorita frumusetii naturale rurale si specifice, dar inca nefructificat indeajuns. Vorbitorii evenimentului au mai semnalat si lipsa mai multor brand-uri specifice romanesti usor de recunoscut si de asociat cu tara (Dracula, de exemplu), dar si atractive, precum au alte state (in Germania – Oktoberfest, automobilele s.a.).
In spiritul acestor observatii, s-a readus in atentie un aspect esential, si anume faptul ca in aceasta bransa reputatia este cheia succesului, atat la nivel de afacere, cat si la nivel de tara, Romania avand nevoie, mai mult ca oricand, de un PR de calitate.
 
Gala Premiilor de Excelenta HTB 2012
Tot in cadrul evenimentului HTB 2012, intr-o atmosfera de seara mult mai relaxata si un cadru festiv, organizatorii au decernat Premiile de Excelenta 2012 din industria ospitalitatii romanesti, dupa cum urmeaza:
  1. Premiul pentru hotelierul anului a fost acordat doamnei Daniela Esanu, Director General al hotelului Alpin din Poiana Brasov, pentru aportul si implicarea de peste 30 de ani in industria ospitalitatii;
  2. Premiul pentru intreaga activitate a fost acordat domnului Marian Constantinescu, Redactor-sef al revistei „Traveller Magazin”, pentru contributia permanenta in promovarea turismului romanesc;
  3. Premiul pentru excelenta in formare profesionala a fost acordat domnului profesor Puiu Nistoreanu, pentru angajamentul in pregatirea si dezvoltarea competentelor manageriale in industria ospitalitatii;
  4. Premiul pentru deschiderea anului a fost acordat hotelului DoubleTree Oradea;
  5. Premiul pentru cel mai bun restaurant, dintre cele recent aparute a fost acordat restaurantului Diplomat din Bucuresti.
 
                 
 
 
        
 
Premiile au fost inmanate de CEO – ul companiei Trend Hospitality Consulting & Management, domnul Tinu Sebesanu, si de echipa sa.
 
Top Horeca a devenit ExpresSoft, preluand numele aplicatiei sale
In cadrul sesiunilor de dupa-amiaza ale conferintei, firma ExpresSoft (fosta Top Horeca) si-a lansat noile produse integrate de tip software destinate in principal domeniului HoReCa. Firma a fost infiintata in 1999 si s-a dezvoltat odata cu cerintele si cresterea pietei, dar si cu tot ceea ce inseamna Internet si tehnologia calculatoarelor. In anul 2010, firma lansa pachetul de solutii ExpresSoft, urmand ca dupa doar doi ani sa ofere pietei de profil un pachet de aplicatii imbunatatit din mai multe puncte de vedere. S-a urmarit obtinerea unor timpi mult mai scurti de achizitionare si implementare in sistemul de operare, de ordinul minutelor chiar, simplificarea si in acelasi timp imbunatatirea designului si a functionalitatii, astfel incat sa poata fi usor de gestionat si de folosit de catre orice operator. Au fost folosite, in acest sens, noile tehnologii software de tip CLOUD. Noile aplicatii ExpresSoft au fost impartite pe cateva domenii de interes, dintre care ExpresSoft myBusiness, pentru administrarea afacerii si ExpresSoft myPOS, pentru partea de vanzari. Aceste aplicatii noi au fost create in ideea de a fi cu adevarat prietenoase pentru utilizator si placute ca design, avand in vedere numarul mare de ore in care operatorii HoReCa lucreaza cu ele (in medie16 ore/zi). Solutiile sunt integrate, stabile (pot functiona si fara conectivitate la Internet pentru o perioada limitata de pana la o zi), pregatite sa preia multimea de sarcini a unui administrator (ExpresSoft myBusiness) si puse pe o platforma de operare simpla (similara cu programul Excel).
ExpresSoft myPOS s-a dorit a fi o aplicatie intuitiva, rapida si fiabila care sa vina mai ales in ajutorul acelor clienti care detin mai multe tipuri de afaceri (restaurant, bar, patiserie, salon de coafura, retail, SPA s.a.), afaceri care sa poata fi administrate centralizat de pe o singura platforma. Prezentarea a cuprins si cateva demonstratii practice in care au fost exemplificate cateva dintre aplicatiile cu elemente inovative, cum ar fi posibilitatea marcajului si a notei de plata pentru fiecare scaun ocupat, punandu-se accent pe automatizarea si integrarea fiecarui aspect al unor astfel de afaceri (meniul zilei, preturi detaliate, promotii, discount-uri etc.) si pe eficienta in toate zonele implicate (luarea comenzii, bucatarie etc.). Nu in ultimul rand, a fost prezentata si aplicatia dedicata afacerilor de tip delivery, la proiectarea acesteia luandu-se in calcul tot traseul pe care il urmeaza o comanda, incepand de la telefon sau chiar on-line si pana la confirmarea platii, totul complet automatizat si centralizat, pentru usurinta si eficienta sporita. Aspectele inovative nu au lipsit nici aici, platforma on-line avand integrata posiblitatea de a se face plati prin telefonul mobil al clientului final, fapt care sporeste siguranta si operativitatea afacerii.
Pachetul oferit este complet ca o afacere la cheie, continand partea de software, hardware, telefonie (contracte cu furnizorii), logistica, know-how, automatizare, implementarea intregului pachet durand o zi. Inovatiile s-au orientat chiar si catre clientul final, acestuia oferindu-i-se aplicatia myPlaces prin care sa se poata conecta prin telefonul mobil la orice restaurant, bar, cafenea, hotel etc. care foloseste acest tip de aplicatii si astfel sa poata economisi din timpul sau facand o rezevare sau efectuand o plata. Pachetele sunt implementate gratuit pentru micii operatorii, pe baza unui abonament lunar accesibil ca pret, si contra cost operatorilor cu o anvergura mai mare din domeniu.
 
Autor: Cristina Dobrescu; foto: Trend Hospitality Consulting & Management
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
SAB NET / CAHM - cosmetica hoteliera cu textura naturala si prezenta europeana
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14