PROMOTII
Promotie la vopsele decorative
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Ansamblu rezidential de 5 blocuri
Lista noutati Detalii
STIRI
SGS ROMANIA – Servicii de verificare a protocoalelor de dezinfectie in contextul pandemiei COVID-19
Lista stiri Detalii
LOCATII
Hotel Wels
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Eveniment

HoResCa 2010

 
    O noua editie, cea de-a opta, a acestui targ devenit traditional, a reunit un numar de expozanti (25) mai mic decat cel de anul trecut. Chiar si asa, au fost acoperite cam toate domeniile - bucatarii si spalatorii profesionale, mobilier, obiecte de inventar, textile, decoratiuni interioare, aparate de curatenie si consumabile, televizoare profesionale. Vizitatorii, in mare parte avizati, au putut vedea nu doar produsele, ci si felul in care au decis furnizorii sa parcurga aceasta perioada de asteptare. Caci umbla vorba ”prin targ”: au fost observate semne de deblocare a pietei. 
 
    Daca este adevarat sau nu, vom vedea. Cert este ca la acest eveniment, cele mai vizitate standuri au fost cele cu obiecte de inventar. Nu e un semn clar ca s-ar face cine stie ce investitii in zona, iar domnul Radu Brin, organizatorul expozitiei, ne-a lamurit si care este situatia de moment. ”Finalul anului trecut si chiar inceputul acestui an nu au fost prea bune pentru domeniul hotelier in zona Brasovului. Zapada a fost putina, turistii de asemenea, si e clar ca in aceste conditii doar cativa dintre cei care conduc hoteluri si restaurante au mai fost interesati de noi achizitii. Poate ca nu a fost motivant sa participe nici macar ca vizitatori”, arata Radu Brin. Este clar ca si criza a fost un element definitoriu, care a afectat atat potentialii participanti, cat si potentialii vizitatori. ”Ce m-a mirat foarte tare a fost ca au lipsit dintre expozanti firme mari, care participau de obicei la acest targ. Ce-i drept, am avut multe firme noi, care vin pentru prima oara la Horesca, sau care chiar sunt nou intrate pe aceasta piata. Noi ne-am facut datoria, am promovat evenimentul. Este important ca si expozantii sa-si anunte potentialii clienti sau parteneri sa vina la expozitie. Speram ca anul acesta sa se relanseze activitatile din turism si implicit sa revina la normal sectorul expozitional. Sunt convins ca firmele care vor dori sa se promoveze vor participa si la anul in cadrul targurilor si expozitiilor”, a incheiat organizatorul.
 
    Asa cum spuneam, au trezit interes portelanurile, sticlaria si tacamurile. Axa Porcelaine s-a promovat in cadrul targului cu o promotie pe care o pastreaza pana la sfarsitul lunii martie, promotie pentru piesele de baza din portelan. In plus, recentele colaborari care au avut ca scop furnizarea de solutii complete pentru obiecte de inventar se pare ca au dat roade, chiar se discuta aducerea de produse noi. ”Ne-a ajutat acest mod de abordare, respectiv diversificarea ofertei si suntem in discutie cu noi furnizori. Pare ca lucrurile incep sa se miste, solicitari sunt tot mai multe si uneori se concretizeaza”, ne-au declarat reprezentantii firmei.
 
    Cleaning Logistic a lansat de curand pe piata linia de cosmetice hoteliere Hermès, pe care am putut-o vedea si la acest targ. ”Casa Hermès este foarte exigenta in alegerea partenerilor sai de afaceri, precum si a clientilor sai finali, hoteluri de 4 si 5 stele cu cele mai inalte standarde, a caror imagine trebuie sa corespunda acelui „art de vivre” cu care se identifica marca Hermès. Si hotelurile de lux din Romania isi pot rasfata clientii cu stilul de viata special creat de gama de cosmetice hoteliere Hermès, pe care o oferim acum in premiera", arata reprezentanta Cleaning Logistic, Georgiana Mihai. In zona dedicata curateniei profesionale, ne-au atras atentia, ca noutati, periile manuale pentru spatii mai greu de accesibile, si gama completa de solutii chimice pentru scoaterea tuturor petelor dificile.
 
    ”Inca de la Romhotel 2009 s-a observat cum se face o selectie a firmelor, din cauza crizei”, a remarcat domnul Atilla Bodis, Directorul General al firmei Delite Textile. ”Multe au inceput prin 2006-2007, vazand oportunitatile pietei HoReCa, dar au cam disparut. Cat despre cele care au rezistat, dar nu vin ca expozanti, nu pot spune decat ca, daca te respectii, vii, chiar daca ai 3 clienti. Important este ca ei sa te gaseasca aici. Este si vina investitorilor, care nu au cultul expozitiilor. Nu vor sa vada nici macar ce le trebuie, chiar daca nu au bani”, arata domnul Bodis. Ca noutati prezentate la targ, ne-au fost indicate materialele tratate cu teflon si posibilitatea personalizarii in tesatura, cu limita minima pentru comanda de doar 200 de metri liniari. Practic, se plateste doar matrita, neexistand costuri suplimentare. Casa Vernescu din Bucuresti a apelat la acest mod de personalizare. Tot ca noutati, am mai remarcat pernele si pilotele cu spalare la 95°C. ”Am mers de la inceput si continui sa merg pe o nisa a clientilor care stiu ce vor. Nu am scazut preturile, pentru ca nu aveam de unde, si nu am adus marfa de proasta calitate. Sunt destui care dau lenjerie cu 30 de lei. Eu am preferat sa aduc materiale tot din Spania si Germania”, a incheiat domnul Bodis.
 
   
    La standul ID Point am putut vedea o mare varietate (inclusiv la nivel cromatic) de scaune din polipropilena si  policarbonat, suprapozabile, rezistente la ultraviolete. ”Multe obiecte de mobilier care circula acum pe piata sunt copii ale adevaratilor producatori”, arata Madalina Ditiu, reprezentanta ID Point. In opinia dumneaei,  majoritatea achizitorilor cer prea ieftin, pretul conteaza prea mult in discutiile pe care le poarta cu potentialii clienti. ”N-avem cum sa scadem intr-atat pretul, de vreme ce aducem mobilier de la mari producatori din Italia, prezenti poate lunar la expozitiile internationale. Din pacate, cei care sunt adevaratii cunoscatori, designerii si arhitectii, merg la Milano si nu prea vin sa ne vada aici.”, a mai declarat Madalina Ditiu.
 
    LG Electronics Romania s-a prezentat la Horesca de Brasov cu 3 game de televizoare si displayuri pentru domeniul hotelier: una basic, fara port de comunicatie in sistemele interactive, a doua cu o serie de functii suplimentare fata de prima, si in sfarsit gama de top, cu tot ce inseamna functii de hotel si port de interactivitate pentru integrare in sistemele interactive. In privinta semnalelor din piata, am stat de vorba cu domnul Marian Dumitriu, B2B Sales Manager, care ne-a declarat: ”Sunt semne ca din aprilie-mai se vor dezgheta investitiile. De obicei, segmentul business to business are o anumita sezonalitate. Primul trimestru e cel mai slab, in aprilie-mai incep sa se cheltuiasca bugetele si ultimele 3 luni din an sunt cele mai bune, pentru ca raman de cheltuit bugete care risca sa fie taiate in anul urmator, daca nu au fost consumate”. Pentru un hotel care nu face parte dintr-o retea, important pentru aceasta piata este momentul dotarii initiale, altfel inlocuirea televizoarelor se mai face abia dupa 5 ani. Nici legislatia romaneasca nu este prea clara in privinta standardelor pe care trebuie sa le indeplineasca un hotel. ”Regulile sunt permisive in privinta conditiilor de acordare a stelelor. Se cere ca de la 2 stele in sus sa ai televizor in camera, dar nu se spune ce fel de televizor, ce servicii trebuie sa oferi cu ajutorul lui. Multi iau televizoare ieftine, doar ca sa bifeze inca o conditie indeplinita”, incheie domnul Marian Dumitriu.
   
    Reprezentantii SDS Group nu sunt atat de entuziasmati de climatul investitional din zona Brasovului. ”Zona Brasovului este interesanta doar teoretic in acest moment, pentru ca momentan s-au cam stopat investitiile. Iar in privinta targurilor, acestea ne ajuta daca vin clienti, oameni interesati. Noi ne-am pregatit, inclusiv ca preturi - avem si produse scumpe, si ieftine”, arata reprezentantii firmei prezenti la stand.
 
    Pentru prima data la Horesca de Brasov in calitate de furnizor pentru acest segment, domnul Cristian Grigore, Directorul General al firmei G&D, ne-a prezentat o serie de produse din gama Sure Step, care previn alunecarea pe pardoselile din diverse materiale - marmura, gresie, granit, chiar lemn. Este vorba despre solutii care, prin aplicare, maresc pana la un nivel optim coeficientul de frecare al suprafetei. Solutiile sunt aplicate doar de catre firma respectiva, in urma tratamentului fiind eliberat un certificat de garantie care poate fi valabil intre 2 si 5 ani si pe care societatea (hotelul, restaurantul) il poate afisa. Preturile incep de la 20 de lei/mp, in functie de complexitatea lucrarii si de suprafata tratata (pretul pe metru patrat e mai mic la suprafete mari). Utilitatea este evidenta pentru orice zona unde exista in mod frecvent apa pe pardoseala, ori grasimi, cum este cazul bucatariilor de restaurante. ”Initial facem o demonstratie, masuram imbunatatirea coeficientului cu un aparat special si, daca rezultatele sunt multumitoare, se trece la tratamentul propriu-zis. Mai avem si o solutie pentru cada de baie din email si portelan, pentru care oferim o garantie de 5 ani. Substantele sunt produse in Canada si sunt foarte eficiente: cu 10 ml se poate acoperi o suprafata de 1.000 mp”, arata domnul Cristian Grigore.
 
    Cu diverse variante de mobilier clasic (circa 80%) si modern, producatorul UV Forest se adreseaza segmentului mediu si inalt, utilizand ca materie prima lemnul masiv. Un efect deosebit asupra vizitatorilor l-a avut un demifotoliu de gabarit mare, conceput atat pentru a-si indeplini rolul firesc, dar si in scop estetic, pentru a umple spatiile goale dintr-o incapere. Dupa cum ne-a declarat domnul Robert Dumitrescu, reprezentantul firmei, modelul a fost creat la cererea unor clienti. ”Este un avantaj faptul ca suntem producatori, din mai multe puncte de vedere: ca timp de livrare, ca personalizare a elementelor (clientul poate veni cu stofa lui, cu elementele proprii de culoare), plus termenul de garantie de minimum 3 ani”, afirma domnul Robert Dumitrescu. Ca serviciu post-vanzare, UV Forest a constituit o echipa care retapiteaza si reconditioneaza scaunele vandute catre diversi clienti, la preturi care nu depasesc 10-15% din pretul unui scaun nou. ”Chiar si pentru terase putem face scaune din lemn masiv, tratate special, care sa reziste la intemperii. Anul trecut am avut o cerere de 400 de scaune de la un hotel din Mamaia, care le-a cumparat cu conditia ca acestea sa faca fata urmatorului test: sa fie tinute afara un sezon intreg, spalate zilnic cu furtunul. Rezultatele au fost foarte bune”, incheie reprezentantul UV Forest.
 
 
Autor: Lucian Nicolescu
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
Proiect pensiune P+1E, cu 7 camere
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14