PROMOTII
HoRes Conference 2021 si Conferinta Forever Young Magazine 2021
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Ansamblu rezidential de 5 blocuri
Lista noutati Detalii
STIRI
Proiect de pensiune cu 6 camere si un apartament
Lista stiri Detalii
LOCATII
Hotel Wels
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Arhitectura si amenajari

Hotel del Mar - o noua definitie a elegantei

 
 
In aprilie anul trecut, a fost inaugurat Hotel del Mar din Mamaia. A fost probabil lansarea anului 2010 pe litoral, pentru un motiv foarte simplu: este una dintre rarele locatii care au fost concepute sa se adreseze pietei turistice estivale de la standarde atat de inalte in privinta arhitecturii si amenajarilor. In vizita pe care am facut-o acestei locatii, am constatat ca nici serviciile nu au fost gandite la un nivel mai scazut. 
  
 
 
Intrand in aceasta locatie, iti dai seama ca era nevoie de ea, de acest concept, de aceasta arhitectura, mai ales in partea de sud a statiunii. Hotel del Mar (4 stele) a fost construit la intrarea dinspre Constanta in Mamaia, venind cu o varianta originala a combinatiei dintre turismul de leisure si cel de afaceri.
 
Concept bivalent
Structura este conceputa cu 90 de spatii de cazare pe 5 niveluri ale cladirii: 75 de camere duble standard, 5 duble de lux, 8 apartamente standard si 2 apartamente VIP. Trebuie spus ca, fiind un hotel nou, este construit dupa ultimele norme in hotelarie, ba chiar mai bine de atat. Cea mai mica camera are nu mai putin de 34 mp! La mezanin, se afla sauna si sala de fitness, precum si barul, sala de biliard, rummy sau sah, facilitati incluse in pretul cazarii.
 
                                                        
  
La etajul 6 este restaurantul cu profil international, cu o capacitate de 120 de locuri, sala de conferinte (200 de locuri, dotare completa), cea de sedinte si barul pentru coffee break. Locatia mai dispune de un restaurant de 220 de locuri, in care pot fi organizate mesele prilejuite de evenimente. Asa cum ne-au spus proprietarii hotelului, facilitatilor existente li se vor adauga in timp si altele, pentru moment fiind in plan un loc de joaca pentru copii si o mini-sala de cinema, in care probabil vor rula desene animate - spatiul exista, doar trebuie amenajat si dotat. De asemenea, investitorii se gandesc la infiintarea unei piscine.
 

Din exterior, vedem o arhitectura moderna, cu multa sticla si balcoane largi pe fatada dinspre mare. O arhitectura curata, fara zorzoane, familiara atat oamenilor veniti pentru afaceri, cat si celor aflati in vacanta. Intrarea in lobby aduce surpriza: interior clasic, design geometric desfasurat in spatii ample, cu frize si balustrade de fier forjat la scari si supanta care ne trimit in Art Nouveau. Totul se inscrie intr-un vintage subtil, in culori calde, deschise, fara nimic apasator. Mobilierul de interior este clasic, fara niciun detaliu „ieftin”, uneori cu accente de monumentalitate, in culori inchise care dau doza de contrast necesara, in raport cu restul amenajarilor. Pardoselile din piatra naturala, pe alocuri marmura, demonstreaza consistenta investitiei. Salile de conferinte moderne si elegante ne arata cam care sunt asteptarile in privinta clientelei. Restaurantul de la ultimul etaj ofera o panorama larga asupra plajei datorita unui vitraj amplu, practic un perete integral din sticla.

                                                                                               Text de: Arh. Sabin Ionescu

 
 
Un proiect foarte iubit
Investitia, concretizata in 8.000 mp suprafata utila, s-a realizat practic in 9 luni, poate un pic mai mult, cu toate detaliile puse la punct. „Probabil nu terminam asa rapid, dar eu si fratele meu am fost practic diriginti de santier. De la ora 6 dimineata la 7 seara in fiecare zi am stat pe schele”, isi aminteste domnul Antonel Parteca, General Manager-ul hotelului. Dumnealui, impreuna cu domnul Stere Parteca, sunt proprietarii acestei locatii si cei care au pus la punct conceptul. „Am avut si diriginte de santier, chiar unul foarte bun, dar am tinut sa fim prezenti, deoarece trebuie sa stimulezi muncitorii, sa stai cu constructorul, sa nu lasi nimic la voia intamplarii. Ca si la o casa, mai discuti cu zugravul, cu instalatorul, incerci sa vii cu idei constructive. Si cu termene fixe: banii se livreaza pe masura ce lucrarea avanseaza, conform planului. Astfel este motivat si constructorul - de ce sa castige banii in 2 ani, cand poate sa-i ia intr-unul singur? Oricum, am avut buni profesionisti, si constructorii, si arhitectul”, adauga domnul Parteca.
Hotelul a fost gandit ca unul de litoral, special pentru Mamaia. Daca amplasamentul era in Constanta, arhitectura ar fi fost total diferita - ne spun proprietarii. Zona portuara din oras, cu cladiri mai vechi, ar fi cerut ceva care sa se incadreze in ambient. Iata si motivul pentru care a fost preferat ceva modern, dar in ton cu celelalte hoteluri din Mamaia. Ceea ce ii incanta foarte mult pe investitori este ca au putut face totul dupa dorinta, neconstransi de limitele renovarii unei cladiri vechi. Astfel, au putut decide  compartimentarea si, desigur, decorurile. „Trebuie sa si stii ce sa ceri arhitectului, pentru ca si el are o viziune proprie, dar noi am tinut sa fie totul familiar, ca intr-o casa. Desigur, proiectantul a trebuit sa tina cont de domeniu, de facilitati si fluxuri tehnologice. Dar ambientul a fost gandit de noi. Designerii au idei mai avangardiste, noi am vrut ceva clasic in interior, in ideea ca hotelul este deschis tot anul, iar un design modern poate fi rece in timpul iernii”, ne spun cei doi investitori.
Unul dintre cele mai importante aspecte urmarite a fost respectarea fluxurilor tehnologice, cu spatiile chiar mai generoase decat cele prevazute in norme. In general, locatia se caracterizeaza prin spatii mari, aerisite. In privinta balcoanelor, s-a insistat pentru suprafete de 7-8 mp, asa cum rareori sunt intalnite in hotelurile de pe litoral. „Balconul este foarte folosit si util la mare, mai ales seara, in briza. Este o cu totul alta abordare decat acum 40 de ani, cand acest aspect nu era considerat chiar important”, arata domnul Antonel Parteca.
 
Gandire pozitiva
„Eu cred in turismul romanesc”, ne declara gazda noastra. Dumnealui cunoaste si litoralul bulgaresc, unde a facut un experiment cand toate televiziunile ne bombardau cu informatii despre succesul de acolo, cu pachete de servicii si oferte care mai de care. „Am facut o paralela intre cat am cheltuit acolo luand doar micul dejun (mancarea lor de la all inclusive nu ma incanta prea tare, doar ca este multa) si am vazut ca diferentele de pret nu sunt mari. Se si vede ca bulgarii sunt in regres. Acolo secretul consta in mare parte in faptul ca alimentele sunt ieftine. La noi pieptul de pui cu TVA este vreo 17 lei, iar la bulgari 9 lei.
Daca mai rezolvam cateva probleme de genul acesta, turismul romanesc se va revigora. Si colegii mei de bransa gandesc pozitiv, reflecteaza cum trebuie facut mai bine, investesc, in principiu merg inainte. Dar nu depinde doar de noi, investitorii, care am facut tot ce trebuie, este vorba si de o conceptie macro. Sunt convins ca dupa ce autostrada spre Constanta se va termina, probabil iarna aceasta, la anul clar va creste gradul de ocupare. Va fi simplu pentru un brasovean sa ajunga aici in 4 ore”, mai spune dumnealui. In opinia domnului Parteca, si mass-media are un rol important, mai ales atunci cand se mobilizeaza sa nege meritele actuale ale litoralului de la noi. „Anul acesta am avut un nou subiect: algele, si toata lumea a intrat in panica. Cu cateva plase puse in larg se poate rezolva problema. Orice joc din acesta mediatic ne afecteaza”, adauga patronul hotelului.
In opinia dumnealui, ideal ar fi ca in Mamaia sa existe nu 5-10 locatii de calitate, ci 50-100. Sa apara cat mai multe cluburi de brand, pentru ca hotelierii sa aiba weekend-urile ocupate si sa se concentreze pe ceea ce trebuie facut in restul saptamanii.
„Orice noutate adusa aici conteaza, inclusiv palmierii din 2001, chiar daca se faceau glume pe seama lor. Cursa de barci de Formula 1 este nemaipomenita: sunt 9 etape din campionatul acesta mondial si una a ajuns in Mamaia. Vin piloti impreuna cu partenerii, care nu sunt decat oameni cu bani. Dar si mecanicii lor nu pot sta intr-un hotel de 2 stele. Sa fie evenimente pentru toate stelele, dar sa fie, mai ales pe capete de sezon. Cluburile ar trebui si ele sa fie mai prezente in preajma sezonului, nu doar in iulie. Cele citeva procente in plus la gradul de ocupare sunt importante, aduc notorietate si mai cresc un pic cifra de afaceri”, este de parere interlocutorul nostru.
 
Rezervari fara dubii
Site-ul este important si datorita nevoii clientilor de a vedea locatia, mai ales pentru cei din strainatate. Rezervarile se fac prin sistemele cunoscute, dar si on-line prin intermediul site-ului: formularul completat de client vine pe e-mail, iar raspunsul se da tot pe e-mail. Procedura devenita standard se face cu confirmare si numar de confirmare. Ofertele se transmit tot pe e-mail, eliminandu-se astfel orice neclaritate. „In cazul rezervarilor telefonice, este posibil sa intervina unele neconcordante: ori clientul nu mai vine dupa ce a facut rezervarea, iar o recomandare telefonica nu garanteaza venirea, ori poate exista suspiciunea ca hotelierul nu a introdus rezervarea in sistem, si nu pot fi aduse dovezi. Asa ca noi am optat pentru aceasta varianta: exista mailul printat si numarul unei confirmari, eventual plata unui avans. Este si mult mai elegant, si mai sigur”, ne arata angajatii de la receptie.
 
Importanta fiecarui angajat
„Menirea resurselor umane este sa puna in valoare investitia, de aceea am cautat si gasit o echipa buna: bucatarul-sef, seful de sala, receptia si asa mai departe. Ce a depins de noi am realizat, restul depinde de factorul uman”, ne declara domnul Antonel Parteca. „Dar nu poti cere totul doar de la angajatii buni. Problema oamenilor este delicata si generala, multi bucatari tineri au diplome, dar nu stiu sa faca decat omleta. Nu exista nici disponibilitatea de a face eforturi. In anii 1970, la hotelul Perla, intre anumite ore, bagajele erau duse in camere de catre angajati pe scari, nu se folosea liftul tot timpul. Asa se proceda si nimeni nu comenta. Acum nu avem siguranta ca vom gasi macar oameni dispusi sa lucreze in sezon, ceea ce este important pentru noi, care avem o schema de personal de 80-90 de persoane si chiar mai mult, in functie de gradul de ocupare”, detaliaza domnul Parteca.

Sezonul incepe la 1 mai si oamenii trebuie pregatiti, in conformitate cu exigentele locatiei. Deci cautarea trebuie sa inceapa mai devreme. Sunt situatii in care unii ospatari stau intr-o locatie doar la inceputul de sezon, cat nu este trafic in unitate, unde eventual mai invata un pic de meserie, cum se tine o farfurie sau se umple un pahar. Apoi pleaca in alta parte, la terasele care se deschid in iulie, unde le convine mai mult. Hotelierul insa nu este deloc incantat si isi pune sperante ca noul cod al muncii il va scuti de asemenea neplaceri. „Este vorba despre responsabilitate, in fond, de faptul ca trebuie sa oferim niste servicii bune clientilor. Mi s-ar parea corect ca atunci cand un angajat ma lasa balta in plin sezon, sa-mi plateasca un salariu despagubire. E o forma de a-l determina sa devina mai constient de daunele pe care ni le provoaca. Eu sunt dispus sa-i dau 3 salarii compensare daca ii fac contract si apoi il dau afara. Nu te poti concentra pe calitate, pe serviciile pe care le ai deja, pe dezvoltarea de proiecte noi, din cauza stresului zilei de maine”, arata General Manager-ul hotelului. 
 

Trebuie sa uitam cum s-a facut turism pana acum 10 ani. Atunci nu foarte multi turisti cereau calitate, erau obisnuiti cu ce se primea in ultimii ani ai comunismului, fara exigente. Acum trebuie sa oferi mult mai mult, pentru ca turistul vrea confort, nu vine doar sa-ti lase banii. Si mai conteaza zambetul, iar primul impact este receptionerul. Sa poarte un dialog cald, sa stie sa rezolve doleantele, sa fie disponibil cu orice informatie, sa cunoasca locatia si ce facilitati poate oferi clientului.

                                                            Antonel Parteca, General Manager Hotel del Mar

 

Detaliile care fidelizeaza
In hotel, pentru fiecare camera, exista atat saltele ortopedice, cat si din cele mai moi. Cele ortopedice   sunt mai scumpe, aproape duble ca pret, dar investitorii au considerat ca astfel pot personaliza mai bine serviciile. Unii turisti le considera prea tari pe primele si, la solicitare, sunt schimbate. Este un plus inedit, un motiv de fidelizare a clientilor pentru anii viitori. Acestia se simt speciali, apreciati prin astfel de gesturi.
„Cand citesc forumurile de specialitate, urmaresc doar unde sunt probleme. Cu laudele ne-am cam obisnuit. Trebuie sa vedem daca ne scapa ceva si sa revizuim. Anul trecut in vara, 50% din vanzari le-am avut la receptie, cu turistii care au intrat, au vazut locatia si au ramas. Din gura in gura, au inceput sa vina de la alte hoteluri si am mers cu el din plin. In aprilie si mai anul acesta am avut 60-70% turisti straini, care ne-au dat numai note bune - cea mai mica a fost 8,7. Cred ca suntem pe un drum bun, cu o echipa tanara, care are viziune. Turistul nu trebuie decat sa vina si sa se simta bine, caci am investit din pasiune, este viata noastra. Lucram de mici in domeniu si credem ca stim ce inseamna. Timpul probabil ne-o va demonstra”, incheie gazda noastra.

Reteta bucatarului
 
Salata Chef cu radicchio si piept de rata
Pentru o portie, se amesteca urmatoarele ingrediente:
• salata radicchio (100 g);
• piept de rata afumat (100 g)
• cascaval (50 g);
• portocale (50 g);
• mere verzi (30 g);
• parmezan (5 g);
• ulei de masline (10 ml);
• lamaie (50 g);
• sare si piper (circa 1 g din fiecare);
• grisine (10 g) ca ornament.
 
 
 
Fisa de achizitii
 
Cosmetice hoteliere: Igiena
Softuri: Multisoft
Echipamente bucatarie: Horeca Expert
Sisteme acces camere: Griffe Building

 

Autor: Lucian Nicolescu
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
Proiect pensiune P+1E, cu 7 camere
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14