PROMOTII
Get Ready for SUMMER
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Proiect clasic hotel 5 stele, Bucuresti
Lista noutati Detalii
STIRI
Hotel Bicaz - Pirates Resort, Mamaia
Lista stiri Detalii
LOCATII
Hotel Wels
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Editorial

Inevitabilul s-a produs

 
    Stiri de criza, meniu de criza, buget de criza... totul se invarte in jurul subiectului, pana la satietate. E ca şi cum ar fi concurs national pe tema „Cine e cel mai afectat si cine da o veste mai proasta?”. Putini propun solutii si la fel de putini sunt cei decisi sa faca ceva sistematic, ceva in afara faptului de a se angaja intr-un iures dezlanat, cu promotii la intamplare si pornirea de a actiona ca sa nu stea.
    Aceasta editie de revista merge nu atat pe ideea de criza, cat pe cea de solutie. Am stat de vorba cu oameni care, desi poate n-au mai trecut printr-o perioada asemanatoare, au avut deschiderea de a vedea care sunt notele bune ale afacerilor lor, dar si cele proaste. Orice manager care vrea sa invete (si industria ospitalitatii nu s-a inventat la noi, din cate stim) va accepta ca a gresit si ca trebuie sa ia o nota mai buna data viitoare, daca vrea sa treaca clasa, respectiv criza. Unul dintre colaboratorii nostri din aceasta editie a facut chiar o comparatie cu mersul la medic: pentru fiecare pacient exista un tratament. Cam asa stau lucrurile cu fiecare hotel, restaurant sau bar, care pe vremuri de acest gen isi arata toate lipsurile. Acelasi lucru este valabil si pentru furnizori.
    Surprinzator sau nu, oamenii pe care i-am solicitat pentru aceasta editie ne-au vorbit deschis, nu au negat nicio clipa ca au si dificultati. E o reactie sanatoasa, pentru ca trecem printr-o perioada in care nicio agentie de PR nu mai poate evita declinul vorbind doar la modul laudativ. In acelasi timp, au fost la fel de deschisi in a ne arata ce au facut, cum au gandit ca vor depasi momentul si suntem convinsi ca, daca vor fi fermi si lucizi, ne vom bucura in continuare de produsele si serviciile lor.
    Un alt aspect pe care l-am observat a fost rigoarea cu care au raspuns intrebarilor noastre. Cuvinte ca „rezervare”, „resurse umane” sau „pret” au capatat o consistenta incomparabila fata de ceea ce stiam ca inseamna aceste notiuni. Nu mai demult de acum un an, toata lumea avea „cele mai bune preturi” si servicii „de cea mai buna calitate”. Acum, cine se limiteaza doar la aceste cuvinte goale si nu spune de ce, sau prin ce se diferentiaza de preturile si serviciile „cele mai bune” ale concurentului, va astepta un client care, si el, va avea cea mai rapida manevra de evitare.
    In fond, s-a produs un fenomen inevitabil; din pacate, a trebuit sa vina o calamitate ca sa intelegem si noi cum stau lucrurile, de ce Romania nu este una dintre destinatiile turistice importante ale lumii, de ce noi insine nu ne simtim confortabil uneori in spatiile noastre. Nu tinem cu orice pret sa facem apologia turismului romanesc, atata vreme cat el nu se ridica la standardele acceptate pe plan mondial. Tinta noastra e sa dam repere de locatii, de furnizori, de directii pentru dezvoltare. Teoretic si practic, este mult mai simplu sa reusesti pe o piata in formare si nu pe una dezvoltata, chiar si in vreme de criza. Boomul economic din ultimii ani a facilitat doar o dezvoltare pe orizontala, ceea ce nu a fost neaparat laudabil. Urmeaza cu siguranta cresterea calitatii – este parca un laitmotiv al acestei editii. Cert e ca in momentul in care noi vom fi multumiti de calitatea si de preturile de aici, vom putea lansa cu inima usoara si oferte pentru straini, fara a trai cu sentimentul de vinovatie mentionat in proverbul cu leopardul, animal care se afla chiar in curtea noastra si nu da semne foarte clare ca vrea sa plece.
   
Autor: Lucian Nicolescu
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
150 euro bonus pentru cititorii revistei HoRes - promotie AIR FRANCE KLM ROMANIA
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14