PROMOTII
HoRes Conference 2021 si Conferinta Forever Young Magazine 2021
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Ansamblu rezidential de 5 blocuri
Lista noutati Detalii
STIRI
Proiect de pensiune cu 6 camere si un apartament
Lista stiri Detalii
LOCATII
Hotel Wels
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Eveniment

Lumea targurilor - un club exclusivist

 
    Si anul acesta ne-am propus sa nu ratam niciun targ important la care sunt prezenti furnizorii. Ne-am tinut de treaba - astfel am putut vedea nu doar oferta, ci si comportamentul potentialilor clienti. Impresiile au fost impartite, pe regiuni, si sunt infatisate in cele ce urmeaza. Despre Horesca de Brasov 2010 v-am povestit in numarul anterior al revistei, iar despre Hotel & Catering Cluj-Napoca 2010 si Salonul de Dotari Hoteliere si Alimentatie Publica Mamaia 2010, aflati in acest numar.
 
    Un aspect interesant este ca evenimentele expozitionale au devenit un loc comun doar pentru anumite firme expozante. Daca mergi la 2-3 asemenea manifestari, ajungi deja sa intuiesti cine va participa la urmatoarele. Multi dintre cei de la Brasov au venit la Cluj-Napoca, asa cum multi de la Cluj-Napoca au venit la Mamaia si permutarile pot continua, inclusiv pentru viitoarele evenimente, banuim. De ce nu prea apar ”fete noi”? Desigur, bugetele pentru astfel de promovari au fost micsorate sau chiar taiate. Cu asemenea participari reduse, nici nu poti cere organizatorilor sa rastoarne pamantul.
    Cele doua targuri au avut loc la scurt timp unul dupa celalalt, ceea ce poate fi considerat ca o deschidere de sezon turistic. Editia a VIII-a a targului Hotel & Catering a avut loc in perioada 3-7 martie 2010 si a fost insotita de cea de-a doua editie a manifestarii ”Show Gastronomic”. Cele aproximativ 50 de firme au avut la dispozitie 2.500 mp in incinta pavilionului Expo Transilvania. Salonul de Dotari Hoteliere si Alimentatie Publica Mamaia, editia a VIII-a a avut loc intre 17 si 20 martie, la Hotel Perla. Ele reflecta tendintele in doua regiuni dinamice (indiferent ce poate insemna acest lucru) ale turismului romanesc.
 
    Targurile, o varianta oricand viabila
    Brand impus pe piata de Expo Transilvania, Hotel & Catering  a reunit 51 de companii din intreaga tara. ”Am avut semnalele pozitive inca din primele zile de targ”, ne-au declarat organizatorii evenimentului. ”In cele cinci zile de desfasurare, s-au putut decanta opiniile, impresiile, criticile si aprecierile impartite intre vizitatori, specialisti, expozanti, organizatori. Criticile la adresa noastra, a organizatorilor, au venit din partea publicului specialist vizitator care nu a gasit in standuri companii prezente constant la Hotel & Catering. Sigur, optiunea finala de a participa sau nu la un targ apartine expozantului. Observatiile primite ne-au si bucurat pe de-o parte, deoarece au confirmat valoarea recunoscuta a acelor expozanti, dar pe de alta parte ne-a dat de inteles ca anii de criza nu trec la fel prin toate buzunarele: unii chiar pot sa investeasca, altii trebuie sa gasesca resurse pentru a se mentine pe piata sau trebuie sa se capaciteze doar pe anumite segmente de produse/servicii. Din acest punct de vedere, participarea la targuri si expozitii este o varianta importanta de luat in calcul, dar tot atat de adevarat este ca si realitatea depinde de care parte a usii te afli”, arata doamna Amalia Stir, reprezentanta Hotel & Catering.
    Trecand peste toate acestea, au contat parteneriatele incheiate de expozanti. Organizatorii ne-au mentionat multumirile participantilor care au avut rezultate, cativa marturisind ca participarea a fost un gest de risc asumat, dar finalul a facut ca totul sa fi fost meritat. Putem vorbi chiar de o consolidare a relatiilor dintre organizatori si expozantii deveniti traditionali. ”Credem in viabilitatea, flexibilitatea si rezistenta pe termen lung a firmelor din domeniu, caracteristici dovedite cu prisosinta si la ultimele doua editii desfasurate, sa nu uitam, in ani de criza 2009 si 2010. Am reusit sa atragem acei investitori cu potential care au ramas in competitie pe piata marii industrii de hoteluri si restaurante - dotari si servicii. In definitiv, targul impresioneaza prin profesionalismul si eticheta impusa chiar de catre firmele expozante!”, incheie doamna Amlia Stir.
 
    Tendinta in Ardeal: autoservirile
    La targul de la Cluj-Napoca au participat furnizori din majoritatea domeniilor care prezinta interes pentru HoReCa, inclusiv din zona bucatariilor profesionale, care poate fi considerat un barometru al tendintelor de consum. ”Cred ca sunt singura care a adus linii de autoservire, ceea ce mi se pare ciudat, pentru ca acest sistem este inca cerut si necesar in zona noastra. Un meniu complet ajunge la 11 - 12 lei prin prepararea pe aceasta cale si e destul de avantajos pentru cineva care nu are timp sa gateasca”, a observat doamna Carmen Moldovan, Directorul firmei clujene Transnordic Service. ”Creste de asemenea cererea de cuptoare gastronomice, atat cele de patiserie, care in general au un pret mai mic, cat si cele complexe, cu un numar mare de programe si multe facilitati”, a completat dumneaei. Ca noutate si diversificare a ofertei, Transnordic Service a adus la Expo Transilvania si echipamente de bufet suedez, in special din gama chafing-dish. ”Poate ca mie o sa-mi fie mai usor sa vin in aceasta zona din domeniul utilajelor, spre deosebire de cei care s-au reorientat venind dinspre vanzarea de vesela”, a remarcat doamna Moldovan. ”Nici nu stiu ce-i asteapta cu garantiile, instalarile, mentenanta etc.”, a adaugat reprezentanta Transnordic Service.
 
    O piata educata
    ”Hotelierii clujenii sunt destul de bine educati si manifesta interes pentru targuri”, au observat reprezentantii furnizorului de mobilier ID Point. ”Este adevarat ca si investitiile au un ritm ceva mai intens, iar targul este frecventat de catre cei care sunt preocupati, mai ales ca majoritatea stiu despre el”, au mai declarat acestia.  
  
  ”A existat trafic din prima zi, cu oameni interesati, dispusi la discutii concrete”, a fost de parere si domnul Robert Dumitrescu (UV Forest). ”Daca am compara cu Valea Prahovei, aici sunt mult mai putine locatii, dar investitorii sunt mai atenti la calitate. Ceea ce se intampla in general, insa, nu mai este chiar atat de imbucurator. Multi s-au invatat cu putin, nici chiar operatorii de fast-food-uri nu mai sunt atat de tentati sa investeasca in calitate. Avem o piata suprasaturata si in zona salilor de conferinte. Din fericire, exista si oameni care vin cu idei interesante – chiar aici, la Cluj-Napoca am vazut cateva”, a mai declarat domnul Dumitrescu.
 
 
    O schimbare in gradul de participare la targuri s-a observat inca din toamna anului trecut, cand la evenimente de anvergura nationala au inceput sa lipseasca anumiti furnizori, dar aici poti vedea partea plina a paharului, pentru ca existau multe firme asemanatoare unor formatii de muzica - scot o melodie si dispar. Cam aceasta era situatia prin 2007 – firme care au intuit oportunitatea acestui domeniu, dar nu nu au fost capabile sa ramana in piata. Nu au avut materiale de calitate sau nu au stiut sa afle dorintele clientilor. Noi am ales sa ne adresam celor care stiu ce vor, care au criterii in dotarea locatiei.

Atilla Bodis, Director General Delite Textile
   
    Noutati prezentate la cele doua evenimente 
    Intrebat despre noutatile cu care a venit la targ, domnul Calin Vlaic, Directorul Comercial al firmei clujene Neon Product, ne-a declarat: ”La noi noutatile vin cu fiecare client, pentru ca fiecare isi doreste ceva original pentru locatia lui. Noi nu putem decat sa-i propunem cele mai eficiente investitii intr-un domeniu destul de important in aceasta perioada: imaginea”.  

    Din gamele de cosmetice pentru hotel, pe care le comercializeaza, Cleaning Logistic a promovat la Hotel & Catering Cluj – Napoca 2010 linia Bionual, o noua linie ”bio” aflata in oferta acestei firme dupa introducerea standardului Eco label. ”Sapunul, samponul, gelul de dus, ambalajele lor sunt 100% degradabile”, ne-au aratat reprezentantii Cleaning Logistic. Tot ca noutate a fost evidentiata linia Panama, creatia unui celebru barbier din Napoli, iar ca brand de mare succes a fost prezentata linia Hermes cu aroma de lamaie verde, pentru toate produsele de baie, de la crema de corp la sapun solid sau servetele. ”In privinta dispenserelor, am venit de asemenea cu cateva produse interesante (culori diferite, design modern) pentru servetele sau pungute igienice pentru femei”, a mai declarat domnisoara Georgiana Mihai, reprezentanta Cleaning Logistic.
    ”Am venit la Salonul de Dotari Hoteliere si Alimentatie Publica Mamaia 2010 cu solutii complete pentru pardoseli, si nu vorbim doar de intretinere, ci si de solutii pentru decapat sau de ceruit. Sunt tipuri noi de produse, pentru fiecare tip de pardoseala in parte - pentru gresie, marmura, parchet etc.”, ne-a prezentat oferta firmei Pons Ro Prodcom doamna Monica Bocan. ”Mai promovam mopurile pentru zonele alimentare, cu benzi colorate, conform legislatiei. Ideea este ca noi facem planuri de curatenie – toate cele 7 planuri HACCP, cu solutii personalizate. Incercam sa ne fidelizam clientii si-i obisnuim sa foloseasca produsul la suprafata adecvata, pentru a-si eficientiza costurile. Am facut circa 200 de planuri de curatenie, dupa ce am inceput acum un an chiar pe litoral”, arata reprezentanta Pons Ro Prodcom.
    Un model de pahar cu totul deosebit ne-a fost prezentat la ambele evenimente de reprezentantul Gastrotech, domnul Attila Ferencz. Gastrotech are ca obiect de activitate si comercializarea de obiect de inventar sub branduri faimoase: Bauscher, Hepp, Stolzle, Kapp si multe altele. ”Pentru o serie de pahare care pot fi intalnit ulterior la marile hoteluri ale lumii, fabrica propune cateva prototipuri fabricate manual, dupa care se face o cercetare de piata de circa un an”, ne descrie procesul domnul Ferencz. ”Desigur, nu se poate aduce pe piata romaneasca acest pahar realizat manual, pentru cantitati mari - pretul ar fi de 10-12 euro pe bucata. Produse in serie, aceste produse ajung la 10 lei plus TVA, ceea ce este un pret foarte bun pentru un pahar de cristalin. Printre calitatile dosebite mentionez rezistenta deosebita, de aceea sunt folosite si de catre companiile aeriene”, detaliaza domnul Attila Ferencz.
 
 
    Noile parteneriate, aducerea de produse noi si promovarea lor au fost preocupari principale pentru noi, astfel incat sa fim la curent cu noile trenduri, dar si cu realitatile  pietei. Astfel, am ajuns sa oferim solutii complete pentru dotarea unei mese. Ca participanti convinsi la targurile de profil, inclusiv din strainatate, stim ca aceste eforturi dau roade.

Georgeta Sarmes, Axa Porcelaine

    Tot mai ieftin 
    ”Importanta Salonului de Dotari Hoteliere si Alimentatie Publica de la Mamaia este evidenta, caci 43 % din capacitatea de cazare a Romaniei se afla pe litoral”, ne-a declarat domnul Ion Danut Juganaru, Directorul General al institutiei organizatoare, CCINA Constanta (Camera de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura Constanta). ”Din pacate, vizitatorii sunt greu de multumit, dar nici acest lucru nu ne mai mira. Ei vor mereu mai ieftin, in conditiile in care bancile nu si-au dezghetat conditiile de creditare. In ceea ce ne priveste, am facut toate eforturile”, a fost opinia domnului Juganaru. 
    ”Avand in vedere criza, cei 1.000 de metri patrati acoperiti de expozanti inseamna destul de mult. Desi am avut doar 28 de expozanti, cei care au vizitat standurile au avut de unde sa aleaga, pentru ca fiecare expozant a avut o oferta bine pusa la punct, astfel incat nu a ramas niciun domeniu descoperit. Consideram ca acest eveniment este un avantaj pentru cei care lucreaza in hotelurile si restaurantele de pe litoral – acestia nu mai sunt nevoiti sa bata tara pentru a gasi produsele necesare”, a incheiat Directorul General al CCINA Constanta.

    Le-am propus hotelierilor de pe litoral in special mobilier pentru terase, care se potriveste turismului de relaxare. Din pacate, unii achizitori din zona Constantei merg catre mobilier ieftin, de calitate slaba sau nu prea aspectuoase. Chiar si unele locatii de top se feresc sa cumpere mobilier scump, deoarece considera ca exista un procent mare de deteriorare.

Gabriela Doca, Director Executiv Secan Impex

    O propunere speciala in cadrul targului de la Mamaia a venit din partea firmei Anturia Consulting, care a expus o colectie de flori si plante artificiale realizate sub marca Emilio Robba, ”sculptorul florilor”. ”Aceste aranjamente sunt cunoscute in America, Japonia si Europa sub denumirea de ,,iluzia florilor”, fiind realizate din materiale naturale, ecologice, non-toxice si non-alergice”, ne-a declarat doamna Dana Prisecari, reprezentanta firmei. Florile sunt realizate in principal din matase si rasini, anumite colectii fiind special concepute pentru HoReCa.
 
    Litoralul in extrasezon
    LG Electronics si-a expus produsele pentru HoReCa la ambele targuri, ceea ce a permis reprezentantilor prezenti o viziune de ansamblu. ”In privinta oportunitatilor, pentru noi targul de la Cluj-Napoca a fost satisfacator, deoarece in aceasta zona hotelierii sunt mai exigenti cu ceea ce cumpara”, arata domnul Marian Dumitriu, Sales Manager la LG Electronics Romania. ”Aici calitatea este luata in calcul, dupa urmatoarea logica: turistii sunt oricum putini, prin urmare trebuie atrasi prin calitate, prin servicii suplimentare. In ceea ce priveste targul de la Mamaia, sunt foarte multe hoteluri pe litoral si ar fi de asteptat ca televizoarele performante pe care le furnizam sa fie cautate. Adevarul este insa ca hotelierii de aici cauta produsele ieftine, fara a fi preocupati de functii, diagonala, calitatea imaginii etc. Aceasta este de fapt problema litoralului romanesc, care se bazeaza pe ”tunurile” din vara, pe faptul ca turistii vin oricum, fara a fi precupati de modul in care sunt dotate camerele. In consecinta, se cumpara televizoare pentru consumer, uneori la preturi de-a dreptul nejustificate. Se simte lipsa de viziune si tendinta unor hotelieri de a nu vinde altceva decat amplasamentul”, este opinia domnului Marian Dumitriu.
    Acestea sunt doar cateva opinii, reprezentative credem noi pentru ceea ce se intampla la targurile de profil. Schimbarea in bine s-ar putea produce poate si daca operatorii horeca ar dovedi o mai mare preocupare pentru evenimentele de acest fel, importante in fond pentru activitatea lor.
 
Autor: Lucian Nicolescu
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
Proiect pensiune P+1E, cu 7 camere
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14