PROMOTII
Promotie la vopsele decorative
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Parteneriat pentru interior elegant, la preturi fara concurenta!
Lista noutati Detalii
STIRI
Formele moderne KUMA definesc stilul tau de viata
Lista stiri Detalii
LOCATII
Hotel Wels
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Focus

Mobilier pentru camera si receptie - mai ieftin si la fel de bun

 
    Despre mobilierul pentru HoReCa am mai vorbit de-a lungul timpului, dar zona de receptie si de camera a hotelului merita o abordare separata, mai ales in situatia de fata, cand multi achizitori sunt in dubiu: “mai angajez un tamplar, sa repare niste piese de mobilier demodate si harbuite sau incerc sa ma repozitionez in piata printr-o dotare moderna?”. Pentru ca, oricat am fugi de adevar, o remobilare inseamna mai mult decat inlocuire sau completare. Inseamna un pas inaintea concurentei care, in general, sufera din cauza patrimoniului pe care il are in administrare. Noi va dam o veste buna: mobilierul s-a ieftinit, inclusiv pentru produsele de calitate superioara, asa cum meritati sa aveti. 

    Este adevarat ca au scazut incasarile, dar stim ca exista si hotelieri care au bani „la ciorap”, sau oameni de afaceri care abia acum se pregatesc sa inceapa o investitie. Odata si-odata piata isi va reveni (cand va fi asta, ramane totusi intrebarea de un milion de dolari), iar hotelurile din „noua generatie” vor fi cele care vor salva imaginea prafuita a turismului romanesc. Cum se va intampla? Printre multe altele, si prin innoirea dotarilor cu mobilier.

   
    Alo, receptia?
    Vom incepe cu aceasta zona speciala, prima impresie pe care o poate oferi un hotel, dupa cea a arhitecturii exterioare. „Mobilierul unei receptii arata in primul rand tinuta locatiei, fiind zona in care se realizeaza primele contacte si avand un impact deosebit asupra clientilor. In al doilea rand, mobilierul poate oferi un mediu de lucru optimizat si relaxant pentru angajati”, arata doamna Loredana Gasca, Manager al firmei Parla Ersah Co. Cunoastem cu totii cum arata un banc pentru receptie, sau cum ar trebui sa arate. De multe ori este din lemn sau conglomerate, dar aici putem intalni nenumarate alte materiale: metal, sticla, marmura, materiale sintetice etc. Ideea este ca aceasta piesa nu reprezinta decat o parte din necesar. „In afara de elementele obisnuite ale unui mobilier de receptie, aici intrand zona de lucru efectiva, mobilierul adiacent este absolut necesar. Suporturile pentru chei, de exemplu, dar mai ales zona de asteptare, pe care noi incercam sa o constituim dintr-un mobilier cat mai confortabil”, mai declara doamna Loredana Gasca. 
 
            

    „Receptiile sunt trecute in standardele de clasificare emise de Ministerul Turismului, deci este evident ca sunt elemente importante, care nu trebuie lasate la intamplare”, arata si reprezentantii firmei Leida Impex, care atrag atentia asupra designului, asupra stabilirii celor mai mici amanunte inca din faza de proiect: „Pentru ca beneficiarul sa aiba o idee mai clara asupra designului viitoarei receptii sau camere de hotel noi recomandam randari in 3D, realizate impreuna cu designerii nostri sau ai beneficiarului”.

    Camera de hotel
    Dincolo de calitatea mobilierului, hotelierii au deseori o problema in a gasi modalitatea optima pentru a satisface aceste cateva elemente de confort: existenta tuturor pieselor de mobilier necesare, compatibilitatea dintre dimensiunile mobilierului si cele ale camerei, amplasarea ergonomica si, bineinteles, designul integrator. Este o remarca personala, cu care intuiesc ca sunteti de acord. Dar sa vedem in continuare care ar fi inventarul de mobilier al unei camere de hotel in opinia domnului Toma Rosca, Marketing Manager la Larix Forest. De cele mai multe ori, o camera de hotel e impartita in antreu si camera propriu-zisa. In  antreu se gasesc cuierul si suportul pentru bagaje, precum si dulapul de haine. Din camera nu lipsesc patul de 1.600 mm latime sau cele de 900 mm (pentru camerele single), cu noptierele aferente. Acestea sunt insotite de capetele de pat, care, pe langa aspectul util, dau o nota eleganta colectiei. Regasim, de asemenea, comoda-toaleta insotita fie de un taburet cu tapiterie asortata, fie de un scaun. In cadrul acesteia se integreaza de cele mai multe ori minibarul. In functie de dimensiunile camerei si mai ales la hotelurile de categorie superioara, apar masuta de cafea si doua fotolii pentru vizitatori. Este de dorit sa fie de la acelasi producator ca si restul mobilierului, pentru a putea avea o culoare unitara a partilor din lemn (picioare, brate etc).
    Aparitia din ce in ce mai frecventa in camerele de hotel a televizoarelor ergonomice (LCD, plasma), a condus la gasirea unor solutii de incadrare armonioasa a acestora in ambientul camerei: panourile TV, care dau o nota de eleganta si stil camerelor, mascand cablurile si ceea ce nu se doreste a ramane la vedere.
    Completam acest inventar cu cateva detalii despre necesitatile unei camere de hotel de 4 stele, detalii oferite de reprezentantii firmei Leida Impex: “Paturile sunt cu sprint box-uri, saltelele avand un numar mare de arcuri, din latex, categoria premium. Capataiurile de pat se pot fixa direct pe perete sau se monteaza in sistem clasic, in primul caz existand posibilitatea de a poza noptierele pe capatai. Dulapul de haine poate fi incastrat in perete sau aparent, iar in interiorul dulapului poate fi montata caseta de valori. La masa de toaleta este asortat un scaun cu brate sau demifotoliu. Doua demifotolii sunt potrivite si pentru masuta de cafea. Mai sunt si alte aspecte de care trebuie avut grija: suportul pentru bagaje este bine sa protejeze peretele, garderoba sa aiba oglinda, si, daca se doreste, mobilierul sa fie  personalizat cu sigla hotelului”.
    In spiritul ideii de utilitate si confort, doamna Marilena Tabarca, Director la firma Albergo Contract, specifica: „Calitatea patului este un element cu totul special. Acesta trebuie sa fie rezistent, bine facut, odihnitor, altfel clientul nu va reveni in acel hotel. Trebuie aleasa bine salteaua, modul ei de constructie, sa nu fie nici prea tare, nici prea moale, sa aiba toate elementele necesare care sa asigure maximul de confort care poate fi obtinut in anumite conditii de buget”.

    Ce materiale mai sunt la moda
    In privinta materialelor preferate, lucrurile au ramas pe fagasul din ultimii ani, respectiv pe oscilatia intre lemn natur si conglomerate (PAL melaminat, MDF, HDF etc.). In opinia doamnei Loredana Gasca (Parla Ersah Co), „in general, se prefera lemnul natur si furnirul natural. Productia mobilierului se face in functie de categoria hotelului. Aici o influenta majora o au designul folosit si finisajul acestuia. PAL-ul in general il gasim in locatiile cu ceva mai putine pretentii”. O parere similara are si domnul Toma Rosca (Larix Forest). “In general, mobilierul acoperit cu melamina se opreste undeva la categoriile de pana la 2 stele”, arata dumnealui. „De aici incolo pornesc discutiile legate de furnir sau lemn masiv. Lemnul masiv apare adesea in amenajarile clasice, avand uneori influente ale stilului baroc. Totusi, exista anumite restrangeri legate de stil, concepte, design. In amenajarile moderne se contureaza tot mai mult ideea de spatiu bine aranjat, aerisit. Mobilierul realizat din placi aglomerate si furniruite cu lemn masiv cumuleaza doua conditii esentiale: confera eleganta si stil incaperilor, suficient astfel incat hotelul sa poata fi incadrat intr-o categorie superioara, dar in acelasi timp poate fi usor adaptat solutiilor moderne de amenajare propuse de designeri”, mai declara domnul Toma Rosca.
    Doamna Marilena Tabarca (Albergo Contract) remarca totusi un aspect: pretul. „Se foloseste mult conglomerat deoarece pretul este cam cu 25 % mai mic decat pentru lemn masiv, iar finisajul este destul de bun”, arata dumneaei.
    O opinie nuantata au avut-o si reprezentantii Leida Impex: “Intr-adevar, hotelurile de lux solicita MDF, caci e superior PAL-ului, dar nu e o regula, si acesta din urma are calitati incontestabile, astfel incat Hotel Rin, de exemplu, a preferat PAL Zebrano. Lemnul natur are o problema: costa mai mult si lucreaza in timp. O varianta pe care o recomandam este o combinatie intre lemnul masiv si MDF. In general, trebuie sa fim atenti la rezistenta, iar daca vrem sa fim si prietenosi cu mediul, sa ne indreptam catre produsele fabricate cu emisii reduse de solventi”.

    Schimbarea la mobilier
    „Spre deosebire de restaurante, unde schimbarea este necesara (recomandabil) aproape anual, in cazul hotelurilor mobilierul ar trebui inlocuit o data la 3-4 ani. De regula lanturile hoteliere fac lucrul acesta, deoarece stiu foarte bine ce impact au aceste schimbari asupra perceptiei clientilor”, arata doamna Loredana Gasca (Parla Ersah Co). 
    In conditii corespunzatoare de intretinere, mobilierul propus de Leida Impex are o durata de viata de pana la 10-15 ani, dupa care poate fi reconditionat, daca nu inlocuit. “Mobilierul din lemn masiv in combinatie cu MDF-ul poate atinge si 30 de ani de utilizare, iar in cazul variantelor clasice de design, patina timpului adauga valoare si nu intervine demodarea”, afirma doamna Daniela Ciurescu.
    „Din nefericire, unii prefera sa repare decat sa cumpere mobilier nou. Este vorba in special despre hotelurile de pe litoral, cu program sezonier. Cele din Bucuresti sau de pe Valea Prahovei, insa, tin sa aiba permanent mobilier nou”, remarca doamna Marilena Tabarca (Albergo Contract). 
   
In opinia Marketing Managerului Larix Forest, durata medie de viata a mobilierului de hotel este undeva intre 5 si 7 ani, in functie de solutia aleasa. „Nu stiu cati investitori iau in calcul acest lucru in momentul alegerii mobilierului, dar o solutie ieftina pe moment poate fi mult mai costisitoare daca mobilierul trebuie reparat sau inlocuit la 2-3 ani. De asemenea, durata de viata poate fi prelungita de serviciile de intretinere post-vanzare. Tocmai de aceea, probabil, in alegerea unui furnizor de mobilier ar trebui sa se tina cont daca acesta va avea sau nu continuitate, el trebuind sa ramana in piata si peste ani, pentru a asigura servicii de intretinere sau completari”, ne declara domnul Toma Rosca.
   
    Intre rustic si minimalist
    „In functie de zona unde se afla hotelul, se face si alegerea mobilierului (aici neincluzand marile lanturi hoteliere care au un concept pe care-l implementeaza in toate locatiile). In general, insa, se merge pe linii moderne”, arata reprezentanta Parla Ersah Co. 
    Modern ramane si curentul minimalist, care se pastreaza ca tendinta. „Investitorii isi doresc ca mobilierul lor sa ramana in tendintele pietei si peste cativa ani”, ne spune reprezentantul Larix Forest. „In aceasta idee, colectiile noastre au un concept bine definit, cu linii drepte care imprima un plus de fermitate si durabilitate. Ca tendinta generala, se cauta solutiile integrate. Este normal sa iti doresti ca mobilierul si usile sa aiba aceeasi culoare si finisaj, tapiteria fotoliilor, canapelelor sau scaunelor sa fie asortata cu perdelele si draperiile. De aceea, pe langa mobilierul si piesele de sofa oferite, producem si usile necesare hotelurilor, realizam placari sau mascari cu lemn ale anumitor spatii, putem oferi complementar tapet sau perdele, somiere, saltele si alte produse necesare”, completeaza domnul Toma Rosca.

    Autohton vs. de import
    Dincolo de calitate, subiect care se poate discuta, producatorii autohtoni au avantajul ca pot ajunge foarte repede la fata locului, pentru montaj si intretinere. „Pot realiza personalizari ale mobilierului la specificul spatiilor, aceste lucrari mai sensibile depinzand de acuratetea masuratorilor si urmarirea realizarii finisajelor de catre constructor. Un furnizor extern poate veni uneori cu solutii mai ieftine, cel mai adesea la variantele pe melamina, insa nu va putea fi in permanenta langa investitor pentru a gasi cele mai bune solutii, va oferi in general produse standard, de serie, care se pot adapta sau nu la specificul constructiei”, atrage atentia domnul Toma Rosca.
    Facand parte din categoria companiilor producatoare, care se adreseaza oricarui tip de hotel, Parla Ersah Co a lucrat la proiectele Radisson Sas din Batum si Dedeman Hotel (Turcia), ceea ce poate fi un argument pentru industria lemnului din Romania. Se pare, insa, ca produsele de import se bucura inca de o faima buna printre anumiti achizitori. „Furnizorii nostri, care in procent de 75% sunt din strainatate, au mai scazut preturile. Cam peste tot s-au asezat preturile la un nivel foarte bun. Iar hotelierii se uita inca la provenienta mobilierului deoarece acestea nu primesc reprosuri in legatura cu finisajul. Este pacat, caci avem o traditie in industria lemnului, iar in ultimul timp s-au facut investitii serioase in utilaje, chiar special instalate pentru a sustine exportul”, arata doamna Marilena Tabarca.

    Exigenta si negociere atenta
    „Exista o presiune pe preturi, din cauza stocurilor existente in depozitele producatorilor sau magazinelor”, declara domnul Toma Rosca. In opinia dumnealui, apar astfel pe piata produse cu preturi mai mici, insa sunt produse cu alegere restransa a dimensiunilor si finisajului. Or, proiectele de hotel comporta anumite personalizari, plus ca exista si anumite adaptari la constructia propriu-zisa. Materialele folosite la produsele destinate HoReCa trebuie sa corespunda utilizarii mobilierului in alt regim decat cel rezidential, preintampinind riscurile de deteriorare. „In general investitorii inteleg si accepta aceste lucruri, fac comparatia intre produsele de serie, din magazine, si cele destinate HoReCa, lucru vizibil de la primele faze ale negocierii. Totusi, in cadrul negocierilor, serviciile aferente sunt deosebit de importante”, adauga domnul Rosca.
    Si bonusurile sunt importante in fidelizarea unui client, de aceea, la unele proiecte de peste 30 de camere, Leida Impex ofera bonus o camera pilot, daca proiectul se realizeaza. Alte avantaje pentru clienti, mentionate de doamna Daniela Ciurescu, sunt personalizarea cu sigla hotelului sau unele piese de mobilier.
Speram ca aceasta scadere de preturi sa nu fi trecut fara a va determina sa va puneti intrebarea de la inceputul articolului. Deci: „repar sau cumpar altul?”. Aceasta-i intrebarea. Nu strica sa mai reflectati, dar nu prea mult, caci alte tari ies din criza si preturile vor creste din nou cu siguranta. 

Pentru realizarea acestui articol au oferit informatii firmele: Albergo Contract, Leida Impex, Larix Forest, Parla Ersah Co.
 
Autor: Lucian Nicolescu
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
Hotel e-shop - magazin online de textile hoteliere
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14