PROMOTII
Promotie la vopsele decorative
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Studioul inSIGN va propune noul concept de design pentru cladirea in care functioneaza Hotelul Radisson Blu Bucuresti
Lista noutati Detalii
STIRI
Formele moderne KUMA definesc stilul tau de viata
Lista stiri Detalii
LOCATII
Hotel Wels
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Legislatie

Noutati legislative in turism

 
    Daca veti rasfoi printre numerele mai vechi ale revistei HoRes (nr. 6 din martie-aprilie 2008 in mod special), veti gasi articolul intitulat „Proiecte legislative in turism”, unde se mentiona despre “Proiectul de hotarare pentru aprobarea procedurii şi criteriilor de atestare a statiunilor turistice”. Ei bine, intre timp proiectul s-a transformat in Hotararea nr. 852 din 13 august 2008, abrogand vechea reglementare pe aceeasi tema. In plus, si legislatia privind clasificarea constructiilor destinate cazarii sau servirii meselor pentru turisti a suferit cateva modificari. Astfel, la data de 26 iunie 2009 a intrat in vigoare Hotararea 709/2009 care abroga cunoscuta Hotarare 1328 din 2001 privind clasificarea structurilor de primire turistica. Ce aduce ea nou? Cateva modificari privind contraventiile in domeniu, termenele pentru obtinerea certificatelor de clasificare si, cel mai important, valabilitatea pe viitor a acestor certificate.
 
    Care este perioada de valabilitate a certificatelor de clasificare?
    Daca sub incidenta vechii hotarari clasificarea structurilor trebuia ceruta Ministerului Turismului cu minim 60 de zile inainte de darea lor in folosinta, in prezent operatorul economic, fie ca este proprietar sau doar administrator al acestor structuri, este obligat sa solicite clasificarea cu doar 30 de zile inainte de a le da in folosinta. De asemenea, si Ministerul Turismului va trebui sa grabeasca procedura de verificare si de eliberare a certificatului, intrucat timpul avut la dispozitie pentru luarea acestei masuri s-a injumatatit.
    Tot in categoria modificarilor avantajoase din punctul de vedere al reducerii birocratiei mentionam faptul ca operatorii economici nu vor mai fi obligati sa ceara preschimbarea certificatelor la fiecare 3 ani, asa cum s-a intamplat pana acum. De aceea, in conditiile actualei reglementari, nu mai exista riscul ca operatorul economic sa-si dea seama ca are certificatul expirat doar fiindca nu a indeplinit o procedura periodica de rutina. In prezent, certificatul de clasificare obtinut sub incidenta noii hotarari isi va pastra valabilitatea pana la modificarea criteriilor si a conditiilor de clasificare pentru care a fost acordat, iar o cerere de preschimbare a certificatului va fi facuta doar atunci cand criteriile de acordare nu mai corespund categoriei acordate. Dar, atentie! Certificatele de clasificare obtinute sub incidenta vechii hotarari trebuie sa fie preschimbate in functie de valabilitatea inscrisa pe ele.
 
    Se poate face zgomot in aer liber? 
    In privinta regulilor de baza de care se va tine cont in activitatea structurilor de primire turistice, Hotararea 709 din 10 iunie 2009 aduce putine modificari, dar acestea sunt semnificative. Mult dezbatuta a fost problema zgomotului produs in timpul noptii de catre structurile de primire turistice. Mai trebuie sa oprim programele artistice intre 1 noaptea si 8 dimineata? Initial, in 2001, la intrarea in vigoare a variantei initiale a Hotararii 1328, era prevazut ca “programul de functionare a discotecilor sau a altor unitati cu program muzical, organizate in aer liber, sa nu depaseasca ora 1.00 noaptea “. 
    In 2002, articolul respectiv a fost modificat in sensul ca se cerea “suspendarea programelor artistice, a auditiilor muzicale, video, TV, organizate in aer liber dupa ora 1.00 noaptea de catre structurile de primire turistice cu functiuni de alimentatie publica".
    Termenul de suspendare a permis agentilor economici sa apeleze la mici subterfugii pentru a functiona in limitele legii. Astfel, ei isi suspendau activitatile «zgmotoase» la ora prevazuta, pentru cateva minute, dupa care isi reluau programul sustinand ca au respectat intocmai dispozitiile legale. Abia in 2007 termenul de suspendare a fost inlocuit cu cel de incetare si, mai mult de atat, s-a prevazut si perioada expresa in care vor inceta programele artistice si auditiile muzicale: 1 noaptea- 8 dimineata. 
    Actuala reglementare este mult mai permisiva in sensul ca nu se mai impune incetarea programelor, ci doar se cere ca acestea sa respecte nivelul maxim de zgomot stabilit prin reglementarile in vigoare (pentru cei interesati a se vedea Hotararea nr. 321 din 2005 privind evaluarea si gestionarea zgomotului ambiant).
Obligatia de functionare in perioada estivala si contraventii 
    Hotararea 709 din iunie 2009 instituie o obligatie noua pentru structurile de primire turistica pe litoralul romanesc. Astfel, acestea sunt efectiv obligate sa functioneze „pe toata perioada sezonului turistic estival, respectiv in perioada 1 mai - 30 septembrie a fiecarui an”. Noutatile privind contraventiile in domeniu sunt date tocmai de obligatia de functionare in perioada sezonului turistic estival, asa cum a fost mentionata mai sus.
    Incalcarea obligatiei este sanctionata destul de aspru, dupa cum urmeaza: «amenda de 10.000 lei pentru structurile de primire turistice care nu functioneaza incepand cu data de 15 mai a fiecarui an, 30.000 lei pentru structurile de primire turistice care nu functioneaza incepand cu data de 1 iunie a fiecarui an, 40.000 lei pentru structurile de primire turistice care nu functioneaza la data de 15 iunie a fiecarui an si 50.000 lei si retragerea certificatului de clasificare pentru structurile de primire turistice care nu functioneaza la data de 1 iulie a fiecarui an».
    Dispozitia creeaza premizele imbunatatirii calitatii serviciilor, deci va fi favorabila turistilor, dar prezinta avantaje si pentru personalul angajat, care se va putea bucura de o mai mare stabilitate a locului de munca.
 
 
 

Telefon: 0745.007.311                           
E-mail:
elena.grecu@avocatii-tai.ro        
Web:
www.avocatii-tai.ro
 
Autor: Oana Albu - Consilier Juridic
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
Hotel e-shop - magazin online de textile hoteliere
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14