PROMOTII
HoRes Conference 2021 si Conferinta Forever Young Magazine 2021
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Ansamblu rezidential de 5 blocuri
Lista noutati Detalii
STIRI
Proiect de pensiune cu 6 camere si un apartament
Lista stiri Detalii
LOCATII
Hotel Wels
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Profil de business

Palm Beach Hotel - o perspectiva originala

   
     
    Palm Beach Hotel este o prezenta bine individualizata in ospitalitatea statiunii Mamaia, cu o activitate intensa in zona evenimentelor si cu notorietate in lumea business-ului. Apartinand unui om de afaceri libanez, se poate vorbi despre un anumit cosmopolitism cu valente in egala masura orientale si occidentale, asa cum este si Libanul, tara cu 18 etnii si confesiuni dintre cele mai diverse.
 
    Domeniul in care a activat cu precadere in ultimele decenii omul de afaceri libanez Charbel Maroun este cel de agenturare si reparatii de nave. Venit in Romania in anii '70 ai secolului trecut, legaturile cu litoralul autohton, in special cu Constanta, s-au consolidat si in 2002, cand a construit la Mamaia un hotel de 5 stele, Palm Beach Hotel. In apropiere, pe Bulevardul Mamaia, s-a deschis in 1997 Consulatul Libanului, iar domnul Maroun s-a implicat in activitatea acestei institutii prin functia de Consul Onorific. ”Fisa postului” era de neconceput fara a deveni persoana publica, ceea ce s-a si intamplat – chiar putem vorbi despre aspecte mondene ale activitatii dumnealui.
 
     Investitii si gesturi caritabile
    Investitia intr-un hotel de 5 stele a fost un pas firesc pentru domnul Charbel Maroun si dumnealui chiar este mirat ca romanii, autoritatile nu inteleg potentialul fasiei de litoral de la Marea Neagra. ”E pacat ca romanii nu vad oportunitaţile turistice pe care le ofera aceasta zona. Imi invit prietenii şi partenerii de afaceri sa vada litoralul şi unii chiar ma sfatuiesc ca, in ciuda tuturor dificultaţilor, sa nu renunţ la aceasta afacere in hotelarie. Eu, la randul meu, ma straduiesc sa aduc aici cat mai multe afaceri, pentru a dezvolta zona. Cat despre Mamaia, aceasta trebuie sa fie Coasta de Azur a romanilor”, este de parere proprietarul hotelului Palm Beach.
    Functia de Consul Onorific si potenta financiara nu sunt legate doar de comert si investitii. Charbel Maroun este si sustinatorul unei echipe de inot din Constanta, care are asigurate conditiile de antrenament la piscina generoasa a hotelului. O vizita scurta, chiar si numai in lobby-ul de la Palm Beach, este suficienta pentru a observa pasiunea domnului Maroun pentru artele plastice: sute de tablouri acopera peretii locatiei, de la receptie pana in holuri si camere. ”Am multe tablouri, chiar prea multe, cumparate de la artisti plastici romani sau pictate de mine. Voi fi nevoit sa mai renunt la ele, nu am incotro, probabil cand voi demara renovarea si extinderea pe care o planuiesc. In privinta sprijinului pe care il acord celor care au nevoie, pot doar sa spun ca exista totusi prea putini oameni de afaceri care fac asemenea gesturi ”, arata dumnealui.
 
   
    Comunicarea ca solutie
    Administrarea unui hotel pe litoralul romanesc nu este o sarcina usoara. Este necesara o persoana de incredere, care sa inteleaga spiritul businessului, relatiile cu clientii, buna gestionare a achizitiilor. Selim Sarkis, mana dreapta a domnului Maroun (ambii sunt crestini, dar de confesiuni diferite), este de asemenea libanez si nu face caz prea mult de titulatura functiei. Se recomanda ca administrator si face tot ce trebuie pentru ca afacerea sa functioneze, inclusiv public relations atunci cand domnul Maroun este ocupat cu altceva. Totusi, se poate spune ca relatiile proprietarului in lumea business-ului conteaza foarte mult in aceasta ecuatie.
    Cateva probleme recente privind clasificarea hotelului s-au rezolvat simplu, prin comunicare. ”M-am adresat oficialitaţilor, care au cerut declasificarea hotelului pentru cateva neconcordante intre norme si dotarile hotelului. Am aratat ca aceste neconcordante pot fi rezolvate foarte simplu, cu eforturi minore, nu este necesar sa fiu declasificat fara a mi se da sansa de a rezolva problema. M-am adresat chiar doamnei ministru Elena Udrea, care a fost de acord sa imi pot pune la punct hotelul astfel incat legea sa fie respectata”, ne-a detaliat domnul Charbel Maroun.
 
    Un hotel pentru romani
    Data fiind originea proprietarului, era de asteptat ca targetul vizat sa fie cel al turistilor/oamenilor de afaceri straini (din Orient), ceea ce nu este intru totul optiunea conducerii hotelului. ”Nu ma bazez pe conaţionali, pe libanezi, si nici pe alti turisti din zona geografica respectiva, pentru ca afacerea este destinata turistului roman. Iar eu personal prefer turistul roman, care este mai liniştit, mai previzibil - sunt clienţi pe care nici nu-i simţi ca au trecut pe acolo. Nu vreau sa generalizez, dar am avut si experiente neplacute cu unii turişti mai ”exotici”, care au ţinut sa vina in excursie in Romania cu vas pentru ceai, narghilea şi alte ustensile traditionale. Dupa ce au plecat, am observat ca o canapea nu mai era la locul ei – o mutasera peste o portiune de mocheta arsa. Isi preparasera ceaiul...”, povesteste proprietarul hotelului. 
 
                       
   
    Evenimentele ajuta mult la eficientizarea afacerii. Petrecerile de revelion sunt asemenea ocazii, care de fiecare data au fost abordate cu maxima atentie, chiar au devenit o specializare a locatiei. Bucataria retaurantului, bazata pe preparate din noul val gastronomic (alimente usoare, mai ales salate), cu influente din Orientul Apropiat (fara preparate din porc, pe cat posibil) este o componenta de baza in acest concept. Mai ales ca domnul Maroun este un pasionat al artei gastronomice, despre care are o viziune ceva mai complexa, dat fiind spatiul din care provine, cu radacini feniciene. ”Am capatat experienta in organizarea revelioanelor si am invatat ca trebuie foarte mare atentie in selectarea clientilor, care trebuie sa se simta bine unii in compania altora. Acestia trebuie sa sarbatoreasca impreuna cu oameni din aceeaşi categorie - nu poţi amesteca oamenii”, specifica gazda noastra.
   
    Nevoia de spatiu
    Structura hotelului cu 68 de spatii de cazare, care momentan are doar parter si etaj, este conceputa pentru 3 etaje, asa ca extinderea hotelului este posibila si chiar dorita. Momentan, componenta este cea care ”sta bine” unei locatii de 5 stele: piscina semi-olimpica, doua restaurante (unul permanent si unul deschis ca terasa), sala de conferinte, barul, sala de fitness, cea de masaj, sauna, chiar o gradina exotica. Proprietatea destul de extinsa pe orizontala (peste 3.000 de metri patrati de teren aferent) a fost pusa in valoare cu amenajari exterioare deosebite, care sa ajute estetic terasa restaurantului. Foarte multe camere (apartamentele si cateva duble) au jacuzzi. ”Totusi trebuie sa investim in continuare, sa intram intr-o noua etapa”, declara domnul Maroun. ”Avem nevoie de noi spatii de cazare, de o plaja modernizata, ecologica si de o alta modalitate de a incalzi piscina. Este o realitate faptul ca piscina consuma enorme resurse in sezonul rece si ne propunem s-o incalzim cu panouri solare”, detaliaza gazda noastra.
    Increderea domnului Maroun in viitorul litoralului romanesc este tonica pentru oricine il asculta, motiv pentru care il putem considera un pionier dispus oricand sa incerce ceva nou. Pe de alta parte, modul in care este administrat Palm Beach Hotel (cu o gestionare atenta a resurselor umane si a investitiilor) este o dovada ca avem in fata un model de eficienta si de asumare a libertatii initiativei private. Caz in care nimic nu e simplu, dar poate fi oricand original.
 

 
 
Reteta bucatarului
Salata fatouche
Se prepara cu urmatoarele ingrediente, in cantitatile dorite: rosii, castraveti, ceapa, salata verde, ulei, otet, crutoane si sumac (condiment folosit in Orientul Apropiat).

 
 
 
 
Fisa de achizitii
  • Produse alimentare: Agroalim
  • IT&C: Arvo Group; Web: www.arvo.ro, E-mail: office@arvo.ro,  
    Tel.: 021/211.75.35  
  • Sisteme de inchidere centralizata: Assa Abloy
  • Textile pentru baie: Dolphin Group
  • Echipamente pentru curatenie: Holdmann Europe
  • Bucatarie profesionala: Horeca Expert
  • Accesorii bucatarie: Leida Impex
  • Produse pentru cleaning: PCS (Johnson Diversey)
  • Racoritoare: Pepsi
  • Soft hotel: TC Net
  • Soft restaurant: Top Horeca
  • Dotari bai: Kuma Romania; www.kumaromania.ro, tel.: 0244-306.067
 
 
Autor: Lucian Nicolescu
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
Proiect pensiune P+1E, cu 7 camere
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14