PROMOTII
HoRes Conference 2021 si Conferinta Forever Young Magazine 2021
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Hotel 4 stele, Turnu Magurele, Teleorman
Lista noutati Detalii
STIRI
Recuperearea Medicala pe intelesul tuturor
Lista stiri Detalii
LOCATII
Hotel Wels
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Resurse umane

Seful de sala - o functie de maxima importanta

 
El este ambasadorul bucatariei, cu rolul si datoria de a evidentia si a intelege filosofia bucatarului. Este vorba atat despre calitatea abordarii, cat si despre capacitatea de a reflecta asupra unei stari de fapt. Situatia este cumva asemanatoare unei piese de teatru: nimic nu e mai rau decat sa-i ratezi finalul! Este adevarat ca sunt multi bucatari-sefi de inalt nivel - pentru acestia vine clientul in restaurant, pentru preparatele lor. Dar nu este mai putin adevarat ca vine pentru ambianta creata; bucataria si sala de mese trebuie sa se completeze: nu poate exista una fara cealalta.
 
Principalele responsabilitati ale unui sef de sala sunt de a coordona personalul din sala, de a creste rentabilitatea restaurantului in concordanta cu obiectivele stabilite impreuna cu directiunea si de a gestiona si dezvolta relatiile cu clientii. Mai mult decat atat, el poate aduce magie si emotie, sa faca fiecare persoana sa se simta unica – de fapt acesta este lucrul cel mai important. In cazul unui restaurant de lux, multi gandesc ca atmosfera este prea rece, prea stricta - el trebuie sa lupte cu aceasta imagine. Trebuie sa pastreze intimitatea clientului, ajutandu-l sa petreaca momente placute, respectand serviciul si etalandu-si arta servirii.
Personalul aflat sub ordinele lui trebuie sa cunoasca perfect produsele servite clientului. Pentru a ajunge acolo, trebuie facuta atat instruirea obisnuita, cat si un «debriefing» (conversatii axate pe reconstituirea a ceea ce s-a intamplat in ziua respectiva, pentru a facilita intelegerea, eliberarea de trairile negative si pentru a facilita in final clarificarea situatiei, invatarea si destresarea, cresterea coeziunii de grup si stabilirea de noi legaturi de atasament – n.r.). Acest debriefing se poate desfasura eventual in engleza. Seful de sala poate veni de asemenea in fata clientului pentru a prezenta platourile, chiar pentru a propune o degustare: este mai usor de luat o decizie cand se fac teste inainte.
 
Din fisa postului
• Seful de sala gestioneaza intreaga echipa din sala de mese, compusa din maitre d’hotel, sef de rand, ospatar, comis etc.;
• Organizarea muncii, conceperea orarului, angajari uneori, in stransa colaborare cu directorul restaurantului;
• Trebuie sa controleze marja bruta a profitului si sa se asigure ca aceasta este tot timpul excedentara, ceea ce inseamna ca trebuie supravegheate si aprovizionarea, nivelul stocurilor si comenzile pentru bar si pivnita, selectia furnizorilor in colaborare mai mult sau mai putin stransa cu directorul restaurantului, in functie de organizarea interna;
• Organizeaza evenimente si negociaza pretul pentru rezervarile de grupuri, in colaborare cu directorul de restaurant.
 
Misiuni
• Intampina clientii, ii plaseaza si ii consiliaza;
• Orienteaza si favorizeaza vanzarea preparatelor din meniu;
• Asigura respectarea ritmului servirii, adaptat nevoilor clientilor;
• Anticipeaza si vegheaza la buna desfasurare a servirii;
• Controleaza facturarea si incasarile;
• Asigura satisfactia clientilor;
• Gestioneaza stocurile si inventarul;
• Organizeaza munca si asigura o buna transmitere a informatiilor;
• Integreaza, formeaza, anima si supravegheaza echipa din sala.

Calitati principale
• Excelent profesionist, avand cunostinte aprofundate in ospitalitate, servicii, munca in sala de mese, un simt deosebit in lucrul cu clientii;
• Bun manager al echipei, bun pedagog;
• Prezentabilitate;
• Vorbirea limbii engleze este foarte apreciata, iar a doua limba straina este un plus;
• Bune calitati de gestionar;
• Rigurozitate si spirit organizat.

Reper: Franta - principalele diplome si nivele de formare
1. Bacalaureat profesional in restauratie sau servicii si comert, sau cu specific hotelier;
2. Bac +2, in urma caruia se obtine suplimentar un brevet de tehnician superior in hotelarie-restauratie, optiunea”Arta culinara, arta mesei si serviciului“ - este mai potrivita aceasta formare, avand in vedere complexitatea afacerii, cunostintele tehnice, de gestiune si de management necesare;
3. Oricare ar fi formarea sa initiala, aceasta trebuie sa fie completata de una sau mai multe experiente ca maitre d’hotel in restaurante mari, inainte de a avea acces la functia de sef de sala.
 
Viitorul este promitator pentru cei care acorda importanta acestui post. Se observa tot mai des ca nu trebuie sa ramai adeptul unei singure tehnici, cea invatata in scoala de profil. Dimpotriva, este tot mai necesar sa fim flexibili la cererea clientului: daca acesta vrea sa manance pui de Bresse, trebuie sa facem cumva sa i-l dam. In plus, trebuie sa-i atragem atentia, sa-i oferim o serie de mici lucruri care sa faca diferenta. Daca, de exemplu, desfaci in fata lui un preparat in hartie de pergament, el simte dintr-o data toata savoarea. Acest lucru transforma sala intr-o scena de spectacol, si fara ca lucrurile sa fie foarte complicate. Aici, rolul sefului de sala este capital. Cand el incepe sa prinda gust pentru ceea ce inseamna «Art de la table», va vedea ca este o meserie cu totul speciala, ca trebuie sa ai enorm de multe cunostinte tehnice si practice. Dincolo de latura profesionala, intervine mult si tusa personala. Clientul poate fi facut sa viseze si sa aprecieze toate meseriile care contribuie la obtinerea unei mese reusite.
 
Evolutia sa posibila:
Sef de sala intr-un restaurant mare → director de restaurant traditional → director de restaurant intr-un hotel → director zonal pentru un restaurant de lant
 
 
    Tel: 021/ 335.64.70    
    E-mail: office@jobresthotel.com
    Web: www.jobresthotel.com
 
 
 
 
Autor: Patrick Pettenuzzo
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
Proiect pensiune P+1E, cu 7 camere
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14