PROMOTII
Pachet AVENTURA IN FAMILIE – Toamna 2018
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Leida este partener Shaerer Elvetia in Romania pentru masini de cafea automate
Lista noutati Detalii
STIRI
Noutate Leida Impex: Camera cu fulgi de zapada sau furtuna de zapada
Lista stiri Detalii
LOCATII
Hotel Wels
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Focus

Sisteme soft pentru afaceri grele

 
    Aproape ca nu mai exista domenii ale vietii noastre in care sa nu depindem de sistemele informatice. N-o sa dezbatem aici daca acest lucru este bine sau rau. Ne resemnam intr-o oarecare masura ca suntem niste „oameni recenti”, care au rupt-o cu intelegerea functionarii lucrurilor si ne bucuram plenar de beneficiile tehnicii. In cazul sistemelor informatice de gestiune din horeca, avantajele nu sunt deloc putine si le enumeram aici, asa cum au reiesit ele din discutiile avute cu furnizorii acestor solutii.
 
    Inainte de toate, un sistem informatic de gestiune in horeca este usor de utilizat, eficient si salveaza timp. In plus, ospatarul dotat cu dispozitive PDA (Personal Digital Assistant, agenda personala electronica) este degrevat de calculul notelor de plata si se poate concentra pe indeplinirea celorlalte obligatii fata de client. Cand vorbim despre IT, asociem domeniul cu securitatea ridicata a datelor si mai ales cu flexibilitatea solutiilor. Ceea ce inseamna ca softurile de gestiune se pot adapta nevoilor clientului, se pot integra cu alte sisteme, precum cel contabil si, bineinteles, pot fi upgradate. Si tot ca un avantaj de securitate, sistemele de restaurant diminueaza semnificativ pierderile si furturile. Iar atuurile acestor solutii nu se opresc aici pentru ca: inlesnesc comunicarea intre departamente, asigura managerului o baza de date consistenta, din care se pot extrage statistici si cu care se pot efectua studii privind solicitarile clientilor, pot dispune de functii inedite precum notele de plata in limbi straine sau comenzi personalizate.
 
    Cum cumparam o aplicatie
    Dar care sunt pasii achizitionarii unui astfel de sistem. Eduard Rezeanu, director la firma constanteana Multisoft, explica: „Prima data, clientul are o cerere specifica de programe de gestiune pentru hotelul sau restaurantul sau. Firma furnizoare ii prezinta aplicatiile de care dispune. Daca apar cereri pentru optiuni care nu exista in aceste aplicatii, programul este updatat astfel incat sa raspunda la ceea ce a solicitat viitorul beneficiar. Un fast-food, de exemplu, a dorit integrarea unui cantar Bizerba impreuna cu un cititor de coduri de bare, cerere la care ne-am conformat.”
    „Inaintea vanzarii, arata Ioana Unciuleanu, Director Marketing & Sales la Wintech Electronic, realizam pentru client o configuratie in functie de solicitarea sa, iar dupa ce-i furnizam produsul, acordam service si updatare, in conditiile unui contract de service.”
 
„Achizitionarea unui sistem de la noi se poate face de la aproximativ 2800 de euro. Amortizarea se face instant intr-un sistem de mai mult de sapte rate sau, la plata integrala, aproximativ dupa 7-8 luni.”
Ioana Unciuleanu, Director Marketing & Sales la Wintech Electronic
   
    „Pentru o perioada de una pana la trei luni se asigura o perioada de asistenta tehnica gratuita, mai arata si reprezentantul Multisoft. Dupa aceasta perioada, cel putin in cazul nostru, peste 80% dintre clienti incheie un contract de asistenta tehnica pentru programe, precum si de service hardware, pentru echipamente.”   
    „Nu poti sa vinzi astfel de sisteme fara o evaluare prealabila, apreciaza Vitalie Bologan, managerul Rkeeper. Clientii suna, cer un anumit produs, dar reprezentantul firmei trebuie sa-l intrebe pe cumparator pentru care motiv a ales respectiva configuratie. Vanzatorul trebuie sa ofere, atentie, o solutie si nu un produs. Asta deoarece fiecare local are niste particularitati, deci se impune o evaluare personalizata a necesitatilor. Partenerii nostri au inteles acest lucru si in 90% din cazuri ne cer sfatul cand fac o achizitie.”
    „Dupa livrare, beneficiarul poate opta pentru service la abonament sau la interventie, dupa cum prefera clientul, mai afirma directorul Rkeeper. O asemenea relatie, in mod clar usureaza atat munca utilizatorilor, cat si a firmei furnizoare, care ajunge astfel sa cunoasca mai bine nevoile acestora.”
    „Foarte importanta la momentul alegerii unei solutii IT dedicate este existenta serviciilor post-vanzare, spune Alina Soare, Marketing Manager la firma Top Horeca. Fara un set complet de asemenea servicii, buna functionare a unei solutii IT poate fi pusa in pericol. Astfel, ulterior furnizarii se impun din partea firmei distributioare implementare si training specific, suport si asistenta 24 de ore din 24, prin telefon, online sau la fata locului, accesul la update-uri si upgrade-uri, atunci cand este cazul, precum si mentenanta hardware.
 
„Preturile practicate variaza in functie de complexitatea solutiei oferite. Punem la dispozitia clientilor, pe langa solutiile software dezvoltate la noi, echipamente specifice a caror configuratie variaza in functie de cerere. Astfel, o solutie completa, ce include atat software, cat si hardware, serviciile de instalare, configurare, pregatire a personalului care le utilizeaza si asistenta post-vanzare poate porni de la cateva sute de euro si ajunge la cateva zeci de mii de euro.”
Alina Soare, Marketing Manager, Top Horeca
   
    Promovari soft
    Procesul de vanzare este unul complex si include in primul rand consultanta oferita clientului, in vederea alegerii solutiei optime, dupa cum prezinta lucrurile Alina Soare: „Se analizeaza in primul rand cerintele specifice de business, dupa care se prezinta solutiile la nivel general. Pe baza datelor colectate, fiecare propunere este personalizata si adaptata nevoilor clientului. Astfel, aceste solutii nu risca sa fie deficitare sau redundante, ci se adapteaza perfect necesitatilor cumparatorului, indiferent de dimensiunea unitatii pentru care se solicita implementarea sistemului.”
    „Promovarea se face prin activitati directe catre clienti, arata si directorul de marketing de la Wintech Electronic. Asta inseamna ca mergem la potentialul beneficiar, il invitam la noi sau la un alt client de-al nostru si demonstram utilitatea aplicatiei. Astfel am acoperit cu produsele noastre zona de sud a tarii si, prin distribuitorii nostri, Iasiul si Aradul. In plus, promovam softul prin reclame in reviste specializate si in ghiduri de servicii.”
    Eduard Rezeanu, de la Multisoft, spune ca in acest domeniu firmele trebuie sa mizeze in principal pe reclama pe care o fac clientii: „Pentru noi cel putin, recomandarea cumparatorilor multumiti este principala metoda de promovare. In aceeasi masura, ne ajuta si utilizatorii programelor noastre care schimba locul de munca si acolo unde acestia ajung propun aplicatiile cu care au lucrat eficient.”
 
„Pretul acestor produse difera in functie de anumiti parametri. De exemplu, sistemul de gestiune hoteliera depinde de numarul de camere, de existenta unei centrale sau a unui sistem de acces in camere, cu card magnetic sau cu radio. La cel pentru restaurant, pretul variaza in functie de licente si de modul de plata (fie integral la inceput, fie jumatate initial si inca jumatate dupa instalare sau in rate). Insa costuri mai mari au echipamentele care trebuie achizitionate. De pilda, la aplicatia de restaurante si baruri, licenta de vanzare este 600 de euro, dar imprimanta fiscala aferenta este 550 de euro, un POS cu monitor touchscreen, 1115 euro, iar o imprimanta de sectie, 240 de euro, toate fara TVA.”
Eduard Rezeanu, Director Comercial la firma Multisoft
   
    Vitalie Bologan spune ca un patron din horeca este vizat prin toate aceste cai: „Cea mai buna promovare sunt desigur clientii multumiti. In plus, mai este reclama prin revistele de specialitate, paginile si banner-ele de pe internet si actiunea agentilor de vanzari care stabilesc contacte cu potentialii clienti.”
Solutia „din om in om” este cea de la care si reprezentantii Top Horeca asteapta cea mai buna promovare. In plus, spun acestia, ajung la managerii de achizitii din hoteluri, restaurante sau baruri prin intermediul unor campanii de marketing si prin participari la evenimente de profil.
    In fine, printr-o intrebare a chestionarului nostru am vrut sa aflam si cine achizitioneaza solutiile de gestiune informatica in horeca. Ioana Unciuleanu indica faptul ca produsele Wintech Solutions merg in proportie de 40% catre hoteluri si pensiuni, 57% la restaurante, baruri, cafenele, patiserii si cofetarii, iar 3% la centrele spa. La randul sau, Eduard Rezeanu, apreciaza ca 60% dintre clientii Multisoft sunt restaurante si baruri, iar 40% hoteluri si pensiuni. „Ponderea cea mai mare, printre clientii din horeca ai firmei Top Horeca o au restaurantele, barurile si cafenelele, urmate de lanturile de hoteluri, iar o pondere mai scazuta o au pensiunile”, estimeaza si Alina Soare, Marketing Manger al firmei. Iar Vitalie Bologan, directorul de la Rkeeper, arata: „Noi promovam in primul rand solutiile pentru restaurante, baruri si cafenele, dar nu lipsesc din oferta noastra nici solutiile pentru hoteluri, realizate in Rusia”.
 
„La achizitia unui sistem precum cele pe care le comercializam, pretul include calculatoare, care sunt de mai multe feluri si au diferite preturi, imprimante si multe altele. Numarul si tipul acestora depinde de particularitatile localului, de unde si variatiile mari de costuri. In medie insa, pretul ar fi de aproximativ 2700-3000 de euro, pentru un sistem complet.”
Vitalie Bologan, Director General Rkeeper
 
”Acoperim 65% din necesarul de softuri de gestiune in piata horeca"
Discutie cu Edmond Mironica, Director de Vanzari la firma Bit-Soft
 
HoRes: Spuneti-ne caror unitati din horeca le furnizati aceste aplicatii?
Edmond Mironica: Solutiile noastre se adreseaza cu precadere locatiilor medii si mari, dar avem in portofoliu si o plaja de clienti mici - cafenele, fast-food-uri etc. - unde nevoia de gestiune a informatiei reprezinta motorul succesului. Bit-Soft acopera 65% din proprietatile horeca din tara noastra care folosesc o solutie informatica. Majoritatea lanturilor hoteliere din Romania folosesc o solutie furnizata de compania noastra, solutie profesionala care acopera nevoile operationale si informationale ale unui lant de hotel sau de restaurant.
 
HoRes: Care este relatia pe care o aveti cu clientul dupa furnizarea aplicatiei
E.M.: Mai intai, sa spun ca suntem alaturi de clientii nostri prin consiliere atat in faza de preinstalare a programului, cat si dupa vanzare, oferindu-le asistenta 24 de ore din 24. De asemenea, toti cumparatorii, prin contractul de mentenanta incheiat ulterior vanzarii beneficiaza de upgrade-uri gratuite si de intreaga disponibilitate a echipei de specialisti software si hardware.
 
HoRes: Dincolo de pozitia pe care o aveti pe piata, cum ajungeti la noii clienti?
E.M.: In general, profesionistii in domeniu - managerii de hotel sau F&B - au lucrat sau lucreaza cu una dintre solutiile noastre, in care au prins incredere. Ei reprezinta cea mai buna publicitate pentru noi.  
 
HoRes: Ce costuri presupune achizitia sistemelor pe care le furnizati?
E.M.: Costurile solutiilor pe care Bit-Soft le pune la dispozitia pietei sunt strans legate de numarul de camere, daca vorbim despre un hotel, sau de numarul de POS-uri, daca vorbim despre un restaurant. Aceste investitii nu au nevoie de un timp lung de amortizare - este o chestiune de luni de zile - daca produsele software se folosesc la intreaga loc capacitate. Daca adaugam si faptul ca putem pune la dispozitie solutii profesionale de raportare centralizata - pentru lanturi de hotel, restaurant, cafenele etc. - investitia devine o necesitate care economiseste timp si asigura o corecta operare a proprietatilor administrate.
 
Pentru acest material, au furnizat informatii firmele: Bit-Soft, Multisoft, Rkeeper, Top Horeca si Wintech Electronic.
 
 
Autor: Dorelian Bellu
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
SAB NET / CAHM - cosmetica hoteliera cu textura naturala si prezenta europeana
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14