PROMOTII
Promotie la vopsele decorative
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Studioul inSIGN va propune noul concept de design pentru cladirea in care functioneaza Hotelul Radisson Blu Bucuresti
Lista noutati Detalii
STIRI
Formele moderne KUMA definesc stilul tau de viata
Lista stiri Detalii
LOCATII
Hotel Wels
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Editorial

Slalom printre incertitudini

 
    Voi incerca in cele ce urmeaza sa fac un slalom printre intrebarile unor oameni mult mai pricepuţi ca mine intr-ale domeniului. Sunt cei pe care i-am intalnit in ultimul timp si pe care ii veti cunoaste sau recunoaste si dumneavoastra in aceasta editie. De fapt, e un slalom nu „printre”, ci „prin” intrebari, pentru ca jaloanele nu pot fi evitate. Sunt atat de clare si nemiloase, incat te autochestionezi la randul tau, pe buna dreptate, de ce nu poti fi si tu la fel de lucid. Ei stocheza informatiile din industrie, interpreteaza graficele, actioneaza in consecinta, fac recomandari. Si, in loc de concluzie, fac ceea ce trebuia sa faca un reporter: pun intrebari. Iata un exemplu: „Romania mai vrea sa fie o destinatie turistica?”. Ne dam seama imediat ca ne-am pus prea putini aceasta problema, mergand pe un drum al inertiilor cu gandul ca este firesc sa vrem sa facem hoteluri si restaurante, fara sa ne intrebam prea des de ce, cum sau unde. „Are industria ospitalitatii un viitor previzibil in Romania?”. Teoretic da, exista si o strategie in acest sens, bineinteles redactata, indosariata si uitata intr-un sertar. Deci, raspunsul este deocamdata inutil. „Litoralul romanesc poate deveni o tema interesanta?” – iata o alta intrebare, pe care si-o vor pune probabil multi hotelieri dupa aceasta vara atipica. „Cand vom avea un turism nepolitizat, capabil sa intre in circuitul international al valorilor?”, „Ce sanse are turismul de nisa fara o infrastructura adecvata?”. Ne oprim aici, e suficient pentru o perioada oricum incarcata.
    Poate ca raspunsul depinde de fiecare hotelier in parte, poate ca depinde de toti laolalta. Cei care activeaza in acest domeniu stiu, in subconstient sau „la vedere”, ca tot ce a fost nu se va mai repeta, ca suntem obligati sa iesim pe piata cu ce avem mai bun, la alte standarde de prezentare si cu o noua atitudine, sau vom ramane sa facem un turism cu importanta locala, prea des bazat pe „mica ciupeala” sau, asa cum spunea cineva, pe principiul „Da, Doamne, sa ploua la bulgari” (obsesia neputintei noastre de cativa ani). Mai mult decat atat, aceasta criza ne-a aratat cat de stransa este legatura dintre industria ospitalitatii si mediul economic romanesc, infrastructura rutiera, capacitatea noastra de a sustine domeniul cu resurse umane. Ni s-a demonstrat ca fara o strategie care sa depaseasca stadiul festivist si sa treaca la constructii de sosele si crearea unui cadru economic favorabil nu vom iesi din destinul nostru provincial. Mai mult decat oricand, s-a vazut lipsa de solidaritate a celor din ospitalitate, preocuparea excesiva a unora pentru acumularea unui patrimoniu imobiliar care acum se pare ca nu mai foloseste la nimic. S-a vazut trezirea la realitate in ceasul al doisprezecelea, cand deodata ne-am dat seama ca in Romania exista prea putini specialisti in management si prea multi investitori care sunt si patroni, si directori de achizitii, si agenti de vanzari.    
    Asadar, va oferim o editie asezonata cu multe luciditati, unele dureroase, dar speram stimulative. E o editie pigmentata cu sfaturi si sugestii pentru a rezista in piata. Incepem cu informatii din zona lanturilor hoteliere, fapt care ne sugereaza doua fatete ale stadiului in care ne aflam. Pe de o parte, aceste lanturi internationale exista in Romania, ceea ce inseamna ca ne bucuram de credit din partea lor. Pe de alta parte, devine tot mai evident ca nu putem razbi izolandu-ne, refuzand sa devenim ceea ce se cere in ospitalitatea internationala.

    Lectura usoara si, pe cat posibil, placuta!
 
 
Autor: Lucian Nicolescu
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
Hotel e-shop - magazin online de textile hoteliere
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14