PROMOTII
HoRes Conference 2021 si Conferinta Forever Young Magazine 2021
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Ansamblu rezidential de 5 blocuri
Lista noutati Detalii
STIRI
Proiect de pensiune cu 6 camere si un apartament
Lista stiri Detalii
LOCATII
Hotel Wels
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Stiri

Stiri

 
    Reprezentativitate in ECTAA pentru agentiile de turism din Romania
    Pe 26 si 27 mai a.c., Praga a gazduit Adunarea Generala Bianuala a ECTAA (Grupul Asociatiilor Agentiilor de Turism si Touroperatorilor din cadrul UE). Cu aceasta ocazie, Corina Martin, presedintele ANAT, a fost aleasa in Comisia de Touroperatori, iar Antonio Nitu, vicepresedinte ANAT, in Comisia de Air Matters. Mandatele liderilor ECTAA acopera o perioada de doi ani si reprezinta decizia unanima a tuturor tarilor membre.
    ECTAA reprezinta punctul de legatura intre forurile legislative europene (Comisia Europeana/ Parlamentul European) si comunitatea agentilor de turism europeni, initiativele sale contribuind la punerea in armonie a principiilor legislative generale cu activitatea concreta a operatorilor de turism. ANAT este membru asociat ECTAA din 1999 si a devenit membru cu drepturi depline in organismul european la 1 ianuarie 2007, odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana.
    ”Consideram ca detinerea mandatului de presedinte al ECTAA de catre Irena Guerguieva, reprezentanta Asociatiei Bulgare a Agentiilor de Turism, constituie un avantaj pentru Romania, care are in tara vecina un aliat cu care va putea dezvolta programe comune, relatia dintre cele doua tari fiind foarte stransa in prezent”, au declarat reprezentantii ANAT in contextul evenimentului de la Praga.
 
    Holdmann: reorganizare pe timp de criza
    Criza financiara a determinat multe companii sa isi revizuiasca bugetele destinate produselor si serviciilor din domeniul igienei profesionale, ceea ce i-a afectat si pe furnizorii de asemenea solutii. In acest context, cifra de afaceri a firmei Holdmann a scazut cu peste 42 % in 2009, comparativ cu 2008, ajungand astfel la 3,9 milioane de euro. Echipa de conducere a firmei a luat o serie de masuri care au vizat adaptarea la conditiile pietei:
    1. Consultanta externa pentru managementul situatiilor de criza/controlul costurilor
„Din martie anul trecut, ne-am adaptat situatiei economice si una dintre masuri a fost sa apelam la o companie de consultanta specializata in managementul situatiilor de criza. Ca urmare a acestui fapt, am eficientizat activitatea si am implementat un control riguros al costurilor” a declarat Razvan Nechita, Directorul General al companei.
    2. Externalizarea sistemului logistic si suport oferit echipei de vanzari
    In a doua jumatate a anului 2009 s-a externalizat cea mai mai parte a sistemului logistic si a fost implementat un sistem CRM (Customer Relationship Management). Un proiect important finalizat in 2009 a fost si crearea unui soft dedicat segmentului de vanzari, soft cu ajutorul caruia reprezentantii Holdmann pot crea oferte personalizate, intr-un timp foarte scurt. 
    3. Reducerea efectivului de angajati
    Numarul total al angajatilor a scazut cu 20 %, ajungand pana la 108 angajati la sfarsitul anului 2009. „Sunt decizii dure, dar necesare in contextul dificil de pe piata”, a specificat directorul companiei.
    Ca urmare a masurilor luate, productivitatea pe salariat a crescut cu 41 %, raportul vanzari/cost marfa s-a imbunatatit cu 16 %, iar profitabilitatea a crescut cu 40 % in primul trimestru al acestui an fata de aceeasi perioada a anului 2009. In plus, numarul clientilor noi care au achizitionat produse de curatenie si igiena marca Holdmann in 2009 a ajuns la 1.200. Din totalul cifrei de afaceri pe 2009, ponderea echipamentelor igienico-sanitare a fost de 36 %, iar consumabilele igienico-sanitare au fost in proportie de 64 %. 
    Eficientizarea activitatii si consolidarea parteneriatelor sunt premizele unei noi evolutii: Directorul General Razvan Nechita arata ca Holdmann mizeaza pe dezvoltarea de produse noi, compatibile cu cele deja existente in portofoliu. „Piata isi va reveni usor si suntem optimisti ca echipa va face fata cu brio provocarilor. Holdmann isi propune pentru anul acesta o cifra de afaceri de 4,3 milioane de euro, in crestere cu 10 % fata de cea realizata in 2009”, a incheiat dumnealui.

     32 % dintre angajati iau pranzul la restaurant
    Potrivit unui studiu efectuat de Nestlé (prin brandul Maggi) referitor la obiceiurile si preferintele romanilor pe aceasta tema, 68 % dintre cei care au participat la studiu prefera sa ia pranzul la birou, in timp ce 32 % merg la restaurant, cantina sau opteaza pentru fast-food. 50 % dintre persoanele care iau pranzul la birou prefera mancarea gatita acasa și 21 % dintre ei aleg sa comande preparate de la firme de catering. 
    Aproximativ 70 % dintre respondentii care iau pranzul la birou mananca un singur fel de mancare. Legumele si fructele sunt prezente in meniul de pranz al respondentilor care iau masa la birou, 60 % dintre acestia declarand ca le consuma de doua-trei ori pe saptamana. 
    Sondajul fost efectuat in perioada 3-10 mai 2010, la studiu participand un numar de 2.391 respondenti, femei si barbati din toate regiunile tarii, cu varste peste 18 ani.
 
    Importanta zonei de food & beverages a unei locatii
    Hotelul de 3 stele Graffiti din Bucuresti (zona Floreasca) are in componenta nu doar spatii de cazare (12 camere), ci si un restaurant, respectiv un club cu acelasi nume. Proaspat manager al locatiei, domnul Bogdan Dumitrescu a conceput un plan de restructurare, care sa eficientizeze patrimoniul pe care il gestioneaza. ”Mi-am indreptat atentia in special catre zona de food & beverage”, ne declara domnul Bogdan Dumitrescu. ”Aici a fuctionat un club de noapte pe care am inceput sa-l reorientam catre anumite segmente: petreceri (mai ales pentru adolescenti), majorate si, pentru a ne individualiza, karaoke si programul de after hours. Sunt tendinte pe care vrem sa le valorificam, oricat de stricta ar fi nisa”, continua dumnealui. Capacitatea clubului este de 40-50 de persoane, fiind prevazut cu toate dotarile necesare - aerisire, climatizare, jocuri de lumini, retroproiector, aparatura pentru karaoke. ”Am identificat aceasta nisa pornind chiar de la domeniul in care activam noi, cei din HoReCa. Exista oameni care lucreaza in baruri, discoteci pana la 2-3 dimineata si vor sa se destinda dupa prgram. Bineinteles, nu mai pot sta tot unde au lucrat, deci isi cauta un loc al lor, eventual un loc intim, unde sa nu fie deranjati. Intrucat criza ne-a afectat si veniturile nu mai sunt atat de mari, sunt preferate cluburile unde se poate sta mai mult, la preturi acceptabile. Incercam sa-i aducem aici, mai ales in weekend, cand gradul de ocupare al hotelului este redus. Oricum, clubul este izolat fonic”, detaliaza Bogdan Dumitrescu.  
    In privinta restaurantului, managerul a trebuit in primul rand sa stabilizeze fluxul de personal (destul de intens). A urmat evaluarea meniului, lista de vinuri, adaptarea meniului la noile preturi, orientarea catre preparatele in tendinte. ”Putini proprietari isi dau seama de importanta unui manager specializat pe zona de food & beverage. Realitatea este ca atunci cand nu schimbi meniul 3 ani de zile... nu te poti astepta la rezultate. Trebuie sa te adaptezi la oferta de sezon - cand piata e plina de verdeturi, e ineficient sa faci tot fasole cu afumatura sau numai ciorba de burta. La schimbarea meniului nu e vorba doar de aprovizionare, e vorba si de fidelizarea clientului. Un client fidel nu poate manca aceleasi preparate, chiar daca ai 50 sau 100 in meniu – la un moment dat le epuizeaza. La 6 luni trebuie sa vii cu noutati. Cand ai si un cuptor si poti face focaccia, de exemplu, e pacat sa nu fii inventiv. Singura problema poate fi directia in care evolueaza criza: cat de intensa va fi, in ce masura se vor orienta clientii dupa criteriul pretului, renuntand la mancarea sanatoasa”, a incheiat domnul Dumitrescu.

    Casa Vitan – restaurant si club
    La inceputul lunii mai, oamenii de afaceri de origine turca Atilla Guncan, Cem Zeren si Mehmet Babacan au inaugurat in calitate de investitori Restaurantul Casa Vitan, situat in Calea Vitan nr. 199. Locatia include si Clubul E-Motion, destinat atat petrecerilor private, cat si organizarii de evenimente corporate.

                            
 
    Restaurantul are specific romanesc, international si turcesc, dorinta declarata a proprietarilor fiind ca bucataria sa reprezinte punctul forte al locatiei. In acest scop, o buna parte a investitiei totale, de 370.000 de euro, au reprezentat-o echipamentele profesionale, de la frigidere la cuptoarele pentru pizza, gratarele cu carbuni si masinile de gatit profesionale, utilizate de bucatari de origine romana si turca. De asemenea, conceptul se bazeaza pe prelucrarea ingredientelor proaspete, de buna calitate, iar painea servita este preparata chiar in bucataria restaurantului. Meniul este foarte variat, de la familiarele supe si ciorbe, pana la exoticele varietati de kebap sau preparate la cuptor turcesc.
 
    Infrastructura noua catre manastirile tulcene
    Aproape 76 milioane de lei vor fi investiti in infrastructura de acces si de mediu pentru valorificarea turistica a manastirilor din judetul Tulcea, conform unui proiect finantat prin Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, sustinut de Uniunea Europeana din Fondul European de Dezvoltare Regionala. Durata derularii programului va fi de 23 de luni, incepand cu mai 2010. Obiectivele urmarite sunt: imbunatatirea accesului in zona manastirilor nord-dobrogene Saon, Celic-Dere si Cocos, cresterea contributiei turismului la dezvoltarea regiunii si cresterea atractivitatii turistice a zonei. In urma investitiilor efectuate, se asteapta cresterea numarului de vizitatori la obiectivele din zona de la 60.000 la 100.000 turisti / an, crearea a cel putin 400 de noi locuri de munca si cresterea veniturilor la bugetele locale cu 75 %.
 
    Constanta – pol de crestere pentru turism si activitati portuare
    Zona Metropolitana Constanta va beneficia de finantare in cadrul Programului Operational Regional - Axa 1 pentru dezvoltarea urmatoarelor proiecte care vizeaza turismul in zona:
    1. Centrul de excelenta in turism si servicii „Tomis” (valoarea proiectului este de 33.750.000 lei, obiectivul fiind dezvoltarea infrastructurii de afaceri in vederea cresterii economice durabile a zonei prin dezvoltarea – diversificarea serviciilor de afaceri cu valoare adaugata mare). 
    2. Promenada turistica Mamaia (valoarea proiectului este de 56.100.000 lei, acesta vizand promovarea si valorificarea patrimoniului natural din statiunea Mamaia, in vederea stimularii cresterii economice locale si regionale, crearii de noi locuri de munca si promovarea imaginii statiunii Mamaia ca destinatie turistica la nivel international). 
    3. Imbunatatirea accesului intre municipiul Constanta si platforma industriala Navodari (valoarea proiectului de 58.800.000 lei va ajuta la dezvoltarea zonei turistice in zona Mamaia – Navodari).
 
    Adunarea Generala a Asociatiei MedCruise la Constanta
    In perioada 2-5 iunie 2010, a avut loc la Contanta cea de-a 36-a Adunare Generala a Asociatiei Internationale MedCruise - o asociatie al carei obiectiv este promovarea industriei de croaziera in Marea Mediterana si in marile invecinate. Asociatia ii asista pe membrii sai prin furnizarea de oportunitati profesionale de promovare, avand in prezent 55 de membri din 78 de porturi din regiunea Marii Mediterane.
    In cadrul evenimentului a fost subliniat faptul ca portul Constanta are cel mai modern terminal de pasageri de la Marea Neagra, inaugurat in 2005 in urma unei investitii de 2,5 milioane de euro si avand o capacitate de 100.000 de pasageri pe an. Conform oficialilor Portului Constanta, tariful pentru pasagerii sositi la bordul navelor maritime se va diminua cu 50 %, pana la 2,5 euro de persoana. In acest an si-au anuntat vizita in Portul Constanta 60 de nave de pasageri, cu peste 16.000 de turisti straini la bord, estimandu-se o crestere de pana la 25 % (comparativ cu anul 2009) a numarului de turisti care vor sosi la terminalul de croaziere.

    O noua pensiune la Bran
    La sfarsitul acestei veri va fi inaugurata o noua pensiune in statiunea Bran. ”Mai sunt necesare investitii de 70.000 -100.000 de euro pentru a finaliza aceasta pensiune care va oferi conditii de 4 stele, dar o vom clasifica probabil la 3 stele”, arata investitorul, domnul Dan Gologan. Originar din judetul Constanta, domnul Gologan este pasionat de munte si, impreuna cu familia, a pornit aceasta lucrare care, arata dumnealui, nu a fost favorizata de criza in privinta costurilor. ”In afara de faptul ca fierul a fost ceva mai ieftin, nici vorba de preturi mai bune la materiale sau manopera”, sustine domnul Gologan. Pensiunea isi va putea primi oaspetii in cele 13 camere,  iar pentru asigurarea serviciilor suplimentare se vor amenaja un restaurant, un bar, o sala de conferinte, parcare si altele.

    Investitie italiana in Bucuresti
    Pe Strada Vasile Lascar nr. 59 din Bucuresti, firma Gipa Vegia, apartinand unor oameni de afaceri italieni, investeste peste 5 milioane de euro in construirea unui hotel de 4 stele cu 33 de camere (S+P+4E, circa 2.600 mp suprafata totala desfasurata). Hotelul este anexat unei vile din anul 1910, care a a fost recuperata si consolidata, in acest spatiu urmand sa fie amenajata sala pentru mic dejun si crama. Lucrarile incepute in 2008 se vor finaliza in august anul acesta, in iunie 2010 executandu-se finisajele interioare si exterioare.
 
Autor: Lucian Nicolescu
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
Proiect pensiune P+1E, cu 7 camere
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14