PROMOTII
OFERTA SPECIALA MULTISOFT
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Proiect clasic hotel 5 stele, Bucuresti
Lista noutati Detalii
STIRI
Produs contrafacut ASEVI PARDOSELI PORTOCALA 1L
Lista stiri Detalii
LOCATII
Golden Tulip Ana Dome
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       SPA & Wellness

Studiul de fezabilitate pentru un centru SPA

 
Datorita importantei segmentului de SPA si wellness si a continuei dezvoltari pe care o cunoaste acest domeniu, studiul pietei competitive si studiul de fezabilitate au devenit puncte foarte importante in strategia de patrundere pe piata si de dezvoltare a unui business. 
Daca este gestionat corect si dezvoltat, un centru SPA va aduce plus valoare unui hotel (si nu numai) atat ca imagine, cat mai ales ca venituri, oferind investitorului posibilitatea de a creste considerabil cifra incasarilor, gradul de ocupare a hotelului si in unele cazuri extinderea perioadei de functionare (de exemplu in cazul hotelurilor de pe litoral).
 
 
Analiza sau studiul de fezabilitate se efectueaza pentru a determina viabilitatea unui proiect, prin proiectii financiare, estimari de cheltuieli, previziuni calculate, indicatori ce se refera la gradele de ocupare ce pot fi obtinute si la tarifele medii ce pot fi practicate de catre centrul SPA pentru serviciile propuse clientilor. Rezultatele ajuta si pot influenta decizia investitorului de a demara sau nu proiectul. Pe baza concluziilor acestei analize, un proiect poate demara sau poate continua intr-o maniera modificata, poate fi amanat sau chiar anulat.
In acest sens, studiul de fezabilitate trebuie sa fie o analiza detaliata care sa evalueze printre altele si urmatoarele aspecte: facilitatile SPA (design-ul si marimea facilitatilor), cabinetele de tratament / impartirea spatiilor pe zone, numarul de cabinete de tratament preconizate, costul estimat / mp, precum si pentru echipamente si finisaje, preturile serviciilor si tratamentelor SPA, calitatea facilitatilor si a serviciilor, avantajul competitiv / analiza segmentului competitiv, modelul financiar (venituri si cheltuieli), preconizarea numarului de angajati, potentiali clienti / definirea targetului, cererea potentiala, competitia potentiala.

Atunci cand ne gandim sa investim intr-un proiect SPA, in faza studiului de fezabilitate este esential sa tinem cont ca este vorba de inceputul unei afaceri. In cazul in care nu este structurat ca o afacere, construit ca o afacere si gestionat ca o afacere, intr-o zi am putea constata ca SPA-ul nu mai este o afacere. Investitorul trebuie sa stie in ce urmeaza sa investeasca, ce presupune aceasta afacere, ce poate merge bine sau ce poate merge prost.
Asa cum o astfel de investitie nu trebuie perceputa doar ca pe o afacere fara a tine cont si de factorul uman, de scopul si destinatia serviciilor dintr-un SPA, nici dorinta singulara de a dezvolta o afacere de acest tip dintr-un impuls emotial, din pasiune sau din dorinta de a ajuta sau a veni in intampinarea nevoilor si dorintelor oamenilor, nu este suficient.

Multe proiecte se confrunta cu intarzieri in lucrari si amanari ale momentului deschiderii, impreuna cu cheltuieli neasteptate care maresc costul investitiei mai mult decat cel estimat initial. Paradoxal, sa fii proprietarul unui SPA nu este o experienta relaxanta. Daca acest lucru este ceea ce cautati, atunci este mai bine sa va limitati experienta mai degraba la aceea de client, decat la cea de proprietar.
Succesul unui SPA depinde si de cat de bine iti cunosti competitorii, si de pozitionarea ca locatie in spatiu, pentru a putea indeplini nevoile potentialilor clienti mai bine decat rivalii. Conceptul si pozitionarea in piata vor determina tipul de strategie de marketing si de vanzare.

Se impune si o scurta analiza SWOT: una din modalitatile cele mai bune de a evalua potentialii competitorii este prin cunoasterea si testarea directa a serviciilor celorlaltor centre SPA din zona, competitoare. Acest lucru va permite investitorului sa inteleaga mai bine ce ofera concurenta si sa poata elabora o analiza SWOT corecta.
Pe scurt, studiul de fezabilitate trebuie sa urmareasca urmatoarele aspecte:
-O analiza cuprinzatoare a profilului populatiei, inclusiv varsta, tipologia cheltuielilor pentru activitati libere, veniturile populatiei si ocupatia;
-Date referitoare la mediul economic, pentru a identifica factorii economici si trendurile demografice specifice, locale, cu impact asupra viitoarei cereri de servicii SPA si wellness;
-Segmentarea pietei pe categorii de clienti specifice industriei, folosind criterii relevante cum ar fi scopul accesarii serviciilor, perioada de folosinta, canalele de distributie, sensibilitatea la pret, obiceiurile de cumparare / rezervare etc.;
-Analiza competitiei existente si a acelei estimate pentru viitor luand in considerare clasificarea proprietatii, numarul de facilitati, dotarile centrului, serviciile aditionale;
-Analiza datelor privind performanta istorica a altor centre similare in ceea ce priveste gradul de ocupare, tarifele medii ale pietei locale;
-Bugetarea veniturilor si cheltuielilor pentru o anumita perioada de ani, organizata pe centre de profit si costuri;
-Estimarea fluxurilor de numerar pentru o anumita perioada de ani.
 
N.r. Pentru informatii suplimentare o puteti contacta pe doamna Lacramioara Moroianu la numarul de telefon 0722.215.909 sau la adresa de e-mail lara.spaconsulting@yahoo.com.
 
Autor: Text si foto furnizate de: Lacramioara Moroianu, consultant SPA
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
150 euro bonus pentru cititorii revistei HoRes - promotie AIR FRANCE KLM ROMANIA
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14