PROMOTII
Bucatarie dotata la cheie pentru 80 persoane
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Noile balsamuri Asevi Sensations
Lista noutati Detalii
STIRI
Excelenta si atentie deosebita pentru detalii
Lista stiri Detalii
LOCATII
Hotel Wels
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Eveniment

Tendintele anului 2013, surprinse la Romhotel 2012

 
 
Trendurile anului 2013 au putut fi observate inca din noiembrie anul trecut, cand a avut loc cea de-a XX-a editie a Expozitiei Internationale de Echipamente, Dotari si Mobilier HoReCa – Romhotel. O trecere in revista a modului in care actori importanti din zona furnizorilor au evaluat tendintele de evolutie se dovedeste necesara, deoarece primele efecte s-au vazut la acest inceput de an si vor deveni reguli in perioada urmatoare.
 
Romhotel 2012 a avut loc la Romexpo in acelasi interval de timp cu Targul de Turism al Romaniei (15-18 noiembrie 2012). Au fost prezente peste 80 de companii, care au expus pe o suprafata de peste 3.500 mp produse si echipamente specifice acestei industrii, de la bucatarii profesionale si obiecte de inventar, la mobilier, textile si produse pentru curatenie. Asa cum au remarcat organizatorii evenimentului, aceasta editie a fost caracterizata insa nu doar de prezenta unor branduri de top, ci si de o agenda bogata in evenimente conexe, care s-au concentrat pe cele mai relevante trenduri: o conferinta de arhitectura, un simpozion dedicat turismului ecologic, un workshop care a abordat tema centrelor Spa in hoteluri, competitii de barista organizate intr-un context profesional. Nu in ultimul rand, poate fi mentionat faptul ca un pavilion intreg a fost alocat domeniului Spa/Wellness, unde, pe langa expunerea de produse specifice, au atras demonstratiile de fitness in cadrul unui maraton de doua zile. Acest domeniu poate fi caracterizat acum ca foarte dinamic si cu un potential crescut de dezvoltare pentru anii care vor urma. 
 
Componenta culturala a portelanului
Axa Porcelaine a venit cu noutati din zona veselei de portelan, cu o linie intreaga lansata in toamna anului trecut care a fost prezentata si la Frankfurt Ambiente (Germania). „Participam si la targuri din strainatate pentru ca, desi suntem prezenti de multa vreme pe piata externa prin anumiti reprezentanti, ne putem face o parere relevanta directa, prin contactul cu publicul tinta de acolo. In functie de feedback-ul din strainatate, de interesul angrosistilor, ne dam seama daca este directia in care trebuie sa mergem”, ne-a declarat doamna Amalia Baciu-Sarmes, Director de Marketing la Axa Porcelaine. Este vorba despre o linie eleganta, mult mai plana, care permite creatia nu doar pe verticala, ci si pe orizontala. In general, la Romhotel au fost expuse variante robuste, moderne, marcate de aceeasi tendinta: farfurii cat mai deschise, fara adancimi. Salatierele compun o linie bine primita de clienti, probabil datorita tendintei romanilor de a manca tot mai sanatos. „Din dialogul cu operatorii de restaurante, am tras concluzia ca si portiile de mancare sunt mai mici - e un trend care tine nu neaparat de criza, ci de influenta restauratiei din Europa de Vest, unde se pune accent mai putin pe cantitate si mai mult pe calitate si aspect. Este vizibil si trendul de a nu se risipi mancarea, plus faptul ca mersul la restaurant este cautat si pentru relaxare, nu pentru a manca pana la satietate. Vedem ca restauratia capata o componenta culturala puternica si, chiar daca la noi exista putini bucatari care isi asuma autonomia, propriile idei in domeniul gastronomiei, modul in care sunt prezentate obiectele de inventar in cataloage, de pilda, a devenit o sursa de inspiratie pentru aranjamente”, mai adauga reprezentanta firmei Axa Porcelaine. In privinta compatibilitatii veselei cu tendintele in gastronomie, dumneaei arata ca multi operatori se bazeaza in continuare pe meniul international, cu o specializare pe un anumit tip de bucatarie. Vesela insa nu trebuie sa urmareasca atat tipul meniului, cat ambianta si utilitatea, cu un accent pe eleganta oferita de valoarea portelanului.
In contextul in care Axa Porcelaine este si furnizor de tacamuri si pahare, la Romhotel au fost promovate ca noutati si doua noi game de la Guy Degrenne.
 
Textilele – evaluare in timp
Com Serv Arimpex
a mizat pe calitatea si rezistenta in timp a textilelor furnizate de-a lungul anilor, puse in valoare prin amenajarea standului ca si cum ar fi o camera de hotel. In acest sens, chiar a expus la stand produse folosite, ale caror caracteristici s-au pastrat si dupa 7 ani de utilizare, dupa ce au fost furnizate de Com Serv Arimpex. ”Bugetul este important, dar la noi clientii vin pentru a rezolva o problema. Am avut continuitate, nu am incercat sa venim cu produse mai ieftine si din aceste motive clientii mari ne-au cautat si in acesti ultimi ani, de criza”, ne-a declarat doamna Angelica Rotariu, Director General.
 
Diversitate Eco si Bio
Concept Hotels
s-a pregatit pentru 2013 cu multe noutati. In zona de cosmetice, este promovata o noua gama de lux Trussardi, sistemul tip dispenser Smart Care si noile linii Bio certificate Ecocert. De asemenea, am putut vedea minibarul K40 Smart Plus (clasa de eficienta energetica A+++), oglinzile cu LED pentru baia de hotel, ceaiurile Bio sub marca Destination si cafeaua preparata cu noile espressoare profesionale Jura. Nu in ultimul rand, la Romhotel a fost anuntat parteneriatul cu Kettler, brand sub care sunt produse aparate destinate dotarii salilor de fitness din hoteluri si pensiuni. In general, oferta Concept Hotels a fost marcata de diversitate si abordarea unor noi tipuri de produse destinate industriei hoteliere.
 
Modularea in Spa
Ecovital Kosmetik
a promovat, pe langa gama de cosmetice, modulele personalizate pentru centre Spa, optime unor locatii cu suprafete de la 60 la 450 mp. In opinia domnului Alexandru Costin, Marketing Manager al firmei, modularea are ca avantaje costurile mai mici si faptul ca investitorul are cateva elemente de pornire, pe care isi va construi intreaga structura si pe care o va dezvolta ulterior. ”Datorita acestor module, clientul isi face mai repede o idee despre ce inseamna un centru Spa, ce trebuie sa includa ca functiuni, ca fluxuri. Sunt bine gandite din start, de catre partenerii nostri din Italia, si pot fi implementate cu succes in Romania, avand fluxuri stabilite de la vestiare si dezinfectia picioarelor, pana la masaj, relaxare si toate celelalte”, arata domnul Costin. In evaluarea costurilor, depinde si materialele alese: tipul mozaicului si al celorlalte finisaje, esenta si nivelul de finisare al lemnului pentru saune. Cu toate acestea, modularitatea poate aduce o reducere a bugetului alocat cu 10-15 % decat daca s-ar opta pentru o personalizare extrema. Preturile cresc sensibil atunci cand cresc dimensiunile saunelor sau bailor cu aburi, cand spatiul destinat este restrictiv ca forme si dimensiuni. ”Este un domeniu aflat la inceput si nu au aparut prea multi designeri specializati. Exista, desigur, profesionisti in Romania, care s-au format si au capatat experienta in strainatate sau care au facut pionierat aici, dar nu foarte multi. Noi putem oferi consultanta si asistenta arhitectilor, astfel incat ei sa defineasca fluxurile iar functionalitatea sa fie maxima. Conteaza de asemenea valoarea echipelor de executie cu care lucrezi. Depinde si de dorinta clientului, de ceea ce doreste sa transmita. Unii sunt impresionati de branduri, altii cauta functionalitatea, pretul scazut, costurile reduse pentru consumabile si resurse umane. Centrul SPA are inca la noi un sens neclar - multi pretind ca au asa ceva doar cu o piscina sau o sauna. Centrele Spa se dezvolta greu, in ani de zile, cu investitii serioase, in timp ce la noi banii care trebuie alocati constituie inca un subiect de discutie important”, incheie domnul Alexandru Costin
.
 
Dezvoltare pe wellness
Leida Impex
a expus la Romhotel in cadrul a doua standuri diferite: unul destinat zonei de restaurant si celalalt axat pe wellness. Primul a reflectat faptul ca Leida Impex mizeaza pe o utilare a bucatariei eficienta, practica, fara risipa sau extravaganta, conform conceptului ”croit pe masura”, respectiv pe un mobilier caracterizat de luminozitate. Noutatile au fost si mai numeroase in domeniul beauty/wellness pentru hotel, unde Leida Impex a conceput o dezvoltare radicala pentru 2013, punand accent pe terapii cu influenta autohtona si pe furnizarea de servicii integrate catre centre Spa, de la consultanta si proiectare, la executie si asistenta in operare.
 
Competitivitatea unui health club
In pavilionul dedicat domeniului wellness/Spa/fitness, brandul Technogym, reprezentat in Romania de firma Living Well, a avut o expunere consistenta. ”2013 va fi un an foarte interesant din perspectiva deschiderii de noi facilitati din gama «health club», pentru hoteluri si centre independente. Piata romaneasca de profil are un mare potential de crestere si cred ca vom vedea proiecte interesante”, ne-a declarat domnul George Bakopanos, General Manager al firmei Living Well. Ca trenduri, dumnealui ne-a mentionat importanta in crestere a ceea ce se cheama ”antrenament functional”. Dotate corespunzator, salile care urmaresc aceasta tendinta au devenit pentru proprietarii de hoteluri si cluburi un ”must have”, daca doresc sa fie competitivi. Desi domeniul fitness-ului a evoluat in ritm extrem de rapid si pot fi vazute echipamente tot mai impresionante pe piata, o parte importanta a antrenamentului modern este reprezentata de intoarcerea la elementele de baza, la exercitii prin care se lucreaza cu propria greutate. In privinta necesitatii organizarii de evenimente care sa aiba ca scop popularizarea domeniului, domnul Bakopanos a remarcat: ”Living Well si Technogym s-au implicat ca sponsori in numeroase asemenea actiuni si este de asteptat ca in anii urmatori sa vedem tot mai multe evenimente, deoarece ele sunt vitale pentru dezvoltarea pietei locale de profil”.
 
Consumabile inovatoare
Printre produsele noi de la Piramida Trade Invest am observat servetelul cu buzunar, unde se pot introduce tacamurile. Acesta are deci o dubla utilizare, fiind o inovatie si in acelasi timp o tendinta. A doua noutate este servetelul special pentru farfuria de la ceasca de cafea, prevazut a fi furnizat cu dispenser. ”Exista o serie de articole tip coaster din import, dar sunt un pic cerate si nu absorb umezeala, iar ceasca de cafea ramane uda. Prin aceste servetele se evita acest neajuns”, arata doamna Ionela Popa. O alta tendinta pe aceasta zona este folosirea tot mai frecventa a servetelelor umede in restaurante, ceea ce a crescut si cererea. De asemenea, Piramida Trade Invest a inregistrat o crestere a cererii din partea marilor furnizori de bauturi sau cafea (direct sau prin agentii) - servetelele personalizate de aceste companii sunt distribuite gratuit in locatii care comercializeaza produsele respective.
 
Valoarea designului
Piscine Laghetto East
a pregatit la Romhotel un stand care sa reflecte imaginea companiei, modul in care este gandit designul unui centru Spa/wellness si, in particular, propunerile facute pietei romanesti. Am stat aici de vorba cu domnul Stefano Cattaneo, Director General al firmei, care ne-a declarat urmatoarele: ”Ceea ce propunem clientilor nostri este in primul rand conceptul, in care proiectul de arhitectura este foarte important, alaturi de experienta noastra, de faptul ca stim sa nu facem greseli. In proiectele noastre sunt implicate firme de arhitectura independente si importanti designeri italieni care stiu ca realizarea unui centru wellness inseamna jocul cu apa, controlul vaporilor, gestionarea sunetelor, culorilor si luminii - o intreaga scenografie. Se poate vedea clar diferenta dintre un Spa facut cu profesionisti si variantele ieftine; fiecare asemenea obiectiv este si trebuie tratat diferit, in functie de spatiul alocat, de numeroase detalii precum numarul de camere al unui hotel spre exemplu, sau de targetul operatorului. Greselile pot aparea foarte usor - uneori se propun piscine imense in dauna celorlalte spatii care ar atrage o varietate mai mare de clienti. Daca cu un anumit buget nu se poate obtine tot ceea ce ne dorim, este de preferat sa avem o suprafata mai mica, dar abordata corect. Cred ca in Romania profesionalismul pe zona de Spa are de suferit pentru ca designerii si arhitectii nu sunt apreciati ca in Europa Occidentala. Este foarte greu sa convingi aici de valoarea intrinseca a unui design, de numeroasele lui avantaje nu atat estetice, cat mai ales practice. Proiectarea unui Spa este asemanatoare proiectarii unui spital, deoarece trebuie gasite solutii de compartimentare astfel incat oamenii sa se bucure de spatiu si in acelasi timp sa fie integrate toate elementele (sauna, dusuri, piscina etc.) fara a include nimic deranjant. De exemplu, cum faci sa nu se intalnesca cei care intra cu cei care ies?”.
 
La cererea pietei
Pons Ro Prodcom a conceput in cursul anului trecut o multitudine de produse reformulate, atat la nivelul compozitiei, cat si al ambalajelor. Cele destinate segmentului HoReCa au fost imbunatatite in special printr-un parfum mai consistent si o concentratie mai mare de dezinfectanti, asa cum a cerut de fapt piata. Sapunurile de maini au beneficiat de agenti dermoprotectori mai eficienti, de parfum si o culoare sidefata. La solicitarile clientilor, gelul anticalcar a fost reformulat pentru a fi potrivit cat mai multor suprafete, iar pulverizatorul anticalcar a fost conceput pentru o curatare mai simpla a suprafetelor verticale (cabinele de dus, faianta etc.). Solutiile pentru scos pete au devenit mai specializate (pentru cerneala, ketchup etc.). Noutatile au aparut si pentru solutiile destinate utilizarii cu ajutorul echipamentelor (cele de spalat pardoseli in special): solutii fara spumare, pentru spalare automata, la masina de injectie-extractie, rotativa sau la aspiratoarele apa/praf. In urma semnalelor din piata, Pons Ro Prodcom a renuntat la gama economica de produse, concentrandu-se pe cresterea gamei premium. De exemplu, brandul Asevi a inregistrat vanzari duble in 2012 fata de 2011, ceea ce a necesitat o schimbare de viziune. Faptul ca materiile prime sunt aduse din Spania a presupus schimbari si in zona de logistica, respectiv initierea productiei in Romania pe anumite sortimente cu cerere mare. Ambalajele sunt de 1 si 5 litri, dar si de 750 ml sau 200 ml, in functie de tipul produsului. ”Se pune pret pe calitate si pe servicii”, este opinia doamnei Monica Bocan, reprezentanta Pons Ro Prodcom. ”Facem in continuare planuri de curatenie, pe care le personalizam cu ajutorul unui personal dedicat, pregatit in Spania. Totusi, dupa ce se fac planurile de curatenie exista riscul ca beneficiarul sa incerce si detergenti mai slabi, ceea ce nu este corect si nici eficient. In caz de control, trebuie sa ai totul asa cum scrie in plan, dupa grafic, altfel este ca si cum nu ai avea. Deci... toti vor plan de curatenie, dar nu toti pot respecta graficul”, completeaza doamna Bocan.
 
Spre alt nivel de calitate
Un eveniment important in activitatea firmei Serv. Com. - Imp. Exp. Trading a fost faptul ca a devenit reprezentanta pe piata autohtona a producatorului italian de obiecte de inventar RCR Cristalleria Italiana, ale carui branduri s-au adaugat unei liste selective: Apulum, Abert, Borgonovo. Ca tendinte, reprezentantii firmei au observat faptul ca operatorii HoReCa au inceput sa investeasca in calitate, chiar daca acest lucru presupune un pret mai mare. A crescut apetenta pentru sticla rezistenta, groasa, turnata si nu lipita. Au devenit importante parteneriatele cu producatori de valoare din strainatate, in contextul in care grupul din care face parte Serv. Com. - Imp. Exp. Trading activeaza in Italia de peste 25 de ani, prin brandul Apulum. In privinta portelanului, se cauta variantele albe, cu modele speciale, mai ales pentru paste si salate (spre deosebire de anii anteriori, cand bolurile de paste spre exemplu se vindeau foarte greu). In acelasi timp, este rara cumpararea de seturi complete, operatorii preferand sa aiba combinatii din mai multe linii, eventual ale aceluiasi producator. Se cauta diversitatea, astfel incat clientul final sa aiba o surpriza placuta cand intra in restaurant. ”Ce ma dezamageste totusi este ca mai intalnim inca in locatii de lux, cu dotari de exceptie, pahare si tacamuri ieftine, sau in care se investeste doar in vizual si nu in calitate. Realitatea este ca in Bucuresti poate 90 % din pahare sunt de slaba calitate, de provenienta modesta, unele din materiale care nu au ce cauta pe masa unui restaurant, ci poate doar in bucatariile private. Un exemplu gasim si din zona veselei - arcopalul, pe care nu il intalnim in niciun restaurant din tari care au o cultura in domeniu. O farfurie de acest gen nu mai poate fi folosita dupa 3 luni, din respect pentru client”, arata domnul Laurentiu Matyasi, reprezentantul firmei.
 
***
Cu toate dificultatile care inca afecteaza industria ospitalitatii din Romania, prezenta firmelor specializate in furnizarea de produse si servicii la targurile importante din domeniu ramane reprezentativa si ofera o buna imagine asupra cererii, foarte bine optimizate. Aceasta optimizare care a caracterizat, in lant, si zona furnizorilor, a permis gasirea de resurse pentru inovatii, investitii de nisa, testarea pe piata romaneasca a unor initiative care in tari mai dezvoltate au avut succes si au devenit trenduri. S-a investit si se investeste continuu in zone care cresc valoarea unei proprietati, aducand profit pe termen mediu si lung.
 
Autor: Lucian Nicolescu
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
SAB NET / CAHM - cosmetica hoteliera cu textura naturala si prezenta europeana
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14