PROMOTII
KUMA - 20 de ani de reputatie in industria ospitaliera
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Parteneriat pentru interior elegant, la preturi fara concurenta!
Lista noutati Detalii
STIRI
Formele moderne KUMA definesc stilul tau de viata
Lista stiri Detalii
LOCATII
Hotel Wels
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Focus

Textilele pentru baie - o noua abordare

 
    Ca regula generala, de la normele metodologice citire, fiecare oaspete al unui hotel trebuie sa aiba 3 prosoape (pentru faţa, picioare şi baie), indiferent de categoria hotelului. Halatele de baie sunt obligatorii doar pentru 4 şi 5 stele. In categoria obligativitaţilor pentru orice categorie intra existenta covorasului antiderapant, care ar fi de preferat (vorbeste clientul din noi) sa fie ceva mai putin rudimentar decat un grilaj de plastic. Prosoapele unei bai de hotel se spala o data la doua zile, iar halatele plusate de baie la 3 zile. Si, bineinteles, dupa fiecare turist. Acest lucru inseamna uzura, deci nevoia unei supravegheri continue a inventarului moale pentru baie. Ne vom mai referi in cele ce urmeaza si la papucii de baie, obligatorii de asemenea pentru 4 si 5 stele.
 
    Produsele mentionate mai sus au mai multe caracteristici comune, pe care le gasiti detaliat in alte articole din arhiva HoRes – in revista si pe site. De aceasta data insa ne vom concentra doar asupra unor chestiuni de moment: ce se mai intampla acum pe aceasta piata, care sunt tendintele si cum facem sa obtinem un produs de calitate la un pret cat mai bun.
 
    Un trend temporar 

   
Investitiile in hotelarie din ultimii ani, fie ca este vorba despre constructii noi sau de extinderea serviciilor oferite de hotelurile existente, au constituit poate cel mai important factor de influenta in decizia de achizitie a textilelor de baie. Doamna Roxana Stefan, Area Sales Manager al firmei Concept Hotels, ne asigura de existenta acestei stari de fapt care, din pacate, a avut de suferit in ultima vreme. „Din acest punct de vedere, in comparatie cu anii 2007 si 2008, anul 2009 a cunoscut o scadere considerabila a investitiilor hoteliere, ca urmare a recesiunii economice. Iata motivul pentru care hotelierii au ales sa puna accent pe negocierea mai dura a ofertelor primite si pe alegerea unor produse de calitate inferioara, care sa contribuie la minimizarea costurilor pe termen scurt”, arata doamna Stefan. O alta caracteristica a acestei piete care i-a influentat pe achizitori a fost sezonalitatea si evolutia gradului de ocupare. Hotelierii au stopat achizitiile pana in momentul in care au avut informatii clare privind gradul de ocupare al locatiei pe care o administreaza. Ca o consecinta a celor de mai sus, piata premium si super-premium a avut de suferit. „Calitatea superioara a produselor textile oferite de noi a avut un rol insemnat in reducerea veniturilor companiei in aceasta perioada de criza economica. Hotelierii au optat pentru produse mai simple, din materiale mai putin costisitoare, nepersonalizate, pentru a-si reduce cheltuielile”, a mai declarat reprezentanta Concept Hotels. Totusi, dumneaei este increzatoare in revenirea pietei: „Consideram ca acest trend este temporar, pana cand piata hoteliera se va stabiliza, iar calitatea superioara a produselor de acest tip va fi pusa din nou pe primul plan”.
    Doamna Angela Ion, Director General al firmei Hores 2002, ne-a declarat: „Recesiunea economica pe care o traversam a determinat aparitia unor abordari noi, de adaptare, in relatia client-furnizor. Hotelierul incearca sa pastreze serviciile oferite la nivelul standardelor impuse de reglementarile din domeniu, in cadrul unor costuri, de regula, sub oferta si platibile in perioade din ce in ce mai lungi. Furnizorul, la randul sau, face eforturi (de multe ori la limita sustenabilitatii) de a satisface solicitarile clientilor. Este, in principiu, aceeasi relatie comerciala dintotdeauna, nu neaparat mai dura, dar cu siguranta mult mai determinata. Comercializarea textilelor pentru baie a urmat acelasi model de negociere. Preocuparea hotelierilor pentru calitatea produselor achizitionate este o consecinta, cel putin in parte, a scaderii semnificative a numarului de clienti. Altfel spus, hotelierul cauta rezolvarea prin atuul calitatii (a produselor si a serviciilor oferite). Dar, pentru a putea mentine cheltuielile la un nivel suportabil, sunt obligati sa scada, proportional, cantitatile”. 
 
    Papuci economici sau de lux 
     
    Asa cum mentionam la inceput, norma spune ca papucii pentru baie, de unica folosinta, sunt obligatorii doar pentru 4 si 5 stele. In spiritul empatiei hotelierilor cu dorintele clientilor, tot mai multe unitati de 3 stele ofera acest produs. „Pensiunile si hotelurile de 3 stele se orienteaza catre categoria economica de papuci, pe cand hotelurile de 4 stele solicita produsele de categorie medie si lux, eventual personalizate. Noi ne adresam tuturor tipurilor de hoteluri, cu papuci din TNT – varianta economica, frotir – varianta superioara, dar si din catifea – varianta de lux. Preturile variaza, desigur, in functie de cantitatea comandata”, ne declara doamna Daniela Tivig, managerul firmei Cleaning Logistic. Dumneaei mentioneaza ca firma Cleaning Logistic ofera spre comercializare papucii pe un drum deschis de cosmeticele hoteliere. „Oferta noastra financiara este gandita in consecinta, avand in vedere structura comenzii, cantitatile si fidelitatea clientului”. In aceasta perioada mai dificila din punct de vedere economic, cererea pentru papucii de baie a ramas constanta in ce priveste clientii existenti. „Consideram ca aceasta reactie este normala, din cauza obligativitatii mentinerii standardelor si din dorinta de a pastra gradul de atractivitate pentru oaspeti. Chiar putem spune ca, odata cu venirea sezonului cald si intrarea in perioada de vacanta, solicitarile au crescut in special din partea hotelurilor situate in zonele turistice si a celor dotate cu piscina”, a incheiat doamna Tivig.
 
    Le mai spalam sau cumparam altele?
    Ce poate fi mai dezagreabil decat un prosop care arata rau? Nu-ti poti da seama daca s-a intamplat pentru ca e prea vechi, a fost spalat cu prea putin detergent, n-a fost clatit sau... iti poti imagina orice. Teoretic aceasta experienta se poate petrece intr-un hotel si experienta personala imi confirma ca teoria e plauzibila. Ne-am adresat colaboratorilor nostri la acest articol cu o intrebare simpla: „De ce?”.
    „Stoparea achizitiilor de textile pentru baie este aproape de neconceput”, arata doamna Angela Ion (Hores 2002). „Dincolo de reglementarile oficiale care limiteaza perioada de folosire la maximum doi-trei ani (si impun folosirea obligatorie a prosoapelor si halatelor albe, fara a fi permise alte culori), turistul a devenit constient si preocupat de drepturile sale. Hotelierul stie ca gestionarea nepotrivita si lipsita de simt comercial a unor iluzorii scaderi de costuri, realizate pe seama scaderii calitatii produselor si serviciilor oferite, l-ar scoate, mai devreme sau mai tarziu din competitie. Nu am intalnit, la colaboratorii nostri, astfel de practici eronate, falimentare. Singurul “compromis” pe care il fac unii hotelieri consta in inlocuirea seturilor de textile uzate fara a achizitiona intreaga linie”, a completat doamna Ion. 
 
„Unele hoteluri, intr-adevar, au stopat achizitiile de inventar moale si pun la dispozitia clientilor sai astfel de articole uzate. Mai exista hotelieri care au optat pentru achizitionarea unor textile pentru baie care sa se incadreze in standarde, dar in acelasi timp sa contribuie semnificativ la reducerea costurilor”, ne-a declarat doamna Roxana Stefan (Concept Hotels). „Cererea a fost afectata intr-o anumita masura, insa hotelurile de 4 si 5 stele nu renunta la confortul acordat clientilor sai si la mentinerea unei imagini de prestigiu in fata acestora”, a incheiat dumneaei.    
   
    De fapt, aceasta este tendinta europeana: o grija speciala pentru sala de baie in ansamblu, cu accent pe calitatea textilelor. Ne-a confirmat si doamna Daniela Olaru-Hudin, reprezentanta firmei Dani Decoration, prezenta atat pe piata autohtona, cat si pe cea frantuzeasca.
    Iata ce ne-a declarat doamna Olaru-Hudin: „Dupa o statistica a Organizatiei Mondiale a Turismului, 3 clienti din 10 utilizeaza sala de baie numai pentru dus. Sala de baie a devenit regina de pe „tabla de sah” a camerei hoteliere, iar produsele textile sunt foarte atent alese in functie de categoria hotelului, de natura clientelei si de durata medie de sejur”.
 
    Dincolo de preturi
    Tendintele de pe piata romaneasca raman in continuare subordonate pretului, in cel mai bun caz aspectului, gramajului si rezistentei tesaturii. Doamna Daniela Olaru-Hudin ne deschide insa fereastra catre o noua atitudine, a gusturilor fine, a lumii preocupate de ecologie, a Occidentului care a depasit etapele de inceput ale asigurarii confortului. Asa cum e de banuit, intr-o tara ca Franta exigentele sunt cu totul speciale.
    „Acum doi ani, societatea noastra a lucrat la un proiect hotelier in sudul Frantei, zona cunoscuta pentru floarea de lavanda. Luand ca baza aceasta caracteristica, am propus hotelului o gama completa de prosoape in culorile specifice provinciei, iar fabricantul a utilizat un aditiv special cu acelasi parfum care se estompa in 20 de spalari”, ne povesteste doamna Olaru-Hudin. 
     „Compozitia fibrelor este in general de 100 % bumbac si mai putem intalni amestec de bumbac cu poliester. Interesant este ca, din spirit ecologic, se utilizeaza tot mai mult bumbacul bio sau fibra de bambus; aceste fibre insa trebuie spalate la 40°C, ceea ce implica utilizarea altor produse de aseptizare. Ca inovatie, au aparut si textilele bio-degradabile, sau semi-durabile, cu o compozitie de pana la 50 % vascoza de bambus. Durata de utilizare este de maximum o saptamana”, arata reprezentanta firmei Dani Decoration.
 
    Planuri de viitor
    In opinia doamnei Angela Ion (Hores 2002), o prognoza a evolutiei, chiar pe termen scurt, a cererii de textile pentru baie, modelata pe datele din ianuarie si pana astazi, ar fi, din multe puncte de vedere, hazardata, din cauza situatiei economice actuale. „In acest context, reglarea realista a activitatilor specifice firmei (intre care si distribuirea textilelor pentru baie), se poate face pentru trei-patru saptamani. In primele opt luni ale acestui an, volumul cererii a fost mai degraba stationar. De aceea, preocuparea noastra se concentreaza, mai degraba,  pe conservarea cererii (si a portofoliului de clienti), decat pe crestere. Este doar o schimbare de accent,  o acomodare la realitati, nu o reconfigurare a politicii de dezvoltare a firmei. Revenirea la parametri normali a traficului turistic si a constructiei de noi unitati turistice de primire inseamna repornirea celor doua motoare principale ale activitatilor din domeniu. Primele semnale de incheiere a perioadei de recesiune sunt date deja de economistii si de economiile puternice ale Uniunii Europene”, incheie optimist doamna Angela Ion.
 
Sa vorbim despre lucruri bine facute!
Interviu cu echipa Com Serv Arimpex
 
Care a fost evolutia preturilor in ultima perioada?
Avem o gama suficient de mare de prosoape, astfel incat oferta noastra este comparabila ca pret cu produsele din magazinele cash&carry care au reusit sa dezvolte gama hoteliera pe acest profil. Beneficiem de colaborarea cu un furnizor cu experienta care, prin calitatea produselor, determina clientul sa previna, nu doar sa-si rezolve o problema de moment cu pretul cel mai mic.
 
Ce a contat in negocierile pe care le-ati avut cu hotelierii?
In ultima perioada, importante au fost: termenul de livrare (pentru ca decizia a fost luata neplanificat), desigur pretul si modalitatea de plata. Un alt element important este continuitatea in livrarea aceluiasi model, la aceeasi calitate. De obicei, noi avem clienti fideli produselor anterioare, care au fost suficient de bune, motiv pentru care au revenit, desi piata este plina de oferte cu pret scazut.
 
Care sunt calitatile cerute pentru prosoape si halate de baie?
Prosoapele si halatele trebuie sa fie foarte absorbante, sa necesite cheltuieli mici de intretinere. De pilda tivurile - ce facem cand se desfac dupa cateva spalari? Le ducem la fabrica si le coasem din nou, asa cum raspund unii furnizori? Mai bine sa vorbim despre lucruri bine facute.
 
Ce parere aveti despre hotelierii care schimba cam rar inventarul moale pentru baie?
Noi nu avem clienti care folosesc produse uzate. Nu ar trebui sa existe o asemenea categorie de hoteluri, deoarece un set de prosoape de buna calitate variaza ca pret mediu intre 6 si 12 euro/set, iar amortizarea este foarte rapida.
 
Ce considerati important in oferta dumneavoastra?
Produsele din oferta noastra sunt concepute mai ales pentru lanturi hoteliere, nu avem produse pe stoc si vindem in urma unei prezentari. In cazul nostru, recomandarile au contat foarte mult. In acelasi timp, facem promotii la produse cu caracteristici noi - de exemplu prosopul Centrium, conceput pentru Marriott USA, care are un grad foarte mare de absorbtie, nu isi schimba gradul de alb, nu necesita cosmetizari in timpul spalarii pentru a deveni mai pufos - pe masura ce gradul de exploatare creste, cu atat ies mai mult in evidenta caracteristicile de care vorbim.
 
A afectat criza volumul vanzarilor?
Perioada prin care trecem cu totii si-a  pus amprenta asupra volumului de vanzari, dar nu am facut rabat de la calitatea serviciilor oferite. Volumul vanzãrilor a fost influentat de o categorie noua de clienti care cunosteau calitatea produselor, calitate necesara standardului dorit.
 
Pentru realizarea acestui articol au oferit informatii firmele: Cleaning Logistic, Com Serv Arimpex, Concept Hotels, Dani Decoration si Hores 2002.
 
 
Autor: Lucian Nicolescu
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
Hotel e-shop - magazin online de textile hoteliere
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14