PROMOTII
Oferta speciala husa din brocard
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Scaune si canapele pentru hoteluri si restaurante de lux
Lista noutati Detalii
STIRI
Spectacol gastronomic si vinuri cu poveste
Lista stiri Detalii
LOCATII
Shanghai
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Focus

Uniforme si echipamente de protectie

 
 
    Printre problemele mai mult sau mai putin importante cu care ne-am trezit dupa `89 a fost si aceea a uniformelor. Veniti dintr-un regim totalitar care prin structura sa urmarea sa netezeasca, sa uniformizeze, sa faca din tara o cazarma, am contestat sonor ideea de uniforma. In primul rand vestimentatia de pana atunci a scolarilor, dar si cea a lucratorilor din unele servicii publice, au fost puse la zid fara prea multa reflectie. Voiam sa ne rupem de orice soi de inregimentare civila. Ulterior ne-am dat seama ca uniforma nu inseamna neaparat nivelare, ci poate reprezenta identitate, respect fata de alogeni sau mandria de a apartine unui anumit grup. Fie si numai aceste trei motive la un loc sunt suficiente pentru ca uniforma personalului din HoReCa sa primeasca o atentie maxima.
 
Produs Vighor, foto Costi Stoica    
Ruda buna cu uniforma este echipamentul de lucru, articol care interesa in foarte mica masura vladicile comuniste. In fine, am vrut sa intram in rand cu lumea normala si una din numeroasele consecinte benefice este ca avem parte astazi de legi care impun standarde serioase pentru vestimentatia de lucru. Ajungem din nou in HoReCa si spunem ca aici de multe ori echipamentul de lucru se identifica cu uniforma, iar acest fapt cumuleaza practic pentru angajati calitatile celor doua tipuri de articole.

    Bucataria-spectacol
    „In ziua de azi, clientii restaurantelor sunt tot mai exigenti si mai atenti la detalii, spune Laura Domsa, Manager Contracte Structurale la firma Alai. Asta in conditiile in care arta culinara trece dincolo de usa tot mai transparenta, altadata inchisa, a bucatariei, si de multe ori devine piesa de spectacol pentru clienti. Imaginea maestrului bucatar si a intregii echipe din jurul sau este tot mai importanta din punct de vedere al aspectului, atat estetic, cat si igienic, contribuind la credibilitatea preparatelor si a localului. Prin urmare, profesionistii cer uniforme de buna calitate, rafinate, diversificate, aliniate la tendintele internationale in domeniu.”
     „Daca ar fi sa fac o comparatie foarte generala, arata omul de afaceri Zeki Kocak, Director General la Segreto Impex, in Romania managerii din HoReCa vor sa achizitioneze uniforme cu broderie. In strainatate, uniformele in general sunt clasice, doar ca, spre deosebire de cele de la noi, acolo se folosesc mult culori precum rosu, bordo, galben, sau modele in care, de exemplu, gulerele sau buzunarele sunt de culori diferite. Piata externa este alcatuita in principal din produse standard si foarte putine companii sunt creatoare de uniforme.”
    Zeki Kocak mai apreciaza ca factorii de decizie, atunci cand aleg uniforme pentru personalul de la curatenie, trebuie sa se gandeasca la culori care nu sunt usor afectate de activitatile pe care trebuie sa le depuna angajatii. Din aceleasi motive, gulerele si mansetele necesita culori si mai inchise decat restul hainelor. 
    Despre numarul de uniforme achizitionate, cei de la Segreto Impex spun ca se recomanda cumpararea cu 20-25% mai multe fata de numarul de personal ce trebuie echipat, iar decizia trebuie sa tina cont si de proiectele de viitor ale respectivei unitati HoReCa. Durata de viata a unui articol textil este limitata, mai ales cand acesta este supus unui proces „acerb” de folosire si spalare, asa cum se intampla cu vestimentatia personalului din hoteluri, restaurante, catering. Echipamentul de lucru, ca si lenjeria, spune Adrian Dinu, de la firma Image Service Prodcom, „trebuie schimbate treptat, si nu toate odata, pentru ca nu isi permite practic niciun hotel sa schimbe integral stocul de lenjerie sau de vestimentatie la fiecare sase luni sau la un an.”
    Laura Domsa, de la Alai, comenteaza ca poate cel mai bun si mai simplu sfat pentru hotelieri l-a auzit de la un consultant american, la inceputul anilor `90: „Oamenii isi amintesc de calitate mult timp dupa ce pretul a fost dat uitarii, ne-a invatat omul de afaceri de peste ocean.”

    Variatii in uniforme
    Altii incearca sa provoace schimbari si la noi, in materie de uniforme. Mirela Panazan, Director al firmei Embis din Cluj Napoca, explica: „Am avut discutii cu mai multi investitori din turism care-si doreau o schimbare de imagine. De aici a inceput totul”. Clujenii de la Embis au pornit sa studieze piata externa si au vazut ca sunt companii in care uniforma, personalizata, eleganta, reprezinta o mandrie pentru angajati. „Atunci le-am propus ca aceasta schimbare sa cuprinda si uniformele personalului si am deschis o sectie de productie”, mai povesteste Mirela Panazan. Pentru un asa plan, firma a angajat o creatoare de uniforme profesionista, absolventa de design vestimentar. Materia prima pe care o folosesc este in mare parte autohtona: bumbac, tercot, cu amestec de bumbac de 60%, fas peliculizat sau lana si poliester pentru sacouri. Piata care le-a primit cel mai bine produsele au fost retelele de magazine, iar, ulterior, au reactionat si jucatori din domeniul HoReCa. Embis nu doar creeaza vestimentatie, ci asigura si asistenta tehnica si legislativa in ceea ce priveste uniformele.”
    Si inchirierea de articole textile, lenjerie sau vestimentatie, este un serviciu relativ nou pentru Romania, aparut odata cu intrarea pe piata a companiilor internationale si a hotelurilor cu management strain. Image Service Prodcom are ca obiect de activitate, pe langa servicii de spalatorie si curatatorie, inchirierea de uniforme pentru domeniul HoReCa. Adrian Dinu, National Sales Manager al firmei, explica felul in care decurge relatia cu cei carora le asigura curatarea lenjeriei: „Mai intai consiliem clientii in ceea ce priveste utilizarea articolelor. De comun acord cu acestia stabilim zilele si orele de preluare pentru spalare/curatare. Si, ca toate aceste operatiuni sa nu dureze, punem la dispozitia clientilor carucioare pentru lenjeria murdara si o oferim tot in carucioare pe cea curata, preluarea obiectelor textile murdare facandu-se concomitent cu livrarea celor curate. In cazul articolelor pe care le inchiriem, pe masura ce apare uzura, le inlocuim. [...] Nu doar pentru ca activitatea firmei noastre acopera domeniul intretinerii si igienizarii echipamentelor si lenjeriei, insa eu cred ca externalizarea acestor servicii le reduce costurile intreprinzatorilor din HoReCa”, afirma Adrian Dinu. „Si as enumera aici doar atat: costuri pentru amenajarea si intretinerea unei spalatorii, pentru utilitati, pentru pregatirea angajatilor si supervizarea acestora si, nu in ultimul, pentru service-ul utilajelor.”, continua domnul Dinu.

    Garderoba pentru toti
    Uniforme si echipamente de lucru au practic toate categoriile de personal din HoReCa, iar oferta Segreto Impex acopera prin oferta sa necesarul acestora, de la personalul de hotel, la cel de bar si restaurant si la cel de fast-food si cantine. La randul lor, cei de la Alai ofera, sub marca Vighor, compleuri de lucru, tunici, jachete, pantaloni, sorturi si accesorii de cap pentru personalul de la bucatarie si pentru cofetari. Aceste piese sunt din tercoturi fine - diverse amestecuri de bumbac cu poliester sau integral din bumbac si sunt sanforizate – tratate ca sa nu se deformeze dupa spalare. Executia se face cu tehnologii performante, astfel incat ele sunt rezistente in timp.
    Personalul de curatenie necesita de asemenea numeroase tipuri de echipamente de lucru, iar Felicia Vereaga de la Vetro Design spune ca firma sa ofera o gama larga de astfel de articole, de la manusi, masti de protectie, pana la saboti, halate, pantaloni ori salopete de lucru.

    Pentru acest articol  au oferit informatii firmele: Alai, Embis, Image Service Prodcom, Segreto Impex si Vetro Design.
 
 
Autor: Dorelian Bellu
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
PROGRAMUL SGS DE EXCELENTA IN OSPITALITATE
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14