PROMOTII
Oferta speciala husa din brocard
Lista promotii Detalii
NOUTATI
Colectia Hospitality, garantia originalitatii si a calitatii
Lista noutati Detalii
STIRI
Show-room exclusivist, unic in Europa de Sud-Est, deschis in Bucuresti
Lista stiri Detalii
LOCATII
Shanghai
Lista locatii Detalii
Licitatii on-line GRATUIT Cerere de oferta Recomanda unui prieten
Ghid licitatii on-line Linkuri rapide
Referinte Presa
Cautare avansata dupa :
sau Toate firmele

       Tendinte

"Slow Food", un mod de a va personaliza restaurantul si de a atrage noi clienti

 
Slow Food este o tendinta eco-gastronomica internationala, aparuta la Paris, in 1989. Centrul miscarii este
acum la Bra, in Piemont (nordul Italiei). S-au constituit asociatii nationale in SUA, Italia, Germania, Suedia,
Franta, Japonia si Marea Britanie. Astfel, Slow Food a strans 80.000 de aderenti, in mai mult de 50 de
tari, care incearca sa combine placerea cu un profund simt al responsabilitatii fata de mediu si fata de
productia agricola. In conceptia lor, nu poti fi gastronom fara a fi sensibil la protejarea bucatariilor locale, a
raselor de animale, a speciilor de vegetale in pericol de disparitie.
Miscarea Slow Food a creat in 1996 «l'Arche du Goût» («Arca Savorilor») pentru a cataloga alimentele
traditionale in prag de extinctie. Proiectul reuneste cercetatori, specialisti si producatori de alimente
care se documenteaza asupra tuturor aspectelor produselor alimentare traditionale: tehnici de obtinere,
specii de animale folosite in alimentatie, tipuri de legume, instrumente necesare producerii si altele.
Mai sunt si “Santinelele” Slow Food, care lucreaza intens pentru a dezvolta piata acestor alimente,
stabilind tehnici de cultivare, standarde riguroase de calitate si promovand produsele in cadrul pietelor
cu potential. Astfel, Santinelele Slow Food pot fi considerate “bratul drept” al Arcei Savorilor. In acest
moment, exista Santinele Internationale peste tot in lume: pentru orezul din muntii Malaezia,
fasolea neagra a bascilor sau semintele comestibile din Amazonia braziliana.
 
Pentru a va atrage clientii: 
 
     1. Oferiti-le placere!
    Cu ajutorul alimentelor, aveti ocazia de a le oferi senzatii deosebite si de a-i reconecta la lumea in care traiesc. Tot mai multi consumatori dau importanta mancarii si cadrului in care le este servita. Lasati-le timp sa deguste si fiti receptivi la reactiile lor: e cel mai bun mod de a-i fideliza. Creati cursuri si ateliere de degustare pentru a pune la dispozitie un cadru de evadare. Placerea gustului nu este rezervata doar zilelor festive sau mancarurilor rare. Pot deveni prilej de sarbatoare cele mai simple si ieftine produse.
 
    2. Sarbatoriti fiecare anotimp!
    In fiecare sezon revine placerea de a regasi savorile de anul trecut. Primavara, sunt legumele timpurii, sparanghelul, capsunile, cartofii noi si usturoiul verde… Vara aduce fructe si legume din abundenta. Cu toamna sosesc prazul, dovlecii, merele, perele etc. Iarna este sezonul morcovilor, napilor, verzei, fructelor si legumelor de vara atent conservate. Cumparandu-le din zona respectiva, faceti economie si clientii dumneavoastra nu vor manca tot anul acelasi lucru.
 

    3. Ganditi global, cumparati... regional!
    Preferati produsele agricultorilor sau crescatorilor din imediata apropiere: acest lucru ajuta economia locala si contribuie la imbunatatirea relatiilor interumane, dintre locuitorii aceleiasi zone. In plus, cand cumparati produse locale, o buna parte din banii dumneavoastra vor ajunge direct la producator. Acest lucru va favoriza mentinerea exploatarilor agricole in zona. A manca alimente de provenienta locala inseamna, de asemenea, evitarea transportului la mare distanta, deci economie de combustibili fosili, mai putine emisii de dioxid de carbon, mai putina aglomeratie pe sosea. In Romania, cam toate regiunile produc o gama larga de alimente, dar exista si produse specifice: nu va straduiti sa cautati ulei de masline autohton!
 
    4. Oferiti ceea ce cultivati chiar dumneavoastra...
… si cultivati ceea ce oferiti. Este modul cel mai placut de a va reintoarce la natura. Invatati-i pe copiii si tinerii de langa dumneavoastra despre aceasta legatura stransa intre alimentatie si mediu.
  
  5.  Intalniti-va cu agricultorii, crescatorii, producatorii traditionali si comerciantii specializati !
      Cumparati in circuit scurt, prin vanzare directa, de la taranii din piete, de la producatorii traditionali - brutari, mezelari, ciobani - sau de la comercianti specializati si cunoscatori ai vinurilor ori produselor de bacanie. Cereti-le acestora sa va permita vizitarea fermelor, cuptoarelor, laboratoarelor, spatiilor de maturare. Toti au nevoie sa stie ca sunteti atenti la calitate in ansamblu, ca ceea ce vand ei este bun, curat si la pretul corect.
 
    6. Treziti curiozitatea clientului!
    Pentru a va seduce clientii, faceti-va cunoscute (in meniuri, de pilda) eforturile pe care le intreprindeti. Intrebati, la randul dumneavoastra, furnizorii: unde au fost cultivate produsele, au fost obtinute in conditii naturale?  Sunt din categoria "bio"? Puiul a fost crescut in libertate? Nu cumva pestele este de crescatorie? Carnea provine de la o vita crescuta pe camp, cu iarba, fara sa i se administreze antibiotice? Nu va temeti sa deranjati: profesionistii adevarati vor fi fericiti ca va intereseaza munca lor.
 
    7. Alegeti pasarile de curte "cu buletin"!
    Cand cumparati carne de vita sau oaie, cautati-o pe cea provenita din crestere pastorala, cu iarba. La porc si pasari, orientati-va catre animalele crescute in libertate. Aceste metode dau alimentelor un gust mai bun, fiind in acelasi timp favorabile mediului, calitatii vietii crescatorului, starii animalului si sanatatii clientilor. Animalele crescute intensiv au un pret scazut artificial, pentru ca ele consuma vegetale subventionate (cele importate, in special – n.r.) sau aduc costuri suplimentare provenite din poluare. Inscriptiile calitative din gama “Agricultura biologica” sau AOC (Appellation d'Origine Contrôllée) sunt cele mai bune indicii ale unui mod de obtinere corespunzator.
 
    8. Promovati biodiversitatea agricola!
    Cautati varietatile rare si traditionale de salata, fructe si legume, cereale etc.  Ii veti recompensa pe producatorii care merg pe linia traditiei, contribuiti la pastrarea biodiversitatii si faceti placere clientilor cu asemenea preferinte.
 
    9. Oferiti alimente integrale, cumparate in stare bruta, sau cautati produse cat mai putin prelucrate!
    Produsele prelucrate, propuse tot mai frecvent in alimentatie, contin multe ingrediente rafinate, lipsite de elemente nutritive (faina alba, zaharul alb etc.). Au grasimi cu slaba calitate nutritiva, adaos de arome si sunt sarate in exces.
 

 
    10. Organizati cursuri de bucatarie!
    Omul nu a avut niciodata la dispozitie o asemenea varietate de produse, bucatarii asa generoase si bine echipate, atata timp pentru gatit. A gati poate fi o placere si o destindere. E un mod simplu si firesc de a va incanta clientii. 
 
     11. Fiti economi!
    A manca bine nu inseamna a manca mult. Carnea bio este poate mai scumpa, dar ea se strange mai putin la gatit. Un iaurt natural costa mai putin si este mai sanatos decat unul cu fructe aromatizante. Preparati mancaruri de fasole, mazare, soia (asa-numitele «legume uscate»), mai ieftine decat carnea si excelente pentru sanatate. Painea integrala este poate mai scumpa, dar se consuma mai incet. Propuneti-le clientilor dumneavoastra!
 
    12.  Fiti educatori ai gustului!
    Toti au dreptul la placerea de a manca. Contribuiti la educarea celor mai diverse gusturi in randul copiilor. Povestiti-le istoria alimentelor pe care le consuma, oferiti-le meniuri speciale, pe care sa le poata lua acasa - copiii sunt buni vectori ai consumului adultilor. Invitati scolarii cu ocazia zilelor portilor deschise, o data sau de doua ori pe luna.
 
 
 
 
 
 
Autor: Patrick Pettenuzzo
        Print Recomanda unui prieten Trimite comentariul tau        
 

REVISTA HoRes, supliment informativ al catalogului HoRes
Revista HoRes nr. 32
Arhiva revista Nr. curent
NOU INTRATI IN HoRes
PROGRAMUL SGS DE EXCELENTA IN OSPITALITATE
Lista nou intrati Detalii



 
Inscriere
BACK TO HOME | PREZENTARE CATALOG | PREZENTARE CD | OFERTANTI PRODUSE SI SERVICII | EDITORIAL | CONTACT
Licitatii on-line GRATUIT | Ghid licitatii On-line | Cerere de oferta | Linkuri rapide | Recomanda unui prieten | Referinte
Promotii | Noutati | Stiri | Locatii | Revista HoRes | Nou intrati in HoRes | Guest book | Presa


Hores Catalog pentru managerii din unitatile de cazare, alimentatie publica si agrement. Baza de date cu furnizori si produse - Editia 14