|
Intr-o industrie in care au existat si inca exista investitori care incep proiecte doar pentru a-si satisface orgoliul, sunt si oameni de afaceri dispusi sa accepte ca nu stiu totul, care au apelat la profesionisti carora le-au incredintat proprietatile pentru operare sau de la care au invatat cat au putut. De asemenea, sunt si locatii care au pus focus pe calitate, si aceasta in conditiile in care unele au fost inaugurate sau extinse in plina criza, locatii care au stiut sa identifice zonele proprice investitiilor, mizand pe individualizarea in piata. O buna parte dintre ele vorbesc despre oamenii lor ca despre o realizare de capatai, si au si de ce, intrucat echipele romanesti de bucatari, cel putin, se intorc constant cu premii de la concursurile si olimpiadele internationale. Clientul acestor locatii este un public activ, dispus sa plateasca, dar care vrea ceva in plus, motiv pentru care au aparut si s-au dezvoltat noi tipuri de servicii, de pilda, in hotelarie, zona de SPA & Wellness a avut probabil cea mai spectaculoasa evolutie. Prin urmare, viziune si pragmatism, aceasta pare a fi cheia pentru investitori, si nu acel razboi al preturilor din 2009, care s-a dovedit a fi doar o solutie pe termen scurt. Acestea sunt ideile principale ale acestui editorial si ale nr. 26 al revistei HoRes, pe care va invitam cu drag sa-l lecturati in cele ce urmeaza.
Lucian Nicolescu
|
|
|