B&J Residence din Cluj-Napoca
Intr-un ipotetic concurs de bun-gust, la care sa concureze cele mai instelate unitati de cazare din Romania, B&J Residence din Cluj-Napoca (4 stele) ar castiga un loc fruntas prin ceea ce ofera, fara ostentatie si fara a se limita doar la valorificarea arhitecturii minimaliste. In aceasta locatie, arhitectura se traieste efectiv, prin lumina care vine din toate partile, dand senzatia unor spatii cu mult mai ample decat sunt alocate efectiv. A nu se intelege ca spatiul este mic - este mai mult decat suficient pentru o unitate de cazare cu 10 camere si un apartament. Insa felul in care sunt calibrate diversele facilitati la nevoile efective ale vilei, amplasarea judicioasa a fiecarei piese de mobilier, in spiritul echilibrului si al bucuriei luminii dau senzatia ca nu-ti lipseste nimic si ca toate zilele sunt insorite. Parcarea dintre strada si fatada hotelului, lobby-ul, scarile si holurile, camerele, toate sunt dimensionate pentru a nu deranja nicio clipa retina, indeplinindu-si rolurile functionale.
Meritul este unul colectiv, al arhitectilor clujeni Adrian Rosca si Adrian Ilie, dar mai ales al celor trei investitori asociati: Jakab Sandor, Jakab Levente si Bangur Zsolt. Acestia nu doar au investit, ci se ocupa impreuna de administrarea hotelului, alaturi de managerul Camelia Stoleru.
B&J Residence a fost deschisa in august 2004 si a fost destinata fara echivoc segmentului business, ba chiar se poate vorbi de o segmentare suplimentara: segmentul business de bun-gust. Facandu-se promovare la inceput printre oamenii de afaceri din Ungaria, acestia au reprezentat si reprezinta inca o buna parte dintre oaspeti. Treptat, clientela s-a extins, dar intr-un mod cu totul special. Nu o data, in dialogul purtat cu doamna Stoleru asupra locatiei, am auzit epitetul ”selectiv” - semn bun, deoarece arata ca nu doar clientul alege vila, ci si gazda stie cui sa-si ofere serviciile, respectiv unor oameni care se bucura de adevarata calitate. Cum se face aceasta selectie? Filtrele sunt simple si cu rezultat garantat. Alaturi de caile devenite traditionale de promovare (mass-media de specialitate, site-uri de rezervari etc.), functioneaza un sistem aproape arhaic: vorba din gura in gura, altfel zis recomandarea. Niciun client nu trebuie sa plece nemultumit, pentru ca el nu se va mai intoarce si nu va recomanda hotelul mai departe. S-a ajuns astfel la un ”nucleu dur”, deosebit de fidel si familiarizat cu locatia, format din companii autohtone si mai ales straine, care au reprezentante in Cluj-Napoca. Acestia au apreciat nu doar arhitectura, ci si serviciile sau amplasamentul (la 5 minute de centru, in conditii normale de trafic), recomandandu-le cunoscutilor si partenerilor de afaceri. Astfel, in afara de cateva saptamani din an (prin august si in timpul sarbatorilor de iarna), gradul de ocupare nu scade sub 60-70%. Pachetele promotionale reprezinta un element de baza al politicii de preturi, fiind destinate clientilor fideli (respectiv companiilor care au contracte), celor care vin in perioada weekendului sau organizeaza evenimente.
Revenind la servicii, merita mentionat restaurantul cu bucatarie internationala, deschis insa tuturor sugestiilor care vin din partea clientilor, inclusiv atunci cand este vorba despre organizarea de evenimente. Micul dejun, inclus in pret, este deosebit de consistent, ceea ce inseamna enorm pentru orice om de afaceri gazduit aici. ”Practic, toti strainii veniti la noi au fost multumiti de bucatarie, ceea ce ne-a garantat fidelitatea lor”, arata managerul hotelului, Camelia Stoleru. Aprovizionarea se face atent, sub supravegherea directa a patronilor asociati, iar perioada de criza a insemnat nu o reducere a investitiilor, ci reevaluarea tuturor ofertelor din partea furnizorilor, pentru a beneficia de preturile scazute in folosul imbunatatirii serviciilor. Oaspetii hotelului mai pot beneficia de serviciile unui bar si de o sala de conferinte cu dotarile specifice puse la punct.
Camerele cu doua paturi (4 la numar) si cele cu pat dublu (6 in total) sunt dotate cu aer conditionat, minibar, telefon international si acces la internet. Aceleasi facilitati, plus o cada cu hidromasaj, exista si in apartamentul generos, compus din living, dormitor, hol si baie.
B&J Residence este o unitate de primire turistica in care tot timpul se schimba ceva: se renoveaza, se reamenajeaza, se inlocuiesc echipamentele uzate - bineinteles, in lipsa clientilor sau intr-o liniste deplina. ”Doar asa ne putem imbunatati serviciile si ne putem mentine in topul preferintelor colaboratorilor nostri”, incheie doamna Stoleru. Nu putem decat sa fim de acord cu dumneaei si sa ii dorim o clientela pe masura locatiei.
|